Gå til innhold

Når ble dere kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter med følelsen av at jeg er for lite kvalm, og at det dermed er noe galt... Mistet i uke 7 sist (for fire måneder siden, og er nå gravid på nytt i uke syv). Er så redd for å miste igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble kvalm like etter jeg fikk positiv test, med de 2 andre har jeg også vært kvalm. Mistet i uke 12 i januar og var kvalm da også og kastet opp hele tiden. Så tror ikke kvalmen er en indikator på at det bestandig går bra.

Skrevet

Pris deg lykkelig... jeg har hyperemesis..ligger på sykehus nå faktisk.

Anonymous poster hash: c37b5...7f1

Skrevet

Jeg har vært kvalm siden jeg fant utav at jeg var gravid. Klarer ikke å holde på noe mat, og gud forby om noen ekle lukter kommer. Brekker meg av tanken av ulike matvarer.. kjæresten min får knapt kos for tiden for alt gjør meg kvalm. SLITSOMT!

Skrevet

Var kvelm uke 5-9 ca denne gangen. Var veldig lite kvalm de andre gangene jeg har vært gravid.

Skrevet

Jeg har begynt å bli kvalm nå de siste dagene.... 5+6 i dag.

Skrevet

Jeg var skikkelig dårlig fra uke 6. Spydde om morgenen og var kvalm 24/7. Fikk kvalmestillende tabletter (afipran) som hjalp litt. Jeg startet på folat rett før jeg ble kvalm, så stoppet å ta dette svineriet og nå er jeg ikke kvalm lengre. Har ikke kastet opp og er ikke kvalm! Glede!!!!

Skrevet

Får du i deg nok folat da gjennom kosten? Veldig synd hvis babyen blir født med ryggmargsbrokk bare fordi du ikke ville være kvalm.. Sikkert hardt å høre, men jeg syns at når man er gravid så er det hensynet til barnet i magen som kommer først. Er tross alt bare snakk om 3 måneder der man burde ta folat. Men får du i deg nok gjennom kosten er jo det supert :)

Anonymous poster hash: 2c718...719

Skrevet

Får du i deg nok folat da gjennom kosten? Veldig synd hvis babyen blir født med ryggmargsbrokk bare fordi du ikke ville være kvalm.. Sikkert hardt å høre, men jeg syns at når man er gravid så er det hensynet til barnet i magen som kommer først. Er tross alt bare snakk om 3 måneder der man burde ta folat. Men får du i deg nok gjennom kosten er jo det supert :)

Jeg skal på tidlig UL i uke 12, så da ser de om noe er galt. Jeg makter ikke å gå og være kvalm 24/7 og stå op do og brekke meg flere ganger om dagen. Så får dere bare synes at jeg er egoist

Skrevet

Jeg var ikke kvalm i første svangerskap. Da hadde jeg ingen symptomer, utenom at jeg var mer trøtt enn vanlig.
Denne gang har heller ikke kvalmen kommet (uke 7 i dag) men har vært litt småuggen noen dager, men det har gitt seg. 

Anonymous poster hash: f7e5d...b85
Skrevet

Du vet virkelig ikke hva det vil si å være kvalm! Spar deg for den dårlige samvittigheten du sprer om deg! Alle vil det beste for sitt barn, med eller uten kvalme. Hilsen hyperemesis gravidarum!

Skrevet

Slutte å ta folat pga kvalme ?! Det er det dummeste og mest egoistiske jeg har hørt. Du vet tydeligvis ikke hvor viktig det er for fosteret med folat.

Og dessuten blir man IKKE kvalm av folat.

Anonymous poster hash: c1bfc...bea

Skrevet

Du vet virkelig ikke hva det vil si å være kvalm! Spar deg for den dårlige samvittigheten du sprer om deg! Alle vil det beste for sitt barn, med eller uten kvalme. Hilsen hyperemesis gravidarum!

Vel, dette er mitt fjerde svangerskap med hyperemesis, så jo takk, jeg vet veldig godt hvordan det er å kaste opp og være kvalm døgnet rundt. Jeg vet også hvordan det er å være innlagt på sykehus, opptil 6 ganger på ett svangerskap og savne de små som er hjemme med pappa. Jeg vet også hvordan det er å gå ned 10 kg på et svangerskap, uten å legge på seg et gram.

Jeg prøvde hverken å spre kvalme eller gi noen skyldfølelse, men det må være lov å være uenig, samt å få si sin egen mening. Akkurat som du gjør nå😊 Selv om man er uenig i noe her inne, betyr det ikke automatisk at man er ute etter å være ekkel. Jeg er hvertfall ikke slik. Men jeg må få lov å si fra når jeg er uenig, hvertfall når det kan gå på bekostning av et lite barn. Tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.

Når det er sagt, håper jeg alle får en fin lørdagskveld og at frøene i magen har det bra😊

Skrevet

Jeg skal på tidlig UL i uke 12, så da ser de om noe er galt. Jeg makter ikke å gå og være kvalm 24/7 og stå op do og brekke meg flere ganger om dagen. Så får dere bare synes at jeg er egoist

Da er det jo for sent... Er en grunn til at man skal ta folat før graviditet og frem til uke 12. Kan du ikke prøve igjen? Jeg tviler veldig på at det er det du blir kvalm av. Vil du absolutt ikke bør du sette deg nøye inn i hvilken mat som er rik på folat.

Skrevet

Veldig enig med TPK her... Folat er SÅ viktig for barnet, og vi er heldige som vet at vi er gravide så tidlig så vi kan ta det :-) håper du kan prøve på nytt med tablettene.

Skrevet

Det er ikke for sent i uke 12. Man får abort om det er avvik på fosteret. Og det er folaten som gjorde at jeg ble kvalm.

Skrevet

Det er ikke for sent i uke 12. Man får abort om det er avvik på fosteret. Og det er folaten som gjorde at jeg ble kvalm.

Det er for sent å rette opp i det mente jeg. Men da kan du jo bare ta abort da, så er alt i orden!

(ironi altså!)

Skrevet

Vel, dette er mitt fjerde svangerskap med hyperemesis, så jo takk, jeg vet veldig godt hvordan det er å kaste opp og være kvalm døgnet rundt. Jeg vet også hvordan det er å være innlagt på sykehus, opptil 6 ganger på ett svangerskap og savne de små som er hjemme med pappa. Jeg vet også hvordan det er å gå ned 10 kg på et svangerskap, uten å legge på seg et gram.

Jeg prøvde hverken å spre kvalme eller gi noen skyldfølelse, men det må være lov å være uenig, samt å få si sin egen mening. Akkurat som du gjør nå😊 Selv om man er uenig i noe her inne, betyr det ikke automatisk at man er ute etter å være ekkel. Jeg er hvertfall ikke slik. Men jeg må få lov å si fra når jeg er uenig, hvertfall når det kan gå på bekostning av et lite barn. Tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.

Når det er sagt, håper jeg alle får en fin lørdagskveld og at frøene i magen har det bra😊

Da er du sterk og takler HG mye bedre en meg ihvertfall.

Skrevet

Det er for sent å rette opp i det mente jeg. Men da kan du jo bare ta abort da, så er alt i orden!

(ironi altså!)

Ja, jeg kommer til og ta abort om det er alvorlige feil på fosteret. Dette blir mitt siste barn og samboers eneste. Jeg regner med alt er fint uansett 😊 Har snakket med flere som droppet folaten. Har fine velskapte barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...