Gå til innhold

Kakao i Thermos er er jo en bakteriebombe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan det vere fordi HI ikkje vasker termosen godt nok. Dei termosane vi bruker er reine og lukter ikkje etterpå, men det er viktig å demontere helletut-tingen (plastringen og 2 hardplast-ting).

Eine ungen min ville ha med kakao på skuletur, og fekk sjølvsagt det. Ho hadde desverre ikkje drukke opp alt, men ville visst ha resten når ho kom heim. Eg hadde ikkje fått med meg det før eg såg ho glad og fornøgd med eit kakaosmil. Ho overlevde det, og vart ikkje sjuk heller (men eg ville nok ikkje drukke så "gammel" kakao sjølv)

Anonymous poster hash: 5352a...b4f

Skyller termosen med kokende vann og så brukes den til kakao på neste tur igjen. Jeg har ikke blitt dårlig av det en eneste gang på 23 år. Det er et under at dagens barn overlever og ikke minst at vi som har levd med alle disse potensielle dødsfellene fortsatt er i live...

Anonymous poster hash: c4e63...1a3

Hvorfor er det bakteriebombe?

Kakaoen er fremdeles kokvarm når det er tid for lunsj.

Fremdeles varm når de kommer hjem.

Jeg vasker thermosene i oppvaskmaskinen så har aldri hatt noe problem med lukt.

Uansett så vil jeg tro at det er mye større sjanse for at f. eks 2 åringen blir syk av å drikke fra søledammer, spise sand, krabbe rundt på gulvet i bhg osv enn å drikke kakao på thermos :)

Termos i oppvaskmaskin? Hvorfor og hvordan?

Anonymous poster hash: 51ac1...0aa

Fordi jeg hater å vaske opp :P

Skyller termos med varmt vann, demonterer den og hiver den i oppvaskmaskinen sammen med det andre. De vi har nå tåler oppvaskmaskin helt fint :)

Glemte alt om denne tråd 🙈

Nu er jeg hverken hysterisk eller en der ikke vasker termos efter brug (jeg kører også altid alle delene i opvaskemaskinen)

Den info jeg har ang. Bakteriebomber i termoser, er fra div. Medier.

Har flere børn i forskellige alder, så er ikke kun info fra det sidste året jeg har fået med mig.....

tror næppe nogen bliver akut syge af og drikke kakao fra termos, men er ikke sikker det er så sundt for det??

Jeg jobber i bhg og vi har flere gange fundet mugg på brød som barna har haft med i madpakken, de spiser selvfølgelig ikke det, når vi har set det, men mange har spist hør vi opdager det.

De bliver heller ikke syge af det, men tror heller ikke det er sundt......

Annonse

Glemte alt om denne tråd

Nu er jeg hverken hysterisk eller en der ikke vasker termos efter brug (jeg kører også altid alle delene i opvaskemaskinen)

Den info jeg har ang. Bakteriebomber i termoser, er fra div. Medier.

Har flere børn i forskellige alder, så er ikke kun info fra det sidste året jeg har fået med mig.....

tror næppe nogen bliver akut syge af og drikke kakao fra termos, men er ikke sikker det er så sundt for det??

Jeg jobber i bhg og vi har flere gange fundet mugg på brød som barna har haft med i madpakken, de spiser selvfølgelig ikke det, når vi har set det, men mange har spist hør vi opdager det.

De bliver heller ikke syge af det, men tror heller ikke det er sundt......

Mugg er sopp som veks over tid, og som kan vere kreftframkallande over tid.  Bakteriar i maten vert ein sjuk av innan eit døgn, om ein då vert sjuk, har aldri høyrt om langtidsfarar av å få i seg bakteriar (noko vi gjer heile tida).

Har aldri høyrt om at kakao på termos er farleg, og har heller aldri opplevd at nokon har vorte sjuk av det, så her kjem me nok til å fortsette.  Det gjeld jo sjølvsagt at kakaoen held seg varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...