Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg er helt udugelig på strikking... Måtte begynne på en genser for fjerde gang i dag. Var nesten ferdig med brøtet, og gledde meg til endelig å strikke bare rette masker, men så ser jeg at jeg har vridd arbeidet, så alt må rekkes opp, alt er -igjen- forgjeves... Jeg blir så lei! Jeg har ingen som kan strikke for meg og barnet, så jeg vil så gjerne få det til, men jeg føler meg skikkelig evneveik på området... Andre tryller frem de vakreste plagg, og hevder at det "er jo så enkelt"..! Jeg får ikke til basic ting engang... Blir så lei meg😭 Anonymous poster hash: 02dbe...826
Lessismore Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg kan ikke strikke. Ikke et skjerf engang. Så du er sikkert bedre enn meg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Har du vridd arbeidet slik at vrangborden din er vridd rundt seg selv? Det er fort gjort å gjøre. Pust med magen og tenk at nå har du lært en gang for alle, dette gjør du ikke igjen Det jeg gjør for å unngå at det blir vridd slik, et er at jeg er supernøye med å legge oppleggsomgangen riktig. Dvs. jeg legger opp riktig antall masker på rundpinnen. Noen ganger har maskene snudd seg en gang på pinnen. Så jeg ser på de første maskene jeg la opp, og så følger jeg hele runden rundt og dobbelsjekker at alle maskene ligger riktig og ikke noe er vridd. Dårlig forklart, men det fungerer. Håper du forstår hva jeg mente. Kikk altså over første oppleggsmaskene at de ikke har vridd seg et sted på omgangen. Strikk så første omgang, og dobbelsjekk igjen. Er du usikker så er det lettere å sjekke det når du har strikket første omgang. På det femte skal det skje.... Lykke til Ps... de fleste av oss har gjort som deg noen ganger før vi fant et system for å unngå det. Så ikke gi deg Anonymous poster hash: ae541...b92
ØYNE Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Du er bedre enn meg. Jeg vet ikke hvordan man holder strikkepinnene engang
pifi med tre nurk Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg kjenner meg igjen! Kjemper meg gjennom vanskelige ting og belønner meg selv med lette prosjekter!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Det har jeg gjort også, utrolig surt! Mitt tips er å bare strikke frem og tilbake vrangbord noen omganger først. Når du da etter noen omganger begynner å strikke rundt og rundt på rundpinnen er det myyyye lettere å sjekke at det ikke vrir seg. Den splitten som blir nederst, syr du bare igjen etterpå/til slutt. Anonymous poster hash: 3cd94...4ce
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Føler med deg! Har etter mye om og men kommet i mål med en (veldig enkel) bukse og omslagsbody til mini. Kan lett se at det er hjemmestrikket for å si det sånn Men har i alle fall strikket selv! Anonymous poster hash: d77b4...926
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Det har jeg gjort også, utrolig surt! Mitt tips er å bare strikke frem og tilbake vrangbord noen omganger først. Når du da etter noen omganger begynner å strikke rundt og rundt på rundpinnen er det myyyye lettere å sjekke at det ikke vrir seg. Den splitten som blir nederst, syr du bare igjen etterpå/til slutt. Anonymous poster hash: 3cd94...4ce Jeg strikker MYE og gjør det også sånn :-) Anonymous poster hash: c8b4e...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå