Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Hvor mange medisinfrie dager eller dager med redusert bruk legger dere inn for å unngå toleranseutvikling? Jeg får sjelden mulighet til mer enn tre dager annenhver helg. Da klarer jeg ikke trappe mer ned enn at jeg deler kveldsdosen i to (tar 75 mg x 2), muligens kutter jeg ut kveldsdosen på en god dag, men da sover jeg ikke godt den natten. Tåler litt, da... Jeg er likevel redd for at det ikke er nok, er livredd for å komme i en situasjon hvor tramagetic ikke virker lenger. Det er det eneste medikantet man kjenner til så langt som fjerner smertene såpass at jeg er i stand til å være en omsorgsperson. Anonymous poster hash: 3693f...82b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har spurt om noe liknende her inne før, og fikk veldig forskjellige svar. Noen tar vanvittige (maks anbefalte) doser hver dag og hevder likevel de ikke er avhengig - og at Tramadol ikke er så sterke smertestillende. Så har man de som mener at en 50 mg Tramadol i uka er mye, og man bør være obs på avhengighet. Jeg tar selv 50 mg Tramadol ved behov. Jeg har kroniske smerter, og vil ha det resten av livet. Jeg gidder ikke slite med avhengighet i tillegg, så jeg er forsiktig. 50 mg Tramadol tar toppen av smertene, men langt fra alt. Det hjelper likevel litt. I snitt tar jeg Tramadol 3 ganger i måneden, men det er helst slik at jeg kan ha en "helvetesuke" i måneden og det er da jeg tar disse 3. Anonymous poster hash: 289f5...13f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Nå er mine smerter såpass konstante at jeg bruker tramagetic som er depotversjonen av tramadol. Den har tolv timers virketid, så jeg kan ikke kutte det ut for noen timer, eller ta den ved bare toppene. Normalt tar jeg den ved tolvte time, og så bruker jeg paracet som forsterker virkningen, ved toppene. Kan tenke meg at det er veldig forskjellig. Smerter kan være så mye og mangt, og folk er jo så forskjellige i holdningene sine også. Jeg er "dømt" til å bruke denne medisinen i kanskje mange år fremover, og har all respekt for den, man skal være forsiktig. Anonymous poster hash: 3693f...82b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Nå er mine smerter såpass konstante at jeg bruker tramagetic som er depotversjonen av tramadol. Den har tolv timers virketid, så jeg kan ikke kutte det ut for noen timer, eller ta den ved bare toppene. Normalt tar jeg den ved tolvte time, og så bruker jeg paracet som forsterker virkningen, ved toppene. Kan tenke meg at det er veldig forskjellig. Smerter kan være så mye og mangt, og folk er jo så forskjellige i holdningene sine også. Jeg er "dømt" til å bruke denne medisinen i kanskje mange år fremover, og har all respekt for den, man skal være forsiktig. Anonymous poster hash: 3693f...82b Samme her, men jeg bruker til daglig 100gr Nobligan depot og 1g med Paracet 2 til 4 tabletter avhengig hvor ille smerte toppene er. Smertene er så utholdende og intense at det har gått utover nattesøvnen min. Er 100% sykmeldt for tida, og vet dessverre ikke hvordan fremtiden bringer. Jeg håper inderlig jeg blir bedre snart, og komme meg tilbake på jobb. For jeg vil helst unngå å ha med Nav å gjøre..... Når det er sagt så har det bare blitt verre og verre med årene hos meg. Anonymous poster hash: c449a...d25
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Hvor mange medisinfrie dager eller dager med redusert bruk legger dere inn for å unngå toleranseutvikling? Jeg får sjelden mulighet til mer enn tre dager annenhver helg. Da klarer jeg ikke trappe mer ned enn at jeg deler kveldsdosen i to (tar 75 mg x 2), muligens kutter jeg ut kveldsdosen på en god dag, men da sover jeg ikke godt den natten. Tåler litt, da... Jeg er likevel redd for at det ikke er nok, er livredd for å komme i en situasjon hvor tramagetic ikke virker lenger. Det er det eneste medikantet man kjenner til så langt som fjerner smertene såpass at jeg er i stand til å være en omsorgsperson. Anonymous poster hash: 3693f...82b Har tatt omtrent daglig i 4 år... Kanskje derfor jeg føler de ikke virker så godt som før! Dah...! Anonymous poster hash: 170a4...7d7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har spurt om noe liknende her inne før, og fikk veldig forskjellige svar. Noen tar vanvittige (maks anbefalte) doser hver dag og hevder likevel de ikke er avhengig - og at Tramadol ikke er så sterke smertestillende. Så har man de som mener at en 50 mg Tramadol i uka er mye, og man bør være obs på avhengighet. Jeg tar selv 50 mg Tramadol ved behov. Jeg har kroniske smerter, og vil ha det resten av livet. Jeg gidder ikke slite med avhengighet i tillegg, så jeg er forsiktig. 50 mg Tramadol tar toppen av smertene, men langt fra alt. Det hjelper likevel litt. I snitt tar jeg Tramadol 3 ganger i måneden, men det er helst slik at jeg kan ha en "helvetesuke" i måneden og det er da jeg tar disse 3. Anonymous poster hash: 289f5...13f Det er nok fordi det er mange her inne som svarer selv om de ikke har peiling! Anonymous poster hash: 170a4...7d7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Oi, jeg visste ikke at Tramadol var en så kraftig medisin. Jeg fikk det utskrevet etter et stygt armbrudd for noen uker siden, legen sa ikke at det var et morfinpreparat og det kan være veldig vanedannende. Burde de ikke informere om det, eller er det ikke så farlig ved kort bruk tro. Jeg kunne ta 50 mg tramadol + 1 paracet 3 ganger hver dag, i tillegg til en masse andre medisiner jeg bruker. Anonymous poster hash: 11673...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå