Gå til innhold

Er du "streng" på at mann/sønn skal ha ned dolokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken argumentasjon bruker du? Føler jeg snakker til en vegg..

Anonymous poster hash: 2eda0...087

Fortsetter under...

Skrevet

Her er jeg streng på at alle skal ha ned dolokket. Både pga hygiene (lukke dolokket før en spyler toalettet) og at det kan komme rotter opp av toalettet.

Anonymous poster hash: f1ab0...f3a
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som gjør at damer tror de har vetorett på hvordan toalettet skal være. Behandler aldri mannen min som et barn!

Anonymous poster hash: f3fcf...484

Skrevet

Mannen sitter og tisser når han er hjemme, så der er det ikke noe problem. Sønnen i huset bytter litt på om han sitter eller står og er elendig på å ta ned lokket, men her prioriterer vi å lære å tørke, dra ned og vaske hendene foreløpig (han er ikke så stor enda)

Anonymous poster hash: 051ee...f95

Skrevet

Lokket skal lukkes pga bakterier som flyr i lufta. Og hvis man ikke skyller ned blir det jo lukt. Dette gjelder jo ALLE, ikke bare gutter. Noen ganger glemmes det så jeg har i allefall tannkostene inni skapet. Bare mannen sin står på topphylla og fylles opp av dobakterier :-S

Du får innføre belønningsystem, eller straff med å frata dem lørdagsgodtet og ølen hehehehehehehehee.

Anonymous poster hash: 5937a...2a2

Skrevet

Hele familien legger selvfølgelig lokket ned. Både pga hygiene og fordi det er særdeles ulekkert å bli møtt av et gapende toalett når man går inn på badet.

Anonymous poster hash: a5f41...309

Annonse

Skrevet

Alle er her opplært til å legge ned dolokket før de spyler ned, det spruter jo dråper opp av do når vannet spyler og de dråpene inneholder millioner av bakterier.....

http://www.kk.no/livsstil/lukk-dolokket-f%C3%B8r-du-trekker-ned-21521

Jeg har mann og 4 barn, to jenter og to gutter. Har ingenting med enerett på hvordan doen skal være osv, det handler om opplæring i hygiene. Vi legger på lokket før vi trekker ned og vi vasker oss på hendene før vi forlater badet, ferdig snakka!

Anonymous poster hash: 785c1...d05
Skrevet

Streng og streng. Eg har sagt at lokket skal vere nede når ein spyler i do pga basseluskane. Og alle gjer det. Alltid. Værre med besøk som ikkje gidd...

Anonymous poster hash: a931f...192

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt på at det kan komme bakterier når man trekker ned... Er det reellt eller??! Har aldri hørt om det før og her står dolokket stort sett oppe.. 😕

Anonymous poster hash: eb92a...748

Skrevet

Snakker du om lokket eller ringen? Hvis det er snakk om lokket så skjønner jeg ikke hvorfor det er forskjell på kjønn?

Her står lokket stort sett oppe, samme grunn som #9... Men får kanskje begynne å lære sønnen å legge det ned mens han ennå kan formes, av hensyn til fremtidig svigerdatter. ;) Han sitter for øvrig og tisser, så det med ringen er ikke noe problem.

Mannen bestemmer jeg dessverre ikke over. :P

Anonymous poster hash: 77039...bb5
Skrevet

Jeg tror alle her stenger dolokket før de tapper ned. Men mente du selve lokket eller doringen? Tror ingen her løfter opp ringen. Jeg syns det er skikkelig uhygienisk at gutter skal løfte opp ringen som det iblant er tisseflekker under.

Anonymous poster hash: 62e93...11d

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over dette, og vet faktisk ikke om min mann legger ned lokket etter seg. Selv gjør jeg det ikke, ihvertfall ikke hver gang. Tror ikke jeg hadde orket å starte noen diskusjon rundt dette på hjemmefronten. Tror ikke det er viktig for meg. Er ikke redd for rotter eller basselusker.

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt på at det kan komme bakterier når man trekker ned... Er det reellt eller??! Har aldri hørt om det før og her står dolokket stort sett oppe..

Veldig reelt.

Det ligger allerede en link i tråden om dette, og googler du finner du mange flere, her f.eks

http://www.dinside.no/935017/derfor-skal-dolokket-vaere-nede

Annonse

Skrevet

He he, er det noen som kun legger ringen ned? Det hjelper jo ingenting mot bakteriene. Ikke rart at man ofte finner tarmbakterier på tannbørsten til folk.

Anonymous poster hash: 6bf26...bfd
Skrevet

Jeg har selv ikke hatt ned lokket og fått dråper på lårene når jeg sto ved siden sv doet og kledde på meg. Det er reelt, dere som ikke tror det! Og det var bare tissetur.

Det er en grunn for at det er lokk altså, og det er ikke pga det estetiske :D

Her er det bare minstemann på 4 som ikke tar ned lokket, han glemmer helst å trekke ned i det store og hele :P

Skal vel ikke være noe forskjell på kjønnene vel? Min mann er renslig, slik som de fleste jeg kjenner. Sitter å tisser da han ikke ønsker å vaske do(står på jobb, ute osv) og fordi prostatakreft er skummel framtid.. Jobber på legekontor og det er mer prostata enn brystkreft her iallefall. På 6 mnd, 5 prostatakreft - 0 brystkreft.

Anonymous poster hash: 4dee7...136

Skrevet

Er vel ikke forskjell på kjønn å legge ned lokket før en spyler? Ellers så sitter alle og tisser her i huset...

Anonymous poster hash: 6ca80...fca

Skrevet

Jeg har spurt "Hvorfor er det et lokk på do, tror dere? Jo, fordi det skal lukkes." Funker.

Anonymous poster hash: 6a5d8...e1b

Skrevet

Hjemme her vet vi alle at man ikke trekker opp doen uten å lukke lokket først. Dette har barna lært fra vi begynte med do-trening i tidlig alder. Derfor ingen problemstilling hos oss

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt på at det kan komme bakterier når man trekker ned... Er det reellt eller??! Har aldri hørt om det før og her står dolokket stort sett oppe..

Veldig reelt.

Det ligger allerede en link i tråden om dette, og googler du finner du mange flere, her f.eks

http://www.dinside.no/935017/derfor-skal-dolokket-vaere-nede

Grøss..

Jeg har skikkelig diaré for tiden og isted la jeg ned lokket før jeg dro ned.. Det var brune prikker på lokket etterpå 🙈 fra nå av skal jeg lære opp mann og barn 🙄 blir helt kvalm av at vi ikke har tenkt på det før! Jeg er oppvokst med en "hysterisk" mor, men aldri hørt at lokket skal ned før man trekker i snoren.. 😐😳😱

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som gjør at damer tror de har vetorett på hvordan toalettet skal være. Behandler aldri mannen min som et barn!

Anonymous poster hash: f3fcf...484

Jeg er "steng" på det. Det betyr at jeg minner han på at det å lukke do kan være greit her i huset siden vi har en stor hund som gjerne tar seg en slurk 😂😂 Så... Jo, syns det er ganske viktig!
Skrevet

Min er streng på det selv heldigvis, så jeg slipper å bitche...

Her har vi alltid dolokket lukket først og fremst fordi at det spruter ut av det når man skyller ned, dersom det står åpent. Også har vi en veldig nysgjerrig innekatt som kan finne på å hoppe opp i do hvis vi ikke lukker. ;)

Anonymous poster hash: 7d687...46f

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt på at det kan komme bakterier når man trekker ned... Er det reellt eller??! Har aldri hørt om det før og her står dolokket stort sett oppe.. 😕

Jeg så en episode på Discovery hvit en mann drakk væske med uv stoff i seg. De lyste med uv lys på badet før han tisset. Etter han tisset.

Ikke noe uv på badet.

De trakk ned uten å lukke lokket og det var uv dråper så langt som 4 m unna toalettet.

Skrevet

Lokket er som regel oppe, synes det er ekkelt å måtte ta opp lokket før jeg setter meg, føler jeg må vaske hendene før jeg setter meg i så fall, og det har jeg sjelden tid til :P Setet skal være nede hele tiden, siden mann og barn begge sitter når de er på do. De få gangene mannen står, er jeg streng på at setet skal ned igjen.

Anonymous poster hash: c6b5a...f0a
Skrevet

Lokket er som regel oppe, synes det er ekkelt å måtte ta opp lokket før jeg setter meg, føler jeg må vaske hendene før jeg setter meg i så fall, og det har jeg sjelden tid til :P Setet skal være nede hele tiden, siden mann og barn begge sitter når de er på do. De få gangene mannen står, er jeg streng på at setet skal ned igjen.

Anonymous poster hash: c6b5a...f0a

Men å vase rundt i tiss er greit? Eller pusse tennene med koloforme basselusker? Ok, kvar sin lyst...

Anonymous poster hash: a931f...192

Skrevet

Nei det er jeg ikke.

Utrolig nok er vi alle friske og raske, friskere enn gjennomsnittet har jeg inntrykk av.

Anonymous poster hash: fba37...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...