Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Sender dere i bhg ved utbrudd? Her er det så ofte utbrudd for tiden at vi umulig kan holde hjemme hver gang. Bhg har fått reaksjoner på at barnet vårt er i bhg ved utbrudd, men når det er ganske konstant så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hen har en kronisk sykdom ellers også, og har derfor 40% fravær fra bhg utenom, og om vi skal holde hen hjemme når munnsårene dukker opp og, så blir det kanskje bare 20% tid i bhg. Vi sender jo alltid med salve i bhg. Så hva gjør dere? Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 Ingen med meninger og råd om dette? Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #3 Skrevet 25. oktober 2015 Ingen råd annet enn at jeg skjønner de andre foreldrene veldig godt! Man skal ikke sende de i barnehagen engang ved brennkopper som er forbigående. Herpes har man for resten av livet så man ønsker ikke å være ansvarlig for at andre barn får det. Hvordan har dine fått det? Har du eller mannen det og vært uforsiktige? Anonymous poster hash: ec290...f6d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Skrevet 25. oktober 2015 Ingen råd annet enn at jeg skjønner de andre foreldrene veldig godt! Man skal ikke sende de i barnehagen engang ved brennkopper som er forbigående. Herpes har man for resten av livet så man ønsker ikke å være ansvarlig for at andre barn får det. Hvordan har dine fått det? Har du eller mannen det og vært uforsiktige? Anonymous poster hash: ec290...f6d Han ble smittet ved en innleggelse på sykehuset da han var ett år. Jeg sier ikke at jeg ikke forstår de andre foreldrene, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal løse det problemet at barnet mitt da muligens må holdes hjemme i snitt 4 dager i uka... Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #5 Skrevet 25. oktober 2015 Ingen råd annet enn at jeg skjønner de andre foreldrene veldig godt! Man skal ikke sende de i barnehagen engang ved brennkopper som er forbigående. Herpes har man for resten av livet så man ønsker ikke å være ansvarlig for at andre barn får det. Hvordan har dine fått det? Har du eller mannen det og vært uforsiktige? Anonymous poster hash: ec290...f6d Han ble smittet ved en innleggelse på sykehuset da han var ett år. Jeg sier ikke at jeg ikke forstår de andre foreldrene, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal løse det problemet at barnet mitt da muligens må holdes hjemme i snitt 4 dager i uka... Anonymous poster hash: 6663c...e4d Smittet av herpes ved en sykehusinnleggelse? Har sykepleierne kysset han på munnen da eller? Det må dråpesmitte til. Uansett, vanskelig situasjon. Men barnet må jo skjermes fra de andre barna når han er smittsom. Anonymous poster hash: ec290...f6d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Ingen råd annet enn at jeg skjønner de andre foreldrene veldig godt! Man skal ikke sende de i barnehagen engang ved brennkopper som er forbigående. Herpes har man for resten av livet så man ønsker ikke å være ansvarlig for at andre barn får det. Hvordan har dine fått det? Har du eller mannen det og vært uforsiktige? Anonymous poster hash: ec290...f6d Han ble smittet ved en innleggelse på sykehuset da han var ett år. Jeg sier ikke at jeg ikke forstår de andre foreldrene, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal løse det problemet at barnet mitt da muligens må holdes hjemme i snitt 4 dager i uka... Anonymous poster hash: 6663c...e4d Smittet av herpes ved en sykehusinnleggelse? Har sykepleierne kysset han på munnen da eller? Det må dråpesmitte til. Uansett, vanskelig situasjon. Men barnet må jo skjermes fra de andre barna når han er smittsom. Anonymous poster hash: ec290...f6d Ja, muligens fordi to-tre barn spiste på samme leke på lekerommet. Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Når 8/10 faktisk har herpes 1 så er det ganske vanskelig å unngå. Det er plagsomt og vondt,ja,men ikke farlig. Så lenge barnet smøres/behandles,må man bare være nøye med håndvasking. Og det skal man jo uansett. Et av mine 3 barn har herpes 1. Jeg sender i barnehagen. Ingen som har sagt noe. Anonymous poster hash: b3b12...db6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Når 8/10 faktisk har herpes 1 så er det ganske vanskelig å unngå. Det er plagsomt og vondt,ja,men ikke farlig. Så lenge barnet smøres/behandles,må man bare være nøye med håndvasking. Og det skal man jo uansett. Et av mine 3 barn har herpes 1. Jeg sender i barnehagen. Ingen som har sagt noe. Anonymous poster hash: b3b12...db6 Ja, jeg ser ikke helt hvordan det skal gå seg til at barnet skal holdes hjemme ved hvert utbrudd. Hen spiser heller ikke på ting lengre, hen er tross alt eldre nå enn da hen fikk påvist viruset. Jeg, far, eller tre søsken her har ikke hatt noe utbrudd av herpes. Jeg sender i bhg fremover. Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #9 Skrevet 25. oktober 2015 Når 8/10 faktisk har herpes 1 så er det ganske vanskelig å unngå. Det er plagsomt og vondt,ja,men ikke farlig. Så lenge barnet smøres/behandles,må man bare være nøye med håndvasking. Og det skal man jo uansett. Et av mine 3 barn har herpes 1. Jeg sender i barnehagen. Ingen som har sagt noe. Anonymous poster hash: b3b12...db6 Ja, jeg ser ikke helt hvordan det skal gå seg til at barnet skal holdes hjemme ved hvert utbrudd. Hen spiser heller ikke på ting lengre, hen er tross alt eldre nå enn da hen fikk påvist viruset. Jeg, far, eller tre søsken her har ikke hatt noe utbrudd av herpes. Jeg sender i bhg fremover. Anonymous poster hash: 6663c...e4d Ja,gjør det du. Smør med zovirax,så går det fort over også :-) Anonymous poster hash: b3b12...db6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Når 8/10 faktisk har herpes 1 så er det ganske vanskelig å unngå. Det er plagsomt og vondt,ja,men ikke farlig. Så lenge barnet smøres/behandles,må man bare være nøye med håndvasking. Og det skal man jo uansett. Et av mine 3 barn har herpes 1. Jeg sender i barnehagen. Ingen som har sagt noe. Anonymous poster hash: b3b12...db6 Rundt 80% har antistoffer mot det j, det betyr ikke at de går rundt og er smittsomme. Kun utbrudd smitter så det er lett å utgå. Når man har utbrudd så hold dere unna andre. Barn bør da ikke være i barnehagen. Anonymous poster hash: ec290...f6d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Hen har utbrudd annenhver uke. Hen har nedsatt immunforsvar. 😞 Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Hen har utbrudd annenhver uke. Hen har nedsatt immunforsvar. 😞 Anonymous poster hash: 6663c...e4d Skjønner at det er slitsomt men ønsker du å være ansvarlig for å smitte et annet barn som kanskje også har nedsatt immunforsvar? Eller smitte et barn som smitter foreldre med nedsatt immunforsvar? Jeg går på biologiske medisiner og må igjennom et helvete med tester for å utelukke infeksjoner, inkludert herpes. Biologiske medisiner slår ut immunforsvaret. Jeg hadde blitt veldig lei meg på barna mine sine vegne at de hadde blitt smittet i barnehagen. Men for meg kunne det bety at jeg måtte slutte med behandling med biologiske medisiner. Anonymous poster hash: ec290...f6d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 Det finnes jo medisiner som forhindrer utbrudd...? Anonymous poster hash: 58646...761
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #14 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har bestemt meg for å fortsette å sende i bhg likevel. Kan jo snu på det og fortelle at de andre foreldrene i bhg ikke bryr seg med at barnet mitt har nedsatt immunforsvar, og sender barna sine halvsyke i bhg. Det førte blant annet til at en vanlig forkjølelse sendte barnet mitt i kunstig koma. Og hva med vaksinedebatten? Det er 80% som bærer herpesviruset. Jeg tar hensyn så langt det går, men det er grenser for hvor mye jeg kan ta fri fra jobb. Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Sender dere i bhg ved utbrudd? Her er det så ofte utbrudd for tiden at vi umulig kan holde hjemme hver gang. Bhg har fått reaksjoner på at barnet vårt er i bhg ved utbrudd, men når det er ganske konstant så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hen har en kronisk sykdom ellers også, og har derfor 40% fravær fra bhg utenom, og om vi skal holde hen hjemme når munnsårene dukker opp og, så blir det kanskje bare 20% tid i bhg. Vi sender jo alltid med salve i bhg. Så hva gjør dere? Anonymous poster hash: 6663c...e4d Nr 1 viss han har dårlig immunforsvar og ikke får tillegg av vitamin og mineraler, må du begynne der. Viktig med å ikke fryse og få I seg bra mat. Er det sol, bør han smøres med en lipsyl med solfaktor 30/50.sol er en faktor som Gjør at herpes bryter ut. Er selv plaga med dette, men har blitt betydelig bedre etter jeg begynte med dette. Men hver gang jeg blir syk, kommer det tilbake å og viss jeg ikke beskytter med solfaktor. Ellers er det bare å ha herpes salven klar med en gang. Finnes munnsår plaster på apotek du kan ha på han når han er I bhg ☺ Anonymous poster hash: 10957...d8d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har bestemt meg for å fortsette å sende i bhg likevel. Kan jo snu på det og fortelle at de andre foreldrene i bhg ikke bryr seg med at barnet mitt har nedsatt immunforsvar, og sender barna sine halvsyke i bhg. Det førte blant annet til at en vanlig forkjølelse sendte barnet mitt i kunstig koma. Og hva med vaksinedebatten? Det er 80% som bærer herpesviruset. Jeg tar hensyn så langt det går, men det er grenser for hvor mye jeg kan ta fri fra jobb. Anonymous poster hash: 6663c...e4d Så andre barn må bare godta å smittes? For du må jo på jobb! Få dagmamma. Anonymous poster hash: 5758c...3ed
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #17 Skrevet 25. oktober 2015 Ja jeg sender i bhg. Dekker det til hvis det væsker, er nøye med håndhygiene Anonymous poster hash: 8e122...f70
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #18 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har bestemt meg for å fortsette å sende i bhg likevel. Kan jo snu på det og fortelle at de andre foreldrene i bhg ikke bryr seg med at barnet mitt har nedsatt immunforsvar, og sender barna sine halvsyke i bhg. Det førte blant annet til at en vanlig forkjølelse sendte barnet mitt i kunstig koma. Og hva med vaksinedebatten? Det er 80% som bærer herpesviruset. Jeg tar hensyn så langt det går, men det er grenser for hvor mye jeg kan ta fri fra jobb. Anonymous poster hash: 6663c...e4d Så andre barn må bare godta å smittes? For du må jo på jobb! Få dagmamma. Anonymous poster hash: 5758c...3ed Jeg tar forhåndsregler som andre mødre med barn med herpes. Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 Sender dere i bhg ved utbrudd? Her er det så ofte utbrudd for tiden at vi umulig kan holde hjemme hver gang. Bhg har fått reaksjoner på at barnet vårt er i bhg ved utbrudd, men når det er ganske konstant så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hen har en kronisk sykdom ellers også, og har derfor 40% fravær fra bhg utenom, og om vi skal holde hen hjemme når munnsårene dukker opp og, så blir det kanskje bare 20% tid i bhg. Vi sender jo alltid med salve i bhg. Så hva gjør dere? Anonymous poster hash: 6663c...e4d Nr 1 viss han har dårlig immunforsvar og ikke får tillegg av vitamin og mineraler, må du begynne der. Viktig med å ikke fryse og få I seg bra mat. Er det sol, bør han smøres med en lipsyl med solfaktor 30/50.sol er en faktor som Gjør at herpes bryter ut. Er selv plaga med dette, men har blitt betydelig bedre etter jeg begynte med dette. Men hver gang jeg blir syk, kommer det tilbake å og viss jeg ikke beskytter med solfaktor. Ellers er det bare å ha herpes salven klar med en gang. Finnes munnsår plaster på apotek du kan ha på han når han er I bhg ☺ Anonymous poster hash: 10957...d8d Hen har flere tilskudd av mineraler, vitaminer, og næring siden hen har mangler på dette samt veldig lav kroppsvekt. Bruker også gode lypsyler og forebygger. Tilskudd av en spesiell og sammensatt Omega-olje i tillegg. Takk for gode råd, det er vanskelig å vite hva mer man kan gjøre.. Dekker også godt til med munnsårplaster. Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har bestemt meg for å fortsette å sende i bhg likevel. Kan jo snu på det og fortelle at de andre foreldrene i bhg ikke bryr seg med at barnet mitt har nedsatt immunforsvar, og sender barna sine halvsyke i bhg. Det førte blant annet til at en vanlig forkjølelse sendte barnet mitt i kunstig koma. Og hva med vaksinedebatten? Det er 80% som bærer herpesviruset. Jeg tar hensyn så langt det går, men det er grenser for hvor mye jeg kan ta fri fra jobb. Anonymous poster hash: 6663c...e4d Herpes har man resten av livet. Ganske spesielt å ville ønske dette for andre mennesker så du kan dra på jobb. Anonymous poster hash: ec290...f6d
Plutselig_gravid Skrevet 25. oktober 2015 #21 Skrevet 25. oktober 2015 Herlighet folkens. Barnet kan jo ikke holdes isolert alle barnehageårene... Hi: send barnet i bhg hvis allmenntilstanden er god. Dekk til sår så godt det lar seg gjøre. Finn en spesialist på slike ting ( ikke Fastlege) slik at dere får herpesen under kontroll og dempet utbrudd og hyppighet. Vedkommende kan også skrive et infobrev til de hysteriske foreldrene i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #22 Skrevet 25. oktober 2015 Blir stadig sjokkert jeg! Du vet selv hvor slitsomt det er med dette viruset, men likevel så velger du å utsette andre, uskyldige barn for smitte?! Wow! Du bør være evig takknemlig for at ditt barn ikke går i mitt barn sin bhg, for tro meg, dette hadde jeg ikke latt passere! Og jeg er så inndeling glad for at ditt barn ikke er i samme bhg som mitt! For en holdning du har. Skam deg!! Anonymous poster hash: dee2e...d14
C&M&H Skrevet 25. oktober 2015 #23 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Det går an å ta medisin (tabletter ) for å forebygge hyppige utbrudd. Har du fått det? Vet ikke om det gis til barn., men hør med legen. Medisinen er dyr, men kan fås på blå resept Endret 25. oktober 2015 av C&M&H
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #24 Skrevet 25. oktober 2015 Utrolig dårlig gjort å sende i bhg med aktivt utbrudd. For de minste kan førstegangsutbrudd være alvorlig. Det høres ikke ut som barnet ditt burde gå i bhg i det hele tatt. Jeg håper du forstår at det er svært stor forskjell på å smitte noen med en forkjølelse og å smitte noen med herpes. Her er det du som må vise hensyn, ikke alle de andre med snørrete barn. Tåler han ikke å bli smittet med en vanlig forkjølelse har han ingenting å gjøre i barnehagen. Skjerpings! Anonymous poster hash: 32198...9b9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #25 Skrevet 25. oktober 2015 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5499&MainContent_6287=6493:0:25,6832&Content_6493=6441:82617::0:6446:10:::0:0 Scroll ned og les selv. Det er ikke nødvendig å holde barnet hjemme ved utbrudd siden det er mest smittsomt før det bryter ut. Hi Anonymous poster hash: 6663c...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå