Gå til innhold

Noen med erfaringer med kort vs lang protokoll?

Anbefalte innlegg

Vi har hatt 3 forsøk med lang protokoll i Danmark. Første gang ble det befruktning på begge egg og innsett.

Andre forsøk fikk vi ut 2 egg men ingen befruktning. 3 gang fikk vi ut ett egg og det ble utført ISCI på dette men ingen deling av egget, dermed ingen befrukting.

Nå blir jeg satt på kort protokoll, noen som har erfaringer å dele? Noen som har gjort begge deler og lykkes med kort?

Jeg har en blogg hvis du har lyst å se.. ivfetter40.blogg.no   ;-)

Fortsetter under...

Hei hei.

Vi har ikke lyktes enda, men jeg har hatt forsøk med både lang og kort protokoll.

Våre 2 første forsøk var med lang protokoll. Det ble få egg ut og ingen på frys.

Ved det tredje forsøket ble det kort protokoll. Fikk ut litt flere egg og det ble til og med egg på frys.

Har hatt 2 forsøk til med kort protokoll ( hos annen klinikk), men andre typer sprøyter og høyere doser. Har fått ut egg med bra kvalitet, men fortatt ikke lyktes.

Nå vil de at vi skal prøve lang protokoll igjen. Men har mye annen medisin i tillegg denne gangen.

Både spent og litt skeptisk. Føler selv jeg har hatt bedre resultat med kort protokoll, men er jo helt andre medisiner nå enn hva vi hadde med lang protokoll før.

Det er også mindre bivirkninger med kort protokoll, da man slipper unna sprayen. Jeg sliter mye med bivirkninger av den.

Når skal du i gang med sprøytene da?

Ønsker deg masse lykke til! Krysser fingrene for at kort protokoll gjør susen for deg :)

• 3 uker senere...

Hei hei.

Vi har ikke lyktes enda, men jeg har hatt forsøk med både lang og kort protokoll.

Våre 2 første forsøk var med lang protokoll. Det ble få egg ut og ingen på frys.

Ved det tredje forsøket ble det kort protokoll. Fikk ut litt flere egg og det ble til og med egg på frys.

Har hatt 2 forsøk til med kort protokoll ( hos annen klinikk), men andre typer sprøyter og høyere doser. Har fått ut egg med bra kvalitet, men fortatt ikke lyktes.

Nå vil de at vi skal prøve lang protokoll igjen. Men har mye annen medisin i tillegg denne gangen.

Både spent og litt skeptisk. Føler selv jeg har hatt bedre resultat med kort protokoll, men er jo helt andre medisiner nå enn hva vi hadde med lang protokoll før.

Det er også mindre bivirkninger med kort protokoll, da man slipper unna sprayen. Jeg sliter mye med bivirkninger av den.

Når skal du i gang med sprøytene da?

Ønsker deg masse lykke til! Krysser fingrene for at kort protokoll gjør susen for deg :)

Så synd det ikke har klaffet for dere da, slitsomt dette her. Jeg går på pergotime tabletter 2.desember og derretter sprøyter Gonal F...så til Danmark mellom 7.-11.des. Men nå er vi litt inne på eggdonasjon ;-) Alderen min løper ut dessverre :)

Masse lykke til til dere ;-)

Vi begynner med 1. forsøk nå i begynnelsen av desember, og jeg skal på kort protokoll. Glegruer meg☺

Å så spennende ;-)

Vi skal ha kort protokoll fra mandag, 5 dager med pergotime og deretter Gonal F. Reiser ned til Danmark mellom 7-11 desember.

Lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...