Gå til innhold

trolldeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ett innfall med å lage trolldeig med 4 åringen siden det er skikkelig innevær idag.

Første gang jeg lager dette siden barneskolen og det begynner tross alt og bli en del år siden. Mulig det var barnehagen. .men men

Hvor lenge skal det stå i ovnen? Er det sånn at de kan stå over natten? Skjønner at det er litt forskjell på tykkelse...men er det noen som har sånn ca peiling?

Skrevet

Figurene du har laget må tørke litt først, så skal de stekes på ca 80 grader. Tykke figurer kan bruke lang tid, så alt mellom 2-3 timer til flere dager er normalt :P

Du kan finne ut om de er ferdige ved å se at de blir lysebrune i fargen, er du fortsatt usikker kan du dunke forsiktig på de tykkeste punktene :)

Anonymous poster hash: 6a715...c4c

Skrevet

Figurene du har laget må tørke litt først, så skal de stekes på ca 80 grader. Tykke figurer kan bruke lang tid, så alt mellom 2-3 timer til flere dager er normalt :P

Du kan finne ut om de er ferdige ved å se at de blir lysebrune i fargen, er du fortsatt usikker kan du dunke forsiktig på de tykkeste punktene :)

Tusen takk.

Skal de tørke før de skal i ovnen?

Skrevet

Tusen takk.

Nei, det trenger de ikke.

Du kan steke på høyere varme også. Jeg bruker 120-150 grader. Da går det litt kjappere, men de blir også mer brune.

Skrevet

Jeg sliter med at figurene sprekker under steking. Hvordan unngå det?

Anonymous poster hash: b2fbd...9a4

Skrevet

Tusen takk.

Nei, det trenger de ikke.

Du kan steke på høyere varme også. Jeg bruker 120-150 grader. Da går det litt kjappere, men de blir også mer brune.

Så utrolig greit med tipsene. Skal ovnen på varmluft?

Skrevet

Nå har denne trolldeigen stått i ovnen i snart et døgn. Skal de ikke bli helt stive? De er myke på midten...er det en måte å Gjøre dette raskere på. .

Hjelp hjelp helt grønn på dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...