Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #26 Skrevet 23. oktober 2015 Ang. soving. Det er ikke lett. Men les deg opp om gode metoder for å lære barnet å finne roen og søvnen i sin egen seng. Det er ikke gjort på 1 2 3. Men gjør det nå, for det blir ikke lettere med årene. La aldri barnet ligge og gråte alene. Men om du sitter der inne, viser at du er der slik at barnet ikke er redd så gjør det ikke noe om det gråter litt. Er barnet hysterisk så ta opp og ro ned. Men det er en dum bjørnetjeneste du gjør nå. Anonymous poster hash: dca52...4e5
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #27 Skrevet 23. oktober 2015 Hva med en bæresele? De skal jo ikke sitte timer av gangen der heller, men da får babyen litt kroppskontakt og nærhet med mor også. Men hvorfor kan du ikke ha babyen på gulvet? Du kan vel legge et teppe på gulvet der du er, om det er på kjøkkenet eller på badet? Vippestol, bilstol, tripp trapp baby stol osv. skal bare brukes som et hjelpemiddel når annet ikke er mulig. Jeg ville absolutt ikke latt baby sove der flere timer om gangen, flere ganger om dagen..? Anonymous poster hash: dca52...4e5 Jeg har bæresele men han liker ikke det, prøvd det flere ganger. Han hyl skriker. Trille tur har jeg også prøvd, men som sagt så fort jeg løfter han i sin egen seng så er han lys våken Har sånn puslespill matte med baby gym så han ligger massevis der også. Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #28 Skrevet 23. oktober 2015 Ang. soving. Det er ikke lett. Men les deg opp om gode metoder for å lære barnet å finne roen og søvnen i sin egen seng. Det er ikke gjort på 1 2 3. Men gjør det nå, for det blir ikke lettere med årene. La aldri barnet ligge og gråte alene. Men om du sitter der inne, viser at du er der slik at barnet ikke er redd så gjør det ikke noe om det gråter litt. Er barnet hysterisk så ta opp og ro ned. Men det er en dum bjørnetjeneste du gjør nå. Anonymous poster hash: dca52...4e5 Takk for råd. Får prøve senga framover Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #29 Skrevet 23. oktober 2015 Tror ikke vippestol er så veldig skadelig, men å la ha sove flere timer i strekk i den synes jeg høres mye ut. Min satt i vippestolen forran vaskemasina og så på klærne som snurra rundt i trommelen når jeg skulle gjøre husarbeid. Matta likte han dårlig mer enn 5 minutter av gangen. Ikke stress, men litt sunn fornuft er bra. Høres ut som om du allerede skjønner at det blir i meste laget.... Anonymous poster hash: 5e028...d3a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #30 Skrevet 23. oktober 2015 Prøvd babynest i sprinkelsenga? Ei svær sprinkelseng er ikke spesielt lunt og koselig for en baby. Ellers ville jeg heller valgt vogna. Og ungen kan da vel ligge på gulvet når du gjør ting??? Evt sjekke om baby har reflux siden han foretrekker å ligge litt opp med hodet når han sover. Prøv å hev senga i hodeenden. Anonymous poster hash: 23371...21d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #31 Skrevet 23. oktober 2015 Tror ikke vippestol er så veldig skadelig, men å la ha sove flere timer i strekk i den synes jeg høres mye ut. Min satt i vippestolen forran vaskemasina og så på klærne som snurra rundt i trommelen når jeg skulle gjøre husarbeid. Matta likte han dårlig mer enn 5 minutter av gangen. Ikke stress, men litt sunn fornuft er bra. Høres ut som om du allerede skjønner at det blir i meste laget.... Anonymous poster hash: 5e028...d3a Okei Man hører veldig mye forskjellige så vet liksom ikke hva som er riktig! Jeg lar han aldri sove i stolen i flere timer i strekk,men sammenlagt i løpet av en dag så kan det fort blir 3 timer i løpet av en dag uavhengig om han sover i den eller ikke. Men kanskje jeg skal bare kvitte meg med den å prøve å lære han å sove av seg selv i senga. Men han liker utrolig godt å vugge han i søvn. Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #32 Skrevet 23. oktober 2015 Du får også kjøpt sånne vuggeklosser til å feste på beina på sprinkelsenga. Da kan du gynge på senga! Anonymous poster hash: 23371...21d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #33 Skrevet 23. oktober 2015 Prøvd babynest i sprinkelsenga? Ei svær sprinkelseng er ikke spesielt lunt og koselig for en baby. Ellers ville jeg heller valgt vogna. Og ungen kan da vel ligge på gulvet når du gjør ting??? Evt sjekke om baby har reflux siden han foretrekker å ligge litt opp med hodet når han sover. Prøv å hev senga i hodeenden. Anonymous poster hash: 23371...21d Nei det har jeg ikke prøvd.. Skal prøve å heve senga jeg. Om han har reflux det tviler jeg sterkt på, men det skal jeg også få sjekket ut. Joda, han ligger massevis på golvet også, men det er ikke alltid han er fornøyd! Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #34 Skrevet 23. oktober 2015 Du får også kjøpt sånne vuggeklosser til å feste på beina på sprinkelsenga. Da kan du gynge på senga! Anonymous poster hash: 23371...21d Seriøst? Hvor da? Jeg har en helt vanlig sprinkleseng hvit fra IKEA. Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #35 Skrevet 23. oktober 2015 Du får også kjøpt sånne vuggeklosser til å feste på beina på sprinkelsenga. Da kan du gynge på senga! Anonymous poster hash: 23371...21d Seriøst? Hvor da? Jeg har en helt vanlig sprinkleseng hvit fra IKEA. Anonymous poster hash: 4e536...4ca Brio bed rocker heter de, geniale! http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/brio-bed-rockers-svarta.html Anonymous poster hash: 23371...21d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #36 Skrevet 23. oktober 2015 Du får også kjøpt sånne vuggeklosser til å feste på beina på sprinkelsenga. Da kan du gynge på senga! Anonymous poster hash: 23371...21d Seriøst? Hvor da? Jeg har en helt vanlig sprinkleseng hvit fra IKEA. Anonymous poster hash: 4e536...4ca Brio bed rocker heter de, geniale! http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/brio-bed-rockers-svarta.html Anonymous poster hash: 23371...21d Tusen mange takk:) skal bestille de med en gang med mindre du vet om de har det på barnas hus eller Babyshop? Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #37 Skrevet 23. oktober 2015 Du får også kjøpt sånne vuggeklosser til å feste på beina på sprinkelsenga. Da kan du gynge på senga! Anonymous poster hash: 23371...21d Seriøst? Hvor da? Jeg har en helt vanlig sprinkleseng hvit fra IKEA. Anonymous poster hash: 4e536...4ca Brio bed rocker heter de, geniale! http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/brio-bed-rockers-svarta.html Anonymous poster hash: 23371...21d Tusen mange takk:) skal bestille de med en gang med mindre du vet om de har det på barnas hus eller Babyshop?Anonymous poster hash: 4e536...4ca Det kan nok hende de har, var bare første treff jeg fant dette.. Anonymous poster hash: 23371...21d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #38 Skrevet 23. oktober 2015 Du får også kjøpt sånne vuggeklosser til å feste på beina på sprinkelsenga. Da kan du gynge på senga! Anonymous poster hash: 23371...21d Seriøst? Hvor da? Jeg har en helt vanlig sprinkleseng hvit fra IKEA. Anonymous poster hash: 4e536...4ca Brio bed rocker heter de, geniale! http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/brio-bed-rockers-svarta.html Anonymous poster hash: 23371...21d Tusen mange takk:) skal bestille de med en gang med mindre du vet om de har det på barnas hus eller Babyshop?Anonymous poster hash: 4e536...4ca Det kan nok hende de har, var bare første treff jeg fant dette.. Anonymous poster hash: 23371...21d Okei. Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #39 Skrevet 23. oktober 2015 Du får også kjøpt sånne vuggeklosser til å feste på beina på sprinkelsenga. Da kan du gynge på senga! Anonymous poster hash: 23371...21d Seriøst? Hvor da? Jeg har en helt vanlig sprinkleseng hvit fra IKEA. Anonymous poster hash: 4e536...4ca Brio bed rocker heter de, geniale! http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/brio-bed-rockers-svarta.html Anonymous poster hash: 23371...21d Tusen mange takk:) skal bestille de med en gang med mindre du vet om de har det på barnas hus eller Babyshop?Anonymous poster hash: 4e536...4ca Det kan nok hende de har, var bare første treff jeg fant dette.. Anonymous poster hash: 23371...21d Okei. Anonymous poster hash: 4e536...4ca
februarprins2013 Skrevet 24. oktober 2015 #40 Skrevet 24. oktober 2015 Max en halv time løpet av en dag fikk jeg beskjed om når min var på samme alder, hadde fulgt det ikke bra for babyen og være for mye i den for så små, hverfall ikke sove der, da blir det galt både for nakken og ryggen, babyen skal sove i senga eller vogn
Mamma til 2 søte Skrevet 24. oktober 2015 #41 Skrevet 24. oktober 2015 Hva med en bæresele? De skal jo ikke sitte timer av gangen der heller, men da får babyen litt kroppskontakt og nærhet med mor også. Men hvorfor kan du ikke ha babyen på gulvet? Du kan vel legge et teppe på gulvet der du er, om det er på kjøkkenet eller på badet? Vippestol, bilstol, tripp trapp baby stol osv. skal bare brukes som et hjelpemiddel når annet ikke er mulig. Jeg ville absolutt ikke latt baby sove der flere timer om gangen, flere ganger om dagen..? Anonymous poster hash: dca52...4e5 Jeg har bæresele men han liker ikke det, prøvd det flere ganger. Han hyl skriker. Trille tur har jeg også prøvd, men som sagt så fort jeg løfter han i sin egen seng så er han lys våken Har sånn puslespill matte med baby gym så han ligger massevis der også. Anonymous poster hash: 4e536...4ca Slik jeg leser det kan han fort sitte 4-5 timer i vippestolen på en dag 😢 Dette er ikke bra. Hvorfor skal du løfte han opp om han sover i vogna? Kan du ikke bare fortsette å trille? Du har ikke permisjon for å sette husarbeid foran din egen lille baby. Skjønner det er lettvint å sette han i vippestol, men jeg skal love deg det ikke blir like lettvint senere om han får ryggproblemer. Babyer skal ligge på gulvet og kose seg for å utvikle seg. Ikke i vippestol... Og ærlighet talt, skylde på at gubben er borte i 13 timer hver dag er å dra stakkar-meg-korte. Hvem har ikke menn som jobber og andre barn itillegg å ta seg av? Dette er kun latskap.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #42 Skrevet 24. oktober 2015 Du bør ikke la barnet være for mye i en stol med bøyd rygg. Enten bør barnet være på et fang eller ligge. Ved å legge barnet i en vippestol får ikke barnet mulighet til å bevege seg naturlig og ryggen er ikke sterk nok til å holde seg selv oppe enda. Det er bedre å ha en matte på gulvet Anonymous poster hash: 9a675...ba1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #43 Skrevet 24. oktober 2015 Vippestolen skal brukes nå kunn til mating. Har tatt reiseseng der han kan ligge og kose seg når jeg må gjøre noe ellers så har jeg matte og baby gym Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #44 Skrevet 24. oktober 2015 At jeg ikke tenkte på det før, å ta fram reisesengen, men har helt glemt at jeg hadde den!! Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #45 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg syns svarene du har fått her er hysteriske! Alt med måte! Babyen sitter vel ikke i vippestolen 5 timer i strekk?! At babyen sitter i den mens du dusjer, får mat, sover 1 time ol er ikke skadelig! Hva med de som bor langt fra alt? De babyene sitter mye i feks bilstol.. Og hva med bagaboo vognene hvor sportsdelen er formet som en vippestol.. Har aldri hørt eller lest om noen som har blitt skadet av å sitte i vippestol! Men lekegrind er ypperlig, da ligger/sover/sitter de og dublkan gjøre husarbeid ol og babyen er trygg 😊 Eldste min elsket vippestolen sin og yngste elsker lekegrinda si 😊 Anonymous poster hash: e3573...052
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #46 Skrevet 24. oktober 2015 Vippestolen skal brukes nå kunn til mating. Har tatt reiseseng der han kan ligge og kose seg når jeg må gjøre noe ellers så har jeg matte og baby gym Anonymous poster hash: 4e536...4ca 😂 Anonymous poster hash: a0013...141
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #47 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg syns svarene du har fått her er hysteriske! Alt med måte! Babyen sitter vel ikke i vippestolen 5 timer i strekk?! At babyen sitter i den mens du dusjer, får mat, sover 1 time ol er ikke skadelig! Hva med de som bor langt fra alt? De babyene sitter mye i feks bilstol.. Og hva med bagaboo vognene hvor sportsdelen er formet som en vippestol.. Har aldri hørt eller lest om noen som har blitt skadet av å sitte i vippestol! Men lekegrind er ypperlig, da ligger/sover/sitter de og dublkan gjøre husarbeid ol og babyen er trygg 😊 Eldste min elsket vippestolen sin og yngste elsker lekegrinda si 😊 Anonymous poster hash: e3573...052 Hehe er forsåvidt enig med deg, men hva skal man gjøre? Det er så lett å sitte bak en data skjerm å dømme andre mennesker! Slik disse damene som har skrevet til meg, jeg er da en dårlig mamma fordi jeg har en vippestol og babyen min ligger der når jeg må gjøre noe. Jeg som mor trenger tydlighvis ikke å dusje, vaske klær, lage middag for da prioterer jeg mine behov framfor barnet sitt behov. Sønnen min ligger ikke i denne stolen i flere timer i strekk. Har skrevet at til sammenlagt så kan det NOEN ganger bli 1-3 timer (altså i løpet av en dag) Jeg har tenkt på lekegrind men har så dårlig med plass i leilfiheten så at det får vente.. Foreløpig duger reisesengen:) Jeg er enig med deg, de Bugaboo vognene minner meg om en vippestol. Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #48 Skrevet 24. oktober 2015 Vippestolen skal brukes nå kunn til mating. Har tatt reiseseng der han kan ligge og kose seg når jeg må gjøre noe ellers så har jeg matte og baby gym Anonymous poster hash: 4e536...4ca 😂 Anonymous poster hash: a0013...141 Jeg skjønner virkelig ikke hva som feiler deg.. Skulle virkelig ha likt å møtt deg i virkeligheten!! Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #49 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg håper virkelig du går til psykolog, det virker som du kanskje trenger det.. Har du forresten ikke ett liv eller? Siden du henger her på forumet 24/7? Skaff det ett liv!!!! Anonymous poster hash: 4e536...4ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå