Legokloss Skrevet 24. oktober 2015 #1 Del Skrevet 24. oktober 2015 Hei. Har en 8 mnd gammel baby og jeg mistenker stille reflux. Har fått henvisning til sykehuset, men det tar jo som kjent sin tid. Har noen her erfaring med dette? Det som plager babyen min blir i alle fall bare verre og verre. Mindre soving på dag, mer skriking i vogn, mindre spising, mer svelgelyder, vanskeligere legging, og våken ca 15 ganger hver natt. Desperat etter pupp om natten selv om hun umulig kan være sulten. Kronisk forstoppet, mye magevondt og luft i magen om natten som hun gråter over. Ligger med hodet bøyd bakover, hikker, nyser og hoster sånn middels mye (men ikke påfallende mye) våkner alltid med kaving eller gråt, ekstremt urolig både i blid og ublid tilstand; er aldri i ro. I tillegg ser jeg at fortennene har fått to halvmåner i en annen farge. Dette blir synsing over noe som for alt jeg vet er normalt; men kan det være etseskader? Rister mye på hodet frem og tilbake. Sovner kun på siden og gråter når blir lagt på rygg. Hvilke tegn hadde deres refluxbarn og hvilke medisiner får de? (Losec, nexium, lenzo etc) hvor fort virket medisinene? Hvordan synes dere ph-målingen gikk? Alle erfaringer og tanker (også hvis dere tror dette ikke kan være reflux) tas i mot med takknemlighet! Hilsen ekstremt utslitt førstegangsmamma. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242979-stille-reflux/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling&guttaboyz Skrevet 24. oktober 2015 #2 Del Skrevet 24. oktober 2015 Uff, føler med deg! Jeg hadde min eldste til ph måling, han var ekstremt urolig i våken tilstand, men sov godt på natt. Gulper vanvittig mye. Ph måling gikk greit, ikke Moe ekstra ubehag for han. Vi fikk ikke konstatert refluks, men han hadde det nok allikevel. Vokste seg utrolig stor pga ammet heeele tiden, han hadde kortvarig spiselindring. Men mitt aller viktigste tips: legen kan fint starte baby på syrehemmrnde før ph måling. Det er bare å kutte ut en stund før målingen igjen. Virkningen av medisiner kommer visstnok veldig fort (dager) hvis det er refluks. Så hør med legen om dere ikke kan prøve må i påvente av time til ph måling. Situasjonen deres høres veldig vanskelig ut! Stor klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242979-stille-reflux/#findComment-147516147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Legokloss Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 26. oktober 2015 Uff, føler med deg! Jeg hadde min eldste til ph måling, han var ekstremt urolig i våken tilstand, men sov godt på natt. Gulper vanvittig mye. Ph måling gikk greit, ikke Moe ekstra ubehag for han. Vi fikk ikke konstatert refluks, men han hadde det nok allikevel. Vokste seg utrolig stor pga ammet heeele tiden, han hadde kortvarig spiselindring. Men mitt aller viktigste tips: legen kan fint starte baby på syrehemmrnde før ph måling. Det er bare å kutte ut en stund før målingen igjen. Virkningen av medisiner kommer visstnok veldig fort (dager) hvis det er refluks. Så hør med legen om dere ikke kan prøve må i påvente av time til ph måling. Situasjonen deres høres veldig vanskelig ut! Stor klem til deg! Tusen takk for støtte og råd! Nå venter vi på time. I mellomtiden har legen søkt om registreringsfritak for zantac, så håper det kan hjelpe. (Vet ikke hvorfor vi får det og ikke losec, men jeg orket ikke å spørre. Hehe) Det eneste som ellers hjelper for oss er å bare amme, da sover hun bedre på dagtid i alle fall. Satser på medisinene virker så hun kan spise igjen:-) Gruer meg til den ph-målingen, men det må vel gå på et vis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242979-stille-reflux/#findComment-147520019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling&guttaboyz Skrevet 27. oktober 2015 #4 Del Skrevet 27. oktober 2015 Rart at ikke gir losec/omeprazol som er vanligste å gi til barn med refluks. Du kan høre med barnelegen når dere får resultatet fra målingen, om det er mulig å prøve en annen medisin mener jeg. Målingen er ikke noe å grue seg til, dwt verste syns jeg var at babyen så så syk ut med den sonden.. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242979-stille-reflux/#findComment-147520975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #5 Del Skrevet 1. november 2015 Ph måling gikk veldig bra hos oss, men det ga ikke resultater. Fikk etter en tid losec, som heller ikke funket. Ville prøvd å få det i ventetiden. Det kan ta mange uker å vente på målingen. Den funker som regel i løpet av en dag eller to, i sjeldne tilfeller tar det lengre tid. Man skal prøve 1 måned uansett. Vil anbefale å prøve en diett uten melk og egg. Bruk sinlac og grønnsakmos og fruktmos. Gjerne avokado. Se hvordan det går. Ikke gi middagsglass, brød eller lignende på et par tre uker. Anonymous poster hash: e6ecf...8a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242979-stille-reflux/#findComment-147530956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå