Gå til innhold

Hvor finner jeg laken som ikke krymper?

Anbefalte innlegg

Må jo alltid kjøpe mye større laken enn madrassen fordi de krymper så mye. Tenker å kjøpe oss større seng nå og lurer på hvordan det skal bli med laken da.. Finnes det laken som tåler vask og tromling uten å krympe?

Anonymous poster hash: 0e4f9...f78

Fortsetter under...

Feilen er at du tromler dem! Laken tørker på null komma ingenting. Sleng de f.eks. over ei dør i to-tre timer, hvis du ikke har mulighet til å henge dem opp "ordentlig". Tørkesnor som kan heises opp under taket er gull!

Anonymous poster hash: 17c1d...11b

Joda, mange laken som krymper - og jeg tromler ikke mine!

Det virker som om det noen ganger er store forskjeller fra laken til laken også hos samme produsent. Jeg kjøpte nylig to laken, samme kvalitet, forskjellig farge. Det ene er greit i størrelse, det andre var knapt stort nok da jeg tok det på etter første vask, og har krympet mer etterpå.

De laknene jeg har vært mest fornøyd med kjøpte jeg for mange år siden på Bohus, de hadde noen der den gang som var en del dyrere enn andre, men ikke urimelige priser heller. De holdt til de var utslitt.

Jeg opplever så ofte at laken ikke stemmer i størrelsen eller krymper at neste gang det skjer så kommer jeg til å klage på det.

Hadde en periode for noen år siden hvor jeg også konsekvent kjøpte større laken enn hva jeg trengte, men ble lei av å måtte rette på dem så ofte.

Anonymous poster hash: bd4f2...c3f

Har lært at man skal kjøpe laken som er større enn senga. Merkelig at de selger laken i typisk sengestørrelser da..

Jeg kjøpte laken fra Høie sist. Det virker som god kvalitet og jeg tror ikke det har krympet, men har vel bare rukket å vaske det to ganger.

Endret av chocolate

Annonse

he he ja det er slik det blir.

De som sier de aldri har opplevd det kan jo fortelle hvilket merke og hvor de kjøper sine laken.

Anonymous poster hash: 2d944...5a4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...