Gå til innhold

Mugg i leilighet, rettigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har oppdaget store mengder mugg i leiligheten vår, og holder derfor på å flytte. Muggen har satt seg i mye av møblene våre, og vi ønsker naturlig nok å kjøpe nytt. Huseier sier vi bare kan vaske det bort og er ikke interessert i å erstatte.

Har vi krav på erstatning for det som er blitt ødelagt? Er både møbler og klær/sko.

Anonymous poster hash: 4d5b0...0ef

Skrevet

Innboforsikring? 

Anonymous poster hash: e0b24...d59
Skrevet

Huseier har jo helt rett. Som regel kan soppen vaskes bort. Så lenge tingene ikke blir stående under forhold som fremmer ny soppgroing er problemet løst. Det er sjelden nødvendig å kaste tingene selv om du har et soppangrep.

Anonymous poster hash: 15609...7d4
Skrevet

Huseier har jo helt rett. Som regel kan soppen vaskes bort. Så lenge tingene ikke blir stående under forhold som fremmer ny soppgroing er problemet løst. Det er sjelden nødvendig å kaste tingene selv om du har et soppangrep.

Anonymous poster hash: 15609...7d4

Alt går ikke bort, og jeg ønsker ikke at mitt barn skal sove i seng det har vært mugg i.

Skrevet

Jeg fikk erstatning på alt av materiell pluss senga mi !! Du har krav på det så lenge utleier ikke har holdt stand og dine ting er påført skader..

Ungene mine var slimete og surklete av å bo der så evt erstatning hvis de har tatt varig skade.

Jeg fikk d iallfall av min utleier uten å blunke (det var en leilighet eid av forsvarsbygg, de hadde nok ikke betalt om jeg ikke hadde krav)

Anonymous poster hash: c0e81...8cc

Skrevet

Jeg fikk erstatning på alt av materiell pluss senga mi !! Du har krav på det så lenge utleier ikke har holdt stand og dine ting er påført skader..

Ungene mine var slimete og surklete av å bo der så evt erstatning hvis de har tatt varig skade.

Jeg fikk d iallfall av min utleier uten å blunke (det var en leilighet eid av forsvarsbygg, de hadde nok ikke betalt om jeg ikke hadde krav)

Fikk du det via forsikring eller fra huseier? 

Jeg har informert han flere ganger om at det har vært fuktig i leiligheten, han har valgt å ikke gjøre noe med saken, så jeg mener værtfall det er hans egen feil som ikke har fikset opp i saken. 

Min sønn er også surklete og slimete, det samme er jeg. 

Tusen takk for svar :) 

Skrevet

Fikk du det via forsikring eller fra huseier?

Jeg har informert han flere ganger om at det har vært fuktig i leiligheten, han har valgt å ikke gjøre noe med saken, så jeg mener værtfall det er hans egen feil som ikke har fikset opp i saken.

Min sønn er også surklete og slimete, det samme er jeg.

Tusen takk for svar :)

Ja de var klar over at det var fukt i leil. Jeg gjorde dem oppmerksomme på det i tillegg! Ringte forbrukerombudet jeg men de la seg heldigvis flate uansett.. Eldste barnet mitt hosta bestandig og harka. Minste var alltid tett og forkjøla og er dessverre det enda men var såpass liten og bodde i den mugga i 9 uker av livet før jeg fant muggen. Eldste ble kvitt harkinga over natta da vi flytta og ikke vært sånn siden. Fikk pengene fra huseier da innbo ikke dekker annet enn "akutte oppståtte skader". Mugg er dessverre noe som kommer over lengre tid så da må (bør) huseier betale deres ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...