Gå til innhold

Alkohol og prøving

Anbefalte innlegg

Er dere helt avholds i mens dere prøver?

Jeg har noen ganger lyst å ta meg et par glass vin eller en øl, men får meg ikke til å gjøre det. For jeg KAN jo være gravid, tenker jeg. Selv om det er snakk om max 2 uker på vei.

Og så kan det jo ta lang tid før det klaffer.

Hvordan gjør dere det? Avholds??

:)

Anonymous poster hash: c3b09...f9f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242934-alkohol-og-pr%C3%B8ving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De første måndene var jeg slik, drakk ikke mellom el og mens, men det ble mye stress av å leve slik. Har nå prøvd i over et år å vært gravid 3 ganger med sa,exu og ma og tenker det at jeg orker ikke å ha livet på pause, lever som gravid når jeg vet at jeg er det.

Den gangen jeg ble gravid,hadde jeg eggløsning i påsken. Vi var på fjellet og jeg hadde både drukket vin og drinker. Det var den eneste mnden som jeg ga blaffen i å sjekke når jeg skulle få EL😊 Vi hadde prøvd i 1 og et halvt år til da. Tipset mitt er: kos deg fram til positiv test, og ikke tenk så mye på det å prøve å bli gravid (så langt det lar seg gjøre😜)

Vi hadde prøvd i ca et år, hvor jeg hadde vært "flink pike", null alkohol etter el og generelt forsiktig med alkohol. Etter så mange pp så fikk jeg nok, og bestemte meg rett og slett for å ta en real fest og gi litt f... i prøvingen den mnd. Vi feiret bryllupsdag og bursdag den helgen, og jammen meg så ble jeg gravid :) Det hjalp for oss å senke skuldrene og slappe av litt rett og slett. Jeg tror at det er sunt å leve litt også, ikke bli for opphengt i prøvingen. Men selvfølgelig så må man kjenne seg frem til det selv hva en er komfortabel med. Har du lyst på et glass vin, så tar du et uten å nødvendigvis tømme flasken...? Lykke til med prøvingen!

Jeg har vært helt avholds siden 1 april pga prøving. Men nå vurderer jeg å ta meg en tur ut mellom mens og el :) Nå når jeg har vært avholds så lenge føles det så rart å kan dra ut, men jeg kan ikke ha livet på pause. Vi får se om de klaffer denne pp, hvis ikke blir det en tur ut på halloween 😊

Annonse

Tror neppe jeg hadde klart å blitt gravid om jeg skulle vært hysterisk på alkohol :) Jeg ble så skuffa da det ikke satt på første forsøk, så jeg dro til kusina mi. Røyka 20pkn om dagen i tillegg til snus. Drakk noen bokser cider og var ute på rideturer. Da jeg kom hjem så sluttet jeg med nikotin og uka etterpå sto jeg med en positiv test i hånda. Drakk et glass øl dagen før jeg testet meg også. Ikke stress, men nyt livet  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...