Gå til innhold

Syklus etter p-piller

Anbefalte innlegg

Hei!
Slutta på p-piller i midten av sept, men har enda ikkje fått sykluse "i gjenge" igjen. Eg bytta frå Synfase til Cerazette i august, men slutta av midt i brettet på Cerazette då me bestemte oss for å prøve på nr 2. 

Har vore gravid to gonger tidlegare, og då har eg fått mensen tilbake raskt og gått rett i 28 dagars syklus. Kor lenge bør eg vente før eg kontakter lege? Veit det kan ta tid, men synest bare det er litt pussig sidan det gjekk så raskt dei to andre gongene. Har gått ned ca 25 kg det siste året, kan kanskje ha noko å sei? Har ikkje hastverk med å bli gravid, men kunne tenkt meg å fått el og syklus i orden.. Hugsar gyn sa han såg ein cyste då eg var på kontroll etter fødsel, men dersom det var noko alvorleg, burde det vel bli tatt då? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144243198-syklus-etter-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har egentlig ikke noen gode svar på spørsmålene sine.. Men jeg også slutter på cerazetta i midten av september, etter ca 2 års bruk. Jeg fikk første mens etter 21 dager, og testet positivt på eggløsningstest 12 dager senere. I dag fikk jeg positiv test på graviditetsstrimmel (11 dpo). Så her kom kroppen raskt i gjenge igjen etter pilleslutt.

Selv syntes jeg det var kjekt å bruke el tester, og har også brukt appen fertility friend. Kjente forsåvidt godt på kroppen at jeg hadde eggløsning😊

Når vi begynte prøvingen på lillemor så sluttet jeg etter noen år på synfase. Jeg hadde en normal syklus, også ble det en lang syklus, og så forsvant mensen i 3 mnd før syklusene var tilbake som normalt... Jeg fikk bare beskjed av gynekolog om at hormonene kan være i kroppen i inntil et år etter pilleslutt, og at kroppen kan finne på mye rart frem til de er helt ute, og kroppen finner tilbake til sin egen hormonbalanse.

Jeg testet etter el når kroppen kom tilbake i normal syklus. Både for å se om jeg hadde el, og når, siden kroppen ikke viste tegn til det. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...