Gå til innhold

utenlandsreise og pass - HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Dubai i morgen. Vi er 4 stk og alle har pass som går ut i 2014- unntatt gutten vår!! Herlighet, jeg er så stressa nå!! Gyldigheten på passene må Være gyldig 6 mnd etter hjemreise. Det har ikke gutten vår på 5 år!! Der går passet ut april 2016!!! Hva kan vi Gjøre? Noen som har erfart noe lignende?? 😯😕Vi krysser fingrene for at det går bra allikevel siden alle vi andre har pass med riktig gyldighet...

Anonymous poster hash: aa813...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk deres pass ut i 2014 så har dere et problem ja...

Anonymous poster hash: a9fa0...48a

Skrevet

Vi andre har pass som går ut i 2025, mente jeg... Stressa nå!!

Skrevet

Jaja, med pass som gikk ut i 2014, så blir dere nok hjemme hele gjengen...

Hvorfor ikke sjekke sånt i god tid? *klaskepanne*

Anonymous poster hash: fbcc9...e28

Skrevet

Altså: alle har pass, men gutten våres pass går ut i april 2016. Altså mindre en 6 mnd gyldighet!! Fatter ikke at vi har oversett dette!!!!

Skrevet

Er det mulig.. Sånn sjekker man i god tid.

Anonymous poster hash: 5adf6...35f

Skrevet

Ring selskapet dere flyr med. Jeg vil tro at det går greit når passet går ut i april, det er jo 5,5 måned til. Meeeen. Det er Dubai, og der kan de bli vanskelige. Ring flyselskapet nå, du.

Anonymous poster hash: a9fa0...48a

Skrevet

Dubai godtar heller ikke nødpass vel?

Anonymous poster hash: f8705...e49
Skrevet

Nei. Nødpass gir ikke 6 mnd gyldighet, så da er vi like langt... Mannen er allerede på tråden og ringer rundt!! 😦

Skrevet

Wups, den kan bli vanskelig ja... Vet Tyrkia har samme regel, og der er det krise om ikke passet har 6 mnd gyldighet. De er neppe noe snillere i Dubai! 

Håper dere får det til, lykke til!

Anonymous poster hash: 850a1...5a6
Skrevet

Uff, takk for svar snille dere...😯

Skrevet

Du kommer ikke inn. Vi dreit oss ut på det samme i fjor. De aksepterer heller ikke er nødpass. Bor du i Oslo kan du få pass på dagen på Grønland politikammer. Da MÅ dere komme tidlig, lenge før åpningstid og få tidlig kølapp, og håpe de rekker det!

Anonymous poster hash: 3dbc5...9d7

Skrevet

USA er også strenge på det, og vi oppdaget at ungenes pass hadde bare 1 mnd gyldighet etter hjemkomst da vi sjekket inn i Oslo. (Teite meg visste ikke om regelen).

Men det gikk helt fint. Ingen som reagerte på det.

Anonymous poster hash: a1e0f...493

Skrevet

Russland slapp inn min datter. Der er de snillere når det gjelder barn enn voksne.

Skrevet

Du kommer ikke inn. Vi dreit oss ut på det samme i fjor. De aksepterer heller ikke er nødpass. Bor du i Oslo kan du få pass på dagen på Grønland politikammer. Da MÅ dere komme tidlig, lenge før åpningstid og få tidlig kølapp, og håpe de rekker det!

Skulle dere til Dubai? I såfall var det pga barnets pass, eller dere voksne som ikke hadde gyldig pass?Grønland politikammer er stengt i morgen... 😦

Skrevet

Har snakket med flyselskapet som sier det er 3 mnd regel når man skal Være i dubai under 3 mnd!!! Hurra!! Det blir tur på oss allikevel!! Åh, jeg er så letta! Men, jeg føler meg allikevel ikke 100 % trygg Før vi er vel i havn... Men er allikevel 1000 kg lettere nå! 😄😄😄😄😄HI

Skrevet

Skulle dere til Dubai? I såfall var det pga barnets pass, eller dere voksne som ikke hadde gyldig pass?Grønland politikammer er stengt i morgen... 😦

Vi skulle til Dubai ja. De er utrolig strenge der 😔 Var guttens pass, 2 år.

Skrevet

Har snakket med flyselskapet som sier det er 3 mnd regel når man skal Være i dubai under 3 mnd!!! Hurra!! Det blir tur på oss allikevel!! Åh, jeg er så letta! Men, jeg føler meg allikevel ikke 100 % trygg Før vi er vel i havn... Men er allikevel 1000 kg lettere nå! 😄😄😄😄😄HI

Såå bra! Mulig vi hadde under 3 mnd også. God tur! Det er flott der!

Skrevet

Tusen takk 😊Bare nysgjerrig: Hva gjorde dere når dere ikke fikk dra? Dro dere alle hjem igjen? Vi hadde en plan B: mannen og største gutten vår skulle dra, mens jeg og lille gutt skulle reise til Gran canaria om det var noen hoppepå turer.. Men glad det ikke ble sånn... Måtte dere snu på Gardermoen, eller ble dere sendt hjem igjen fra Dubai?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...