Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Har mange gravide venninner der foreldrene har vært veldig klare på; den vognen har vi lyst til å betale for, bilstol er vårt bidrag, vi har lyst til å spandere vognposen osv.. Syns det så hyggelig, og det er virkelig noe jeg kommer til å gjøre for mine barn og kommende barnebarn! I mitt tilfelle er min mor veldig glad for å bli bestemor, stikker til meg små ting (feks body, ullsokker ol) underveis i graviditeten.. Men det er ikke snakk om å spandere noen av de store tingene, som jeg ser andre foreldre gjør med glede.. Hun har også nevnt så mange ganger at "vognen din fikk jeg av mamma og pappa, og den var såå fin" Jeg forventer ingenting, men jeg syns det er rart at hun ikke ønsker å gjøre det samme for meg, som hennes foreldre gjorde for henne da hun var gravid? Hun har god råd, så det ligger ikke der.. Anonymous poster hash: 17c68...ec1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Pappa ga endel. Fikk penger til ny vogn, seng og så fikk jeg nytt kamera av ham og stemor Av mamma fikk jeg ingenting. Forventet ikke noe heller. Hun har aldri stilt noe opp for meg uansett og hun stiller ikke opp med tid engang til barnebarnet. Anonymous poster hash: 61f47...76b
*flux* Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Det kommer vel an på økonomi og på hvordan man har blitt oppdratt. Vi er forventet å klare oss selv. Jeg var 33 og hadde god jobb når jeg fikk første. Selvsagt har vi fått litt men aldri livet om jeg hadde latt mamma kjøpe vogn til meg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Vi har kjøpt veldig lite selv. Fått vogn, stellebord, tilbehør til seng (madrass, sengetøy), masse klær, strikkede klær.. Ja, den babyen har masse ulike ting allerede! Og er ikke født enda... Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Vi kjøpte alt utstyr selv, men fikk myeeee klær. Anonymous poster hash: 26c95...9f4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg er strålende fornøyd med at mormor strikker til dem og at de kommer på besøk. Jeg er voksen og klarer meg selv, så jeg hadde aldri forventer noe mer. Ei ville jeg tatt imot en vogn. Anonymous poster hash: 1bf7e...ee9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Er voksen,og klarer jeg å pule på meg unger,klarer jeg å anskaffe det de trenger også. Anonymous poster hash: 3bb1a...6e5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #8 Skrevet 24. oktober 2015 Fikk vogn, og selvsagt endel klær. Fikk også stadige spørsmål om det er noe vi trenger og som de får lov til å kjøpe til oss (nå er hun 2), så kunne nok fått ganske mye mer om vi ikke hadde sagt at vi kan betale det selv. Anonymous poster hash: 1f17b...a55
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #9 Skrevet 24. oktober 2015 Er voksen,og klarer jeg å pule på meg unger,klarer jeg å anskaffe det de trenger også. Anonymous poster hash: 3bb1a...6e5 Jeg klarer også å skaffe utstyr selv, men når besteforeldrene ønsker å bidra så takker jeg ja. Pengene som vi da ville brukt på utstyr blir spart i stedet, ser ikke problemet med å ta i mot fra besteforeldre som gjerne gir 😊 Anonymous poster hash: 5ec5e...0cc
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #10 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg var student (mannen jobbet) da vi fikk første. Vi fikk smågaver da babyen ble født. Ingen store gaver. Jeg synes det er rart å gi store gaver jeg. Anonymous poster hash: 0a3ca...7d0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #11 Skrevet 24. oktober 2015 Vi skaffet alt selv. Svigers kjøpte alt til mannens første barn,ingenting til vårt,og sånn har de fortsatt. Anonymous poster hash: ec995...10b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #12 Skrevet 24. oktober 2015 Svigerfar donerte sæd. I alle hemmelighet, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 49b96...f26
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #13 Skrevet 24. oktober 2015 Ingenting. Anonymous poster hash: a9767...88f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #14 Skrevet 24. oktober 2015 Fikk vogn av mamma, bilstol av svigers & pappa skal kjøpe lekegrind. Også fikk vi stipptrapp stol av bio moren min + ansatt rabatten hennes (25%) når vi skulle kjøpe barne møbler. + at vi får 5000 kr som vi skal bruke på barne dåp av mamma. Hadde ikke forventet å få noen ting, men veldig glad for at de ønsker og har mulighet til å stille opp for oss på den måten Anonymous poster hash: 5848a...df6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #15 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg klarer meg selv jeg også, jobber og har økonomi til å handle inn utstyr til mitt kommende barn. Men allikevel så syns jeg det er litt rart/trist at foreldre ikke ønsker eller er på tilbudssiden ift å spandere feks vogn/vognpose, stellebord, vippestol ol.. Eller feks brudekjole ved giftermål.. Jeg forventer det absolutt ikke, men jeg vet med 100 % sikkerhet at dette er noe jeg kommer til å gjøre for mine barn.. Fordi jeg har lyst! Det er jo det største man opplever, og litt av gleden er jo at andre involverer seg, tar del i spenningen ol... Nå skal det sies jeg og min mor har et veldig godt forhold, men vi har kanskje et ulikt syn på hva som er hyggelig å bruke penger på😉 Hi Anonymous poster hash: 17c68...ec1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #16 Skrevet 24. oktober 2015 Med førstemann fikk vi penger til ny vogn av oldefar. Foreldrene mine betalte for vognpose og fikk også mye annet. Foreldrene hans betalte for lekegrind. Anonymous poster hash: a4bb6...84c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #17 Skrevet 24. oktober 2015 Fikk ikke noe utstyr, men fikk 50000k kr i "dåpsgave" (uten at barnet er døpt). Penger vi satte inn på konto til barnet. Ellers har de bidratt med sykkel da han ble større, og bestemor strikket masse tøy. Kjenner mànge som får mye av foreldre, men de er nesten alle i tidlig etableringsfase. Vi er godt voksne og tjener bedre enn våre foreldre. Ikke naturlig å få så mye hjelp da tenker jeg. Anonymous poster hash: 3afd6...235
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #18 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg klarer meg selv jeg også, jobber og har økonomi til å handle inn utstyr til mitt kommende barn. Men allikevel så syns jeg det er litt rart/trist at foreldre ikke ønsker eller er på tilbudssiden ift å spandere feks vogn/vognpose, stellebord, vippestol ol.. Eller feks brudekjole ved giftermål.. Jeg forventer det absolutt ikke, men jeg vet med 100 % sikkerhet at dette er noe jeg kommer til å gjøre for mine barn.. Fordi jeg har lyst! Det er jo det største man opplever, og litt av gleden er jo at andre involverer seg, tar del i spenningen ol... Nå skal det sies jeg og min mor har et veldig godt forhold, men vi har kanskje et ulikt syn på hva som er hyggelig å bruke penger på😉 Hi Anonymous poster hash: 17c68...ec1 Mine foreldre involverte seg i massevis, men ikke i form av store og dyre gaver. Å gi stor gave er jo ikke det samme som å "delta i spenningen". Strikking av et lite plagg, høre på hvordan man har det, spørre om navn, gruble/spekulere i om det er gutt/jente osv er jo uttrykk for det. At du setter likhetstegn mellom stor gave og engasjement er bare trist. Anonymous poster hash: 0a3ca...7d0
februarprins2013 Skrevet 24. oktober 2015 #19 Skrevet 24. oktober 2015 jeg kjøpte det meste brukt selv,men han fikk brukt vogn fra oldeforeldrene sine som de hadde kjøpt på finn, den var bare 6mnd gammel og kjempe fin, besteforeldrene betalte andre bilstolen,men resten skaffet vi oss selv, fikk masse av oldemoren hans og masse strikket klær og klær hele tiden, og han fikk også seng nå som vi flyttet i mars, stor seng. jeg liker og klare meg selv,men koselig når de kommer med ting og
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #20 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg klarer meg selv jeg også, jobber og har økonomi til å handle inn utstyr til mitt kommende barn. Men allikevel så syns jeg det er litt rart/trist at foreldre ikke ønsker eller er på tilbudssiden ift å spandere feks vogn/vognpose, stellebord, vippestol ol.. Eller feks brudekjole ved giftermål.. Jeg forventer det absolutt ikke, men jeg vet med 100 % sikkerhet at dette er noe jeg kommer til å gjøre for mine barn.. Fordi jeg har lyst! Det er jo det største man opplever, og litt av gleden er jo at andre involverer seg, tar del i spenningen ol... Nå skal det sies jeg og min mor har et veldig godt forhold, men vi har kanskje et ulikt syn på hva som er hyggelig å bruke penger på😉 Hi Anonymous poster hash: 17c68...ec1 Du virker umoden. Både mamma og svigermor er kjempe involverte og bidrar i form av interesse, strikke små nydelige sokker og gensere, drømme seg tullerusk begge to.. Sorry, hi...du kan si hva du vil...men jeg oppfatter "jeg forventer det ikke" som lite troverdig. Det er nettopp det du gjør ellers hadde du ikke skrevet innlegget Anonymous poster hash: 44f41...457
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #21 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg klarer meg selv jeg også, jobber og har økonomi til å handle inn utstyr til mitt kommende barn. Men allikevel så syns jeg det er litt rart/trist at foreldre ikke ønsker eller er på tilbudssiden ift å spandere feks vogn/vognpose, stellebord, vippestol ol.. Eller feks brudekjole ved giftermål.. Jeg forventer det absolutt ikke, men jeg vet med 100 % sikkerhet at dette er noe jeg kommer til å gjøre for mine barn.. Fordi jeg har lyst! Det er jo det største man opplever, og litt av gleden er jo at andre involverer seg, tar del i spenningen ol... Nå skal det sies jeg og min mor har et veldig godt forhold, men vi har kanskje et ulikt syn på hva som er hyggelig å bruke penger på Hi Anonymous poster hash: 17c68...ec1 Hadde du ikke forventet det, så hadde du ikke du synes det var rart. Jeg synes det er rart at et voksent menneske forventer å få så dyre ting som vogn eller brudekjole Anonymous poster hash: 3ffd2...d7a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #22 Skrevet 24. oktober 2015 Svigerfar donerte sæd. I alle hemmelighet, selvfølgelig.Anonymous poster hash: 49b96...f26 Atte hææææ? Anonymous poster hash: 5991a...c42
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #23 Skrevet 24. oktober 2015 Svigerfar donerte sæd. I alle hemmelighet, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 49b96...f26 Det er det sykeste jeg har hørt! Grøss! 😖😱 Anonymous poster hash: 41724...ae6
TinaK 1990 Skrevet 24. oktober 2015 #24 Skrevet 24. oktober 2015 Selvsagt forventer du det? Ellers hadde du ikke synes det var rart og i tillegg skrevet innlegg om det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #25 Skrevet 24. oktober 2015 Det er stor forskjell på å forvente og å håpe.. Og jo, jeg kan syns det er "rart" uten å forvente det.. Jeg skrev innlegget fordi jeg var nysgjerrig på andres meninger.. Hvis jeg snur oppned på spørsmålet; Hvor mye vil du/ønsker du å bidra med med dine barn og barnebarn? jeg personlig syns det hadde vært rart om jeg ikke ønsket å feks spandere vogn hvis jeg hadde økonomi til det. Hi Anonymous poster hash: 17c68...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå