Yellow Brick Road Skrevet 24. oktober 2015 #26 Skrevet 24. oktober 2015 Her har vi hatt svært dedikerte besteforeldre på begge sider. Besteforeldre som er involverte, stiller opp for barnebarna på mange måter, har dem på overnattinger, finner på ting med dem, leser eventyr, går på tur og kjøper gaver til jul og bursdager og en liten ting når de er ute og reiser og kanskje litt annet innimellom også. Men heldigvis har de aldri blandet seg oppi store ting til barna eller brudekjolen min. Og hadde de gjort det, hadde jeg blitt forundret, men takket pent og bestemt nei. Jeg ville nesten ha blitt fornærmet om de ville kommet og sagt at de ville kjøpe noe sånt. Og nei, det kunne ikke fall meg inn å kjøpe verken brudekjole eller barnevogn til mine barn og barnebarn. Men jeg skal bli en involvert og god bestemor, men barnevogner kommer ikke inn under det jeg kaller for å være en god bestemor / mor. I alle fall ikke om barna mine er over 18 år og har evne til å forsørge seg selv.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #27 Skrevet 24. oktober 2015 Her har vi ikke fått en ting av besteforeldre siden han fikk ei bukse og en genser på føden. Han er nå 7 år. Mine foreldre og besteforeldre døde tidlig, så vi har bare mannens foreldre... de har sett gutten ett par ggr i året, så bortsett fra den obligatoriske 500-lappen til jul og bursdag, så får han ingenting... Synes mange er storforlangende :/ Hadde jeg hatt besteforeldre som involverte seg såpass at de strikket noe til gutten, så hadde jeg vært mer enn fornøyd Anonymous poster hash: 5b00c...b3c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #28 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg forventet ikke å få en tøddel til min baby da barnet mitt bare har en biologisk besteforelder. Dog har han noen "besteforeldre" og oldeforeldre, og jeg fikk litt hjelp fra de kantene uten at jeg ba om det. Kommode, sprinkelseng og lekegrind. Oldefar til baby ville kjøpe vogn til meg ifølge oldemoren, men siden jeg hadde kjøpt allerede så ble det ikke. Er mulig jeg får sportsvogn istedet da, siden det bare er bagvogn jeg har, men jeg forventer det ikke, selv om han opprinnelig ønsket å kjøpe vogn til meg. Ellers strikkes det flotte klær og bunad Anonymous poster hash: 7e50e...45d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #29 Skrevet 24. oktober 2015 Her har vi hatt svært dedikerte besteforeldre på begge sider. Besteforeldre som er involverte, stiller opp for barnebarna på mange måter, har dem på overnattinger, finner på ting med dem, leser eventyr, går på tur og kjøper gaver til jul og bursdager og en liten ting når de er ute og reiser og kanskje litt annet innimellom også. Men heldigvis har de aldri blandet seg oppi store ting til barna eller brudekjolen min. Og hadde de gjort det, hadde jeg blitt forundret, men takket pent og bestemt nei. Jeg ville nesten ha blitt fornærmet om de ville kommet og sagt at de ville kjøpe noe sånt. Og nei, det kunne ikke fall meg inn å kjøpe verken brudekjole eller barnevogn til mine barn og barnebarn. Men jeg skal bli en involvert og god bestemor, men barnevogner kommer ikke inn under det jeg kaller for å være en god bestemor / mor. I alle fall ikke om barna mine er over 18 år og har evne til å forsørge seg selv. Svigers kjøpte vogn til oss. Men jeg fikk velge den jeg ønsket selv! Betyr ikke at de kjøper uten å spørre selv om de bidrar..? Det er jeg enig i er spesielt! Men å gi en stor ting de vet vi ønsker oss ser jeg ikke problemet med?! Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #30 Skrevet 25. oktober 2015 Vi fikk 5000,- til vogn i julegave for to år siden :-) (førstegangs besteforeldre) Anonymous poster hash: 7b9bd...d7d
Yellow Brick Road Skrevet 25. oktober 2015 #31 Skrevet 25. oktober 2015 Her har vi hatt svært dedikerte besteforeldre på begge sider. Besteforeldre som er involverte, stiller opp for barnebarna på mange måter, har dem på overnattinger, finner på ting med dem, leser eventyr, går på tur og kjøper gaver til jul og bursdager og en liten ting når de er ute og reiser og kanskje litt annet innimellom også. Men heldigvis har de aldri blandet seg oppi store ting til barna eller brudekjolen min. Og hadde de gjort det, hadde jeg blitt forundret, men takket pent og bestemt nei. Jeg ville nesten ha blitt fornærmet om de ville kommet og sagt at de ville kjøpe noe sånt. Og nei, det kunne ikke fall meg inn å kjøpe verken brudekjole eller barnevogn til mine barn og barnebarn. Men jeg skal bli en involvert og god bestemor, men barnevogner kommer ikke inn under det jeg kaller for å være en god bestemor / mor. I alle fall ikke om barna mine er over 18 år og har evne til å forsørge seg selv. Svigers kjøpte vogn til oss. Men jeg fikk velge den jeg ønsket selv! Betyr ikke at de kjøper uten å spørre selv om de bidrar..? Det er jeg enig i er spesielt! Men å gi en stor ting de vet vi ønsker oss ser jeg ikke problemet med?! Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc Problemet er at jeg ikke ser noen grunn til at foreldre skal kjøpe sånne dyre ting til sine voksne barn.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #32 Skrevet 25. oktober 2015 Det er stor forskjell på å forvente og å håpe.. Og jo, jeg kan syns det er "rart" uten å forvente det.. Jeg skrev innlegget fordi jeg var nysgjerrig på andres meninger.. Hvis jeg snur oppned på spørsmålet; Hvor mye vil du/ønsker du å bidra med med dine barn og barnebarn? jeg personlig syns det hadde vært rart om jeg ikke ønsket å feks spandere vogn hvis jeg hadde økonomi til det. Hi Anonymous poster hash: 17c68...ec1 Du sidestiller det å bry seg, med å gi ting til flere tusen kroner. Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 3ffd2...d7a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #33 Skrevet 25. oktober 2015 Min mor strikket noen gensere og det han kom hjem i. Sete arvet jeg fra min søster. Vogn fikk jeg fra min farfar. Kunne velge den jeg ville ha og han gikk opp og kjøpte den etter barnet var født. Nektet å kjøpe noe før pga han ville se at alt gikk bra. Fikk brukt seng av min mor. Hadde min far hatt den økonomien han hadde Før hadde han kjøpt mye. Det eneste jeg forventet var vogn av min farfar pga det hadde han lovet og det fikk min søster. Anonymous poster hash: 81199...385
Snøfnugget Skrevet 25. oktober 2015 #34 Skrevet 25. oktober 2015 Vi fikk vogn av svigers, foreldrene mine kjøpte seng, myye klær og fått mye strikkeklær og hjemmesydd (f.eks vognpose, bilstolpose, fleecedresser osv). Hadde regnet med disse kostnadene selv, men hyggelig de vil bidra 😊
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #35 Skrevet 25. oktober 2015 Kun fått en gave med klær når begge barna ble føst. Thats it.. Fra både foreldre og svigers Anonymous poster hash: 72d45...7b6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #36 Skrevet 25. oktober 2015 Det er så trist at andres kjærlighet måles på hvor mye man gir av ting og materielle gaver. Det legger i tillegg unødvendig press på de som ikke har råd, men sikkert gleder seg like mye til det kommende barnebarnet. Når man skriver innlegg på dib, er det fordi man føler seg mangelfull ift andre. Jeg fikk lite fra mine foreldre, er stolt av at JEG klarte å sørge for barnet mitt. Liker å være selvstendig. Anonymous poster hash: 68361...3e7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #37 Skrevet 25. oktober 2015 Vi fikk en hyggelig barselgave. Utover det har de ikke bidratt. Vært barnevakt et par ganger på tre år. Anonymous poster hash: 06986...a9b
Miss Chocolate Skrevet 25. oktober 2015 #38 Skrevet 25. oktober 2015 Ingenting. Kun fått strikket klær eller kjøpte klær etter fødselen. Har ikke forventet noe heller. De har sikkert lyst, men ikke mulighet.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #39 Skrevet 25. oktober 2015 Mamma har kjøpt vogn til mine to andre søsken hver gang de har fått sitt første barn. 2 vogner til 10.000 kroner. Jeg synes det er helt høl I hodet at hun skal bruke 10.000 kroner av sine hardt opptjente penger på en vogn som jeg kan kjøpe like fin på Finn.no. Jeg har allerede datt til henne at hun ikke trenger å tenke på vogn til oss. Anonymous poster hash: ebcfa...8e2
Miss Chocolate Skrevet 25. oktober 2015 #40 Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Til deg HI. Kjærligheten har mange språk. Du er tydeligvis en av de som viser kjærlighet ved gaver, men det betyr ikke at å vise kjærlighet ved ord eller handlinger istedet for gaver osv er mindre viktig eller "feil". Man er forskjellige og har forskjellig måte å uttrykke seg på. Noen vil synes det er ubehagelig å få dyre gaver (som f.eks meg) og uttrykker kjærlighet på andre måter, fordi man som menneske automatisk tenker at andre liker det jeg liker.. Jeg setter f.eks større pris på omtanke, omsorg, ord og gjerninger enn dyre gaver. Endret 25. oktober 2015 av chocolate
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #41 Skrevet 25. oktober 2015 Her har vi hatt svært dedikerte besteforeldre på begge sider. Besteforeldre som er involverte, stiller opp for barnebarna på mange måter, har dem på overnattinger, finner på ting med dem, leser eventyr, går på tur og kjøper gaver til jul og bursdager og en liten ting når de er ute og reiser og kanskje litt annet innimellom også. Men heldigvis har de aldri blandet seg oppi store ting til barna eller brudekjolen min. Og hadde de gjort det, hadde jeg blitt forundret, men takket pent og bestemt nei. Jeg ville nesten ha blitt fornærmet om de ville kommet og sagt at de ville kjøpe noe sånt. Og nei, det kunne ikke fall meg inn å kjøpe verken brudekjole eller barnevogn til mine barn og barnebarn. Men jeg skal bli en involvert og god bestemor, men barnevogner kommer ikke inn under det jeg kaller for å være en god bestemor / mor. I alle fall ikke om barna mine er over 18 år og har evne til å forsørge seg selv. Svigers kjøpte vogn til oss. Men jeg fikk velge den jeg ønsket selv! Betyr ikke at de kjøper uten å spørre selv om de bidrar..? Det er jeg enig i er spesielt! Men å gi en stor ting de vet vi ønsker oss ser jeg ikke problemet med?! Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc Problemet er at jeg ikke ser noen grunn til at foreldre skal kjøpe sånne dyre ting til sine voksne barn. Og jeg ser ikke problemet med at foreldre gir nødvendige ting underveis i livet når vi trenger det, fremfor å spare opp masse arv som vi får når de dør. Mye hyggeligere for dem å hjelpe litt her og der når de ønsker, så ser de at vi bruker det vi får fornuftig og ikke minst at det kommer godt med og at vi blir glade for gavene. Det er jo nå når vi har småbarn at det koster mye. Når vi er gamle og gjeldfrie har vi ikke så stort behov for penger. Nå har jeg både foreldre og svigerforeldre med god råd, så vi har nok fått mye mer enn andre sånnsett. Men vi hadde da fint klart oss uten hjelp, og forventer absolutt ikke å få verken det ene eller det andre. Hvis man forventer å få, er det ikke noe hyggelig å gi syns jeg. Er sikker på at om vi ikke hadde kjøpt noen ting selv, hadde vi fortsatt hatt det mest nødvendige til barnet som kommer. Såpass mye har de bidratt med her i huset. Men jeg syns det er kjempekoselig at besteforeldre på begge sider gleder seg utrolig mye til de får barnebarn! De gleder seg med oss, og en del av det har vært å kjøpe ting til babyen som kommer. Syns det er utrolig hyggelig. Og skjønner HI godt. Hadde jeg hatt god råd, hadde jeg også ønsket å bidra med noe om jeg ble Bestemor 😊 Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #42 Skrevet 25. oktober 2015 Har mange gravide venninner der foreldrene har vært veldig klare på; den vognen har vi lyst til å betale for, bilstol er vårt bidrag, vi har lyst til å spandere vognposen osv.. Syns det så hyggelig, og det er virkelig noe jeg kommer til å gjøre for mine barn og kommende barnebarn! I mitt tilfelle er min mor veldig glad for å bli bestemor, stikker til meg små ting (feks body, ullsokker ol) underveis i graviditeten.. Men det er ikke snakk om å spandere noen av de store tingene, som jeg ser andre foreldre gjør med glede.. Hun har også nevnt så mange ganger at "vognen din fikk jeg av mamma og pappa, og den var såå fin" Jeg forventer ingenting, men jeg syns det er rart at hun ikke ønsker å gjøre det samme for meg, som hennes foreldre gjorde for henne da hun var gravid? Hun har god råd, så det ligger ikke der.. Anonymous poster hash: 17c68...ec1 Det kommer vel an på økonomi! Dessuten har jeg mest nok innlegg her inne om "hun kjøpte vogn, det ville jo jeg gjøre. Sutresutre." Så skjønner jo godt at noen bare holder seg unna alt sånt! Anonymous poster hash: e7236...ee7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #43 Skrevet 25. oktober 2015 Har mange gravide venninner der foreldrene har vært veldig klare på; den vognen har vi lyst til å betale for, bilstol er vårt bidrag, vi har lyst til å spandere vognposen osv.. Syns det så hyggelig, og det er virkelig noe jeg kommer til å gjøre for mine barn og kommende barnebarn! I mitt tilfelle er min mor veldig glad for å bli bestemor, stikker til meg små ting (feks body, ullsokker ol) underveis i graviditeten.. Men det er ikke snakk om å spandere noen av de store tingene, som jeg ser andre foreldre gjør med glede.. Hun har også nevnt så mange ganger at "vognen din fikk jeg av mamma og pappa, og den var såå fin" Jeg forventer ingenting, men jeg syns det er rart at hun ikke ønsker å gjøre det samme for meg, som hennes foreldre gjorde for henne da hun var gravid? Hun har god råd, så det ligger ikke der.. Anonymous poster hash: 17c68...ec1 Det kommer vel an på økonomi! Dessuten har jeg mest nok innlegg her inne om "hun kjøpte vogn, det ville jo jeg gjøre. Sutresutre." Så skjønner jo godt at noen bare holder seg unna alt sånt! Anonymous poster hash: e7236...ee7 For å ikke snakke om "hun kjøpte ballonger til sønnen min sin bursdag". Anonymous poster hash: e7236...ee7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #44 Skrevet 25. oktober 2015 Vi fikk låne en vugge, men ellers fikk vi ikke noe hverken av utstyr eller klær tror jeg. Alle besteforeldrene har god råd og er gode og kjedelige besteforeldre selv om de ikke bruker så mye penger. Anonymous poster hash: fdc19...ef6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #45 Skrevet 25. oktober 2015 Her har vi hatt svært dedikerte besteforeldre på begge sider. Besteforeldre som er involverte, stiller opp for barnebarna på mange måter, har dem på overnattinger, finner på ting med dem, leser eventyr, går på tur og kjøper gaver til jul og bursdager og en liten ting når de er ute og reiser og kanskje litt annet innimellom også. Men heldigvis har de aldri blandet seg oppi store ting til barna eller brudekjolen min. Og hadde de gjort det, hadde jeg blitt forundret, men takket pent og bestemt nei. Jeg ville nesten ha blitt fornærmet om de ville kommet og sagt at de ville kjøpe noe sånt. Og nei, det kunne ikke fall meg inn å kjøpe verken brudekjole eller barnevogn til mine barn og barnebarn. Men jeg skal bli en involvert og god bestemor, men barnevogner kommer ikke inn under det jeg kaller for å være en god bestemor / mor. I alle fall ikke om barna mine er over 18 år og har evne til å forsørge seg selv. Svigers kjøpte vogn til oss. Men jeg fikk velge den jeg ønsket selv! Betyr ikke at de kjøper uten å spørre selv om de bidrar..? Det er jeg enig i er spesielt! Men å gi en stor ting de vet vi ønsker oss ser jeg ikke problemet med?!Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc Problemet er at jeg ikke ser noen grunn til at foreldre skal kjøpe sånne dyre ting til sine voksne barn. Og jeg ser ikke problemet med at foreldre gir nødvendige ting underveis i livet når vi trenger det, fremfor å spare opp masse arv som vi får når de dør. Mye hyggeligere for dem å hjelpe litt her og der når de ønsker, så ser de at vi bruker det vi får fornuftig og ikke minst at det kommer godt med og at vi blir glade for gavene. Det er jo nå når vi har småbarn at det koster mye. Når vi er gamle og gjeldfrie har vi ikke så stort behov for penger. Nå har jeg både foreldre og svigerforeldre med god råd, så vi har nok fått mye mer enn andre sånnsett. Men vi hadde da fint klart oss uten hjelp, og forventer absolutt ikke å få verken det ene eller det andre. Hvis man forventer å få, er det ikke noe hyggelig å gi syns jeg. Er sikker på at om vi ikke hadde kjøpt noen ting selv, hadde vi fortsatt hatt det mest nødvendige til barnet som kommer. Såpass mye har de bidratt med her i huset. Men jeg syns det er kjempekoselig at besteforeldre på begge sider gleder seg utrolig mye til de får barnebarn! De gleder seg med oss, og en del av det har vært å kjøpe ting til babyen som kommer. Syns det er utrolig hyggelig. Og skjønner HI godt. Hadde jeg hatt god råd, hadde jeg også ønsket å bidra med noe om jeg ble Bestemor Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc Det er ikke dyrt med små barn. Store barn koster mye mer. Anonymous poster hash: fdc19...ef6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2015 #46 Skrevet 25. oktober 2015 Her har vi hatt svært dedikerte besteforeldre på begge sider. Besteforeldre som er involverte, stiller opp for barnebarna på mange måter, har dem på overnattinger, finner på ting med dem, leser eventyr, går på tur og kjøper gaver til jul og bursdager og en liten ting når de er ute og reiser og kanskje litt annet innimellom også. Men heldigvis har de aldri blandet seg oppi store ting til barna eller brudekjolen min. Og hadde de gjort det, hadde jeg blitt forundret, men takket pent og bestemt nei. Jeg ville nesten ha blitt fornærmet om de ville kommet og sagt at de ville kjøpe noe sånt. Og nei, det kunne ikke fall meg inn å kjøpe verken brudekjole eller barnevogn til mine barn og barnebarn. Men jeg skal bli en involvert og god bestemor, men barnevogner kommer ikke inn under det jeg kaller for å være en god bestemor / mor. I alle fall ikke om barna mine er over 18 år og har evne til å forsørge seg selv. Svigers kjøpte vogn til oss. Men jeg fikk velge den jeg ønsket selv! Betyr ikke at de kjøper uten å spørre selv om de bidrar..? Det er jeg enig i er spesielt! Men å gi en stor ting de vet vi ønsker oss ser jeg ikke problemet med?!Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc Problemet er at jeg ikke ser noen grunn til at foreldre skal kjøpe sånne dyre ting til sine voksne barn. Og jeg ser ikke problemet med at foreldre gir nødvendige ting underveis i livet når vi trenger det, fremfor å spare opp masse arv som vi får når de dør. Mye hyggeligere for dem å hjelpe litt her og der når de ønsker, så ser de at vi bruker det vi får fornuftig og ikke minst at det kommer godt med og at vi blir glade for gavene. Det er jo nå når vi har småbarn at det koster mye. Når vi er gamle og gjeldfrie har vi ikke så stort behov for penger. Nå har jeg både foreldre og svigerforeldre med god råd, så vi har nok fått mye mer enn andre sånnsett. Men vi hadde da fint klart oss uten hjelp, og forventer absolutt ikke å få verken det ene eller det andre. Hvis man forventer å få, er det ikke noe hyggelig å gi syns jeg. Er sikker på at om vi ikke hadde kjøpt noen ting selv, hadde vi fortsatt hatt det mest nødvendige til barnet som kommer. Såpass mye har de bidratt med her i huset. Men jeg syns det er kjempekoselig at besteforeldre på begge sider gleder seg utrolig mye til de får barnebarn! De gleder seg med oss, og en del av det har vært å kjøpe ting til babyen som kommer. Syns det er utrolig hyggelig. Og skjønner HI godt. Hadde jeg hatt god råd, hadde jeg også ønsket å bidra med noe om jeg ble Bestemor Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc Det er ikke dyrt med små barn. Store barn koster mye mer. Anonymous poster hash: fdc19...ef6 Små eller store barn. Om de bidrar nå eller senere kommer det godt med. Mange år med nye klær, utstyr og lignende totalt sett. Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå