Gå til innhold

Dusjartikler på overnatting hos andre..

Anbefalte innlegg

Når du overnatter hos andre (familie, venner, bekjente). Tar du med deg egen dusjsåpe, sjampo og balsam??

Eller bruker du det som står i dusjen til verten? Evt kommer det an på hvem du er hos?

Tror faktisk alle som har overnatta hos meg har brukt mitt (det er ikke snakk om å spørre heller). Jeg tar alltid med eget til andre. Glemmer jeg tannkrem så spør jeg liksom..

Anonymous poster hash: 4e2ab...5e5

Fortsetter under...

Synes det er sært å forvente at man skal ta med seg alt fra huset når man overnatter hos andre. Her har ungene ofte venner på overnatting og jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om hva de bruker i dusjen, at de bruker vår tannkrem osv. Hadde gjort det samme hvis det var voksne på overnatting.

Anonymous poster hash: f4105...2be

Annonse

Har alltid med selv, men om barna er på overnatting og må ha en dusj (etter bading, trening etc) ser jeg på det som naturlig at de får låne. 

Om vi har besøk her, så har vi eget bad til gjestene. Der står det alltid noe såpe/shampo så jeg aner ikke om de bruker eget eller låner. 

Låner alltid såper/shampoo hos besøket, men tar selvfølgelig med egen tannkrem!

Anonymous poster hash: cfc7b...c17

Hvorfor er tannkrem verre? Jeg gnir den da ikke inn i børsten..?

Anonymous poster hash: aa325...45d

Kommer litt an på. Forventer alltid at mitt besøk låner av meg, så om jeg får besøk av menn (som gjerne bruker en halv shampoflaske per vask) tar jeg bort min dyre sjampo og kjøper en på butikken som jeg setter frem. Synes virkelig det er min oppgave som vertinne, på lik linje med å sørge for mat på bordet.

Anonymous poster hash: fca72...21b

Jeg synes bare det er like naturlig å spørre før jeg låner akkurat som ved feks lån av hårspray. Jeg forsyner meg ikke av alt som er tilgjengelig :) men merker jo at de fleste gjør det

Anonymous poster hash: 4e2ab...5e5

Annonse

Om jeg overnatter hos nær familie (foreldre og søsken) låner jeg. Spør ikke om det, siden jeg allerede vet at de ser på det som en selvfølge.

Er vi hos mannens familie har jeg med, hovedsakelig fordi de bor lenger unna, så vi er der lenger når vi først er der. Har jeg glemt så kommer jeg gjerne ikke på det før jeg er i dusjen, da låner jeg noe jeg kjenner igjen som jeg vet man får kjøpt i dagligvarebutikk, også kjøper jeg en ny av samme type etterpå. Da blir det nok til både å "betale tilbake" og bruke resten av oppholdet. ;)

Anonymous poster hash: cf785...c52

Om jeg overnatter hos familie tar jeg ikke med eget.

Vi lærte da vi var 2 år at vi skulle dele med hverandre, så vi gjør det fortsatt.

Vi har i tillegg en hel skuff med mye tannbørster og div. i tilfelle gjester har glemt.

Tar alltid med meg sånt. Kan ikke skjønne hvorfor noen tror at det "følger med overnattinga". Jeg roter ikke i badeskapene etter truseinnlegg og deodorant heller. Dere som mener det er en selvfølge å ta av shampo, såpe og tannkrem, tar dere også skrubbekrem, bodylotion, deodorant, låner barberhøvelen...Hvor går grensa?

Tar alltid med meg sånt. Kan ikke skjønne hvorfor noen tror at det "følger med overnattinga". Jeg roter ikke i badeskapene etter truseinnlegg og deodorant heller. Dere som mener det er en selvfølge å ta av shampo, såpe og tannkrem, tar dere også skrubbekrem, bodylotion, deodorant, låner barberhøvelen...Hvor går grensa?

Grensa går ved såpe, sjampo og balsam. ;) Låner ikke noe annet. Og jeg ser altså bare på det som en selvfølge hos de som jeg vet ser det på samme måte. (Men altså, hvis jeg plutselig får mensen, så tar jeg en tampong hvis jeg finner det også. Ikke like komfortabel med det, men det er bedre enn alternativet.)

Kan jo stille det samme spørsmålet tilbake: Hvor går grensa for deg? Tar du med egen håndsåpe også? Og håndkle til å tørke hendene? Hva hvis du må på do når du bare er innom på en kaffe, spør du om å få lov til å bruke håndsåpe? :P

Jeg tar med.

Hvis det var helt krise ville jeg ha bedt om å få låne, alternativt tatt en tur i butikken.

Hjemme hos mamma ville jeg ikke hatt noen problemer med å låne dusjsåpe etc., men hos mamma har jeg "pikerommet" stående intakt. Jeg har ekstra sett av "alt" (toalettsaker, pysj, undertøy ...) både til Herr Nurk og meg liggende. Veldig greit.

Endret av MammantilNurket

Skal jeg overnatte, så har jeg alltid med toalettsaker selv. Det har barna mine også. Jeg ser det også som helt naturlig at de som overnatter her, har med seg sine egne toalettsaker.

Anonymous poster hash: 9d4dd...c25

Grensa går ved såpe, sjampo og balsam. ;) Låner ikke noe annet. Og jeg ser altså bare på det som en selvfølge hos de som jeg vet ser det på samme måte. (Men altså, hvis jeg plutselig får mensen, så tar jeg en tampong hvis jeg finner det også. Ikke like komfortabel med det, men det er bedre enn alternativet.)

Kan jo stille det samme spørsmålet tilbake: Hvor går grensa for deg? Tar du med egen håndsåpe også? Og håndkle til å tørke hendene? Hva hvis du må på do når du bare er innom på en kaffe, spør du om å få lov til å bruke håndsåpe? :P

Det er stor forskjell på å bruke håndsåpen ved vasken og å forsyne seg av sjampo og dusjsåpe synes jeg. Det første er som regel noe msn kjøper inn til felles bruk for alle i husstanden, mens det andre ofte er kjøpt inn ift personlige preferanser hos den enkelte i familien. Sånn er det i alle fall hos oss, alle i familien vår og hos de vennene som jeg har vært på badet hos.

Anonymous poster hash: af5a9...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...