Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det virkelig suuuuper viktig at den står hele tiden? Har den i vesken oppi boksen men da blir den jo litt liggende å litt på skrå osv...

Jeg testa det det ut litt. Å strålen ble mindre etter at den hadde ligget nede. Står i bruksanvisningen at den skal stå. Ikke vet jeg, men jeg hadde den stående, bare sånn i tilfelle, å jeg brukte 1,5 flaske.

Den ligger i veska da jeg må dra den med på jobb. Men prøver å ordne slik at dn står i veska. Om jeg ikke merker noe til sprayen så har jeg tatt en "dusj" ekstra.

Spørs hvordan denne nedreguleringen blir da ??

Fortsetter under...

Ooooh... Da må jeg virkelig passe på når den er med i vesken.

Men vet dere noe om disse blødningene?

Er på dag 11 med spray å fikk mensen på torsdag-en dag før normalt.. Var med menssmerter-ingen forskjell.. Så skal jeg ha uttak uken etter neste forvente mens.. Kommer mensen da eller er en så sletta av hormoner at mensen ikke kommer til å komme? alt en udres over

Din neste mens blir forskjøvet.

Ikm blir test dagen ;)

Hei! Etter å ha prøvd i halvannet år uten hell skal vi nå endelig få hjelp:) Jeg fikk beskjed om å ringe St. Olavs på først blødningsdag, som etter planen er 4.12., så sånn jeg skjønner det begynner vel vi i desember da. Medisinene ligger klar allerede, og jeg skal gjennom en kortstimulering visstnok (hva nå det er). Puregon først, og så Orgalutran i tillegg.

Dette blir spennende, og samtidig litt skummelt.

Åå oooh så spennende hihi da hååååper jeg dette er siste mens før januar 2017 hihi

Å heldige du! Skulle ønske jeg fikk kort regime, har klart d to ganger før på kort så firstår ikke hvorfor-var til å me ledig kapasitet i november på det hehe

Men men..

Kort regime er btw ca 9-14 dager med sprøyter så er d uttak 36t etter siste sprøyta, å innsett to dager etterpå ;) masse masse lykke til!!

Hei! Etter å ha prøvd i halvannet år uten hell skal vi nå endelig få hjelp:) Jeg fikk beskjed om å ringe St. Olavs på først blødningsdag, som etter planen er 4.12., så sånn jeg skjønner det begynner vel vi i desember da. Medisinene ligger klar allerede, og jeg skal gjennom en kortstimulering visstnok (hva nå det er). Puregon først, og så Orgalutran i tillegg.

Dette blir spennende, og samtidig litt skummelt.

Så spennende!

Ja har du kort regime så begynner du med sprøyter på mens dag 1-3. :) Ikke lenge til start da :)

Kort stimulering er bare sprøyter. Har man langt så må man nedreguleres med spray først. Er som å komme i overgangsalderen. :P

Masse lykke til!!

Annonse

Åh, takk for forklaringa:) De sa de akkurat skulle rekke det før jul, så regna med det var noe sånt:) Så, det betyr at hvis alt går etter planen, så kan jeg være gravid i januar?😀

Stemmer det ;)

Regner med du har uttak rundt 14 des..

Så du har vel testdag ved nyttårsaften sikkert ;)

Dere som går på synarela..Sprayer dere 3 ganger daglig?

Hvor lenge varer en flaske?

I mitt hode varer den da i 20 dager..Men ser ut som jeg har halvfull flaske enda ?! Har jeg ikke fått i meg alle dosene liksom??

Min dag 20 er den 15/11.

Jeg brukte nesten to

Hei jenter :) 

Jeg brukte synarela i 22 dager, tok to spray morgen og to spray om kvelden, og da etter 15 dager skulle jeg starte på den andre flaska selv om den første ikke var helt tom. Nå har jeg brukt Gonal-f (sprøyta) i 9 dager, samtidig som jeg måtte gå ned til en spray morgen og en spray kveld. Jeg har uttak på først kommende tirsdag og innsett på torsdag. Føler alt egentlig har gått veldig fort:) blir spennende å se om egget fester seg <3 

Når har dere uttak og innsett? :)

Var å henta ut medisinen i dag, og var ikke helt klar over at det kosta 4500kr😮😅 fikk bakoversveis og stotra fram til han bak skranken at jeg måtte overføre penger😁 Virka som om han hadde opplevd det før😂 Så, da er det bare å telle ned til forventa mens 4.12.

Var å henta ut medisinen i dag, og var ikke helt klar over at det kosta 4500kr😮😅 fikk bakoversveis og stotra fram til han bak skranken at jeg måtte overføre penger😁 Virka som om han hadde opplevd det før😂 Så, da er det bare å telle ned til forventa mens 4.12.

Koster en del disse medisinene ja.

Sist jeg henta ut kosta det 9000kr. De i skranken spør bestandig om jeg har noe av medsa på blå resept..De tørr nesten ikke si summen.

Men er jo klar over det. Og jeg henter aldri ut all medisinen samtidig eller..Så DYRT er det

Dere som går på synarela..Sprayer dere 3 ganger daglig?

Hvor lenge varer en flaske?

I mitt hode varer den da i 20 dager..Men ser ut som jeg har halvfull flaske enda ?! Har jeg ikke fått i meg alle dosene liksom??

Min dag 20 er den 15/11.

Jeg brukte nesten to

Hei jenter :)

Jeg brukte synarela i 22 dager, tok to spray morgen og to spray om kvelden, og da etter 15 dager skulle jeg starte på den andre flaska selv om den første ikke var helt tom. Nå har jeg brukt Gonal-f (sprøyta) i 9 dager, samtidig som jeg måtte gå ned til en spray morgen og en spray kveld. Jeg har uttak på først kommende tirsdag og innsett på torsdag. Føler alt egentlig har gått veldig fort:) blir spennende å se om egget fester seg <3

Når har dere uttak og innsett? :)

Spennende! Lykke til :)

Her er det tidligst uttak 7des. Kommer an på hva ul 4.des viser.

Om det blir slik det har vært før ved lang protokoll så må jeg gå lengre på medisiner.

Så her er det bare å vente å se

Annonse

Hehe ja d er ikke billig! jeg betalte rett over 10 men mangler den ene pakken med sprøyter så må hoste ut noen tusen til imorgen er d oppstart med ny spray. Er overraska over hvor lite bivirkninger som skulle vise seg, super happy-har fra før av fått beskjed at jeg er såååå heldig som slapp hormonhelvete med langt regime. Men this is nothing hehe

Off så fælt!! Her e d kun hetetokter, men di går begge veier hehe

Veldig flaut- var i intervju idag åsså slo ei hetebølge over meg som bare juling, d var grusomt! Å kan tenke meg hva di tenkte viss di merket d. Kjenner liksom svetten pippler i oannen nakke å ja all over the place hehe

Men putt putt bare 20 dager igjen til uttav vs eg er heldig :)

Off så fælt!! Her e d kun hetetokter, men di går begge veier hehe

Veldig flaut- var i intervju idag åsså slo ei hetebølge over meg som bare juling, d var grusomt! Å kan tenke meg hva di tenkte viss di merket d. Kjenner liksom svetten pippler i oannen nakke å ja all over the place hehe

Men putt putt bare 20 dager igjen til uttav vs eg er heldig :)

Ja synes det er ekstra gøy på jobb når hetetoktene slår inn..hehe!

Har du gått lenge på sprayen? (Små glemsk)

Begynner med sprøytene i morgen jeg (HURRA). Regner med bivirkningene mine roer seg litt da. :)

Dag 22 idag, puh.. Glede meg t å ver ferdig hehe

Wow allerede, d går jo fort selvom d føles litt treigt til tider.

Klarer du sette sprøytene selv? Her må sambo gjør d-ellers hadde vi hvert barnløse

Hvilke sprøyter skal du ta?

Dag 32 med spray her i dag. Dag 2 med sprøyter.

Ja det går unna. Føler meg som et mini apotek. Her er det sprøyter kl 07, En haug med piller + spray kl 08. Samt spray kl 15 og 22.

Ikke noe problem å sette sprøytene selv. Nekter noen andre å gjøre det. Må ha kontroll selv. :P 

Jeg bruker Bemfola og Menopur.

Når har du sprøyte start da?

Piller i tillegg?? huff så mye!! Merke du mindre til nesesprayen nå som du tar sprøyter?

Skal ta 300 med menopur.. Har aldri hørt om bemfola før, hva er det?

Ja bruker Metformin og Prednisolon. Så stapper man så i seg div vitaminer i tillegg da...

Dag 3 i dag på sprøyter.. Ikke tenkt så mye på det egentlig. Har en del bivirkninger enda, men noe har vel roet seg.

Jeg tok 300ie Menopur på det første forsøket i denne 3pakken. Så ble det endret til 150ie Menopur og 150ie Bemfola istedet på de to andre forsøkene.

Jeg reagerer vel bedre om jeg blander to typer sprøyter virker det som.

En uke til mensen forhåpentlig dukker opp og jeg kan ringe St. Olav. Aldri vært så gira på å få mensen som nå😅 30. nov slutter jeg på en medisin jeg går på for kronisk sykdom, sånn at den er ute av kroppen før forsøk. De sier det skal gå fint å gå på den mens man er gravid, men den er også i sprøyteform i tillegg til at jeg har hatt rare bivirkninger (gått på den i 1mnd) som gjør meg nervøs for en evnt baby og at det er mangelfull forskning (300 gravide er testet, noe som er lite).

Håper tida går raskt nå, og at vi rekker første forsøk før jul😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...