Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som assistent på et

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å jobbe som assistent på et omsorgshjem/sykehjem.

Fortell meg alt 😊

Anonymous poster hash: 76068...b84

Fortsetter under...

Skrevet

Det er veldig fint å jobbe med gamle mennesker :) , men....

Mest synest jeg det var vondt og trist. Man løper rundt med tidspress, har ikke så mye tid med hver enkelt som man skulle ønske, mye trist i grunn, men for all del, en viktig jobb! Og mye, mye glede også som veier opp for triste dager :)

Anonymous poster hash: 5fdc4...f73

Skrevet

Det er veldig fint å jobbe med gamle mennesker :) , men....

Mest synest jeg det var vondt og trist. Man løper rundt med tidspress, har ikke så mye tid med hver enkelt som man skulle ønske, mye trist i grunn, men for all del, en viktig jobb! Og mye, mye glede også som veier opp for triste dager :)

Anonymous poster hash: 5fdc4...f73

Takker for svar. har du mere å komme med så skriv :D

Hva er dine arbeidaoppgaver på en dag. Hvor mange seinvakter å nattevakter må man ha?

Skrevet

Jeg jobbet på sykehjem en periode. Som over, man har lite tid til hver enkelt, løper rundt hele dagen, og den eneste tiden jeg fikk sette meg var under lunsjpausen. Koselig å jobbe med folk, men lite tid til å sette seg og prate med dem. Var også ganske trist. Mange av dem var sengeliggende og hadde bilder rundt seg fra da de var unge, bryllupsbilder, o.l. På min avdeling hadde vi ca 14 pasienter, og vi mistet ca en pasient i måneden.

Der jeg jobbet var det utrolig dårlig miljø blant de ansatte og, men det regner jeg med ikke er vanlig.

Der jeg jobbet var det kun sykepleiere som hadde nattevakter, så  jeg hadde aldri nattevakt. Senvakt hadde jeg ca 1-2 ganger i uka.

Skrevet

Der jeg jobber har assistentene typiske arbeidsoppgaver som lage mat, mating, stell, forflytning, sosial omgang. Mye tunge forflytningssituasjoner, mye tidspress. Noen trives godt med pleiesituasjoner og det er jeg veldig takknemlig for! Man skal tross alt ivareta eldre som ikke kan ivare seg selv. Jeg kommer ikke til å jobbe med pleie lenger enn jeg må..

Jobber forøvrig dag og kveld, sykepleier på natt.

Anonymous poster hash: 53ac9...cfc

Skrevet

Det er fysisk tungt rutinearbeid som gjøres med dårlig tid og med alt for lite lønn. Synes jeg. Glad jeg ikke skal gjøre det en dag til i mitt liv.

Jeg var glad i de gamle, men det var ikke nok for min del til å trives med jobben. Og så skal du jo helst leve av den og.

Anonymous poster hash: d72d2...a20

Annonse

Skrevet

Dytter

Skrevet

Jeg synes det er alt for rutinepreget og jobbe på sykehjem... Dagene var stort sett det samme...

men som sykepleier fikk jeg andre oppgaver som gjorde det litt bedre. Men jeg sluttet fort, og kommer aldri til å jobbe på sykehjem igjen. Det er veldig tungt også=)  

Men som assistent kan du ikke velge og vrake, så da tenker jeg det er en fin mulighet. Samtidig må du være bevisst på din egen kompetanse. Det er mye kunnskap bak det å stelle eldre mennesker, som en assistent ikke innehar. Hør på dine kolleger, en erfaren hjelpepleier fremfor en nyutdannet sykepleier=)

Skrevet

Nå har jeg ikke erfaring med dette. Men har erfaring med å være assistent i bolig for psykisk utviklingshemmede.  Der er man stort sett på en bruker, er det tunge brukere, er man flere på en bruker. Dette vil si at man har god tid på jobb, man føler at man får gitt brukeren et godt tilbud, man kan reise ut med de, dra i svømmehall, ut på tur, på lekeplassen og andre ting. Og man blir godt kjent med brukerne. Da dagen er over, så føler man stort sett at man har hatt en bra dag, og gjort dagen til brukeren til en bra dag og. Der jeg jobber er det mye humor og vi finner på mye gøy.

Anonymous poster hash: 1feae...737

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...