Gå til innhold

Hva koster detta mon tro😱😱?

Anbefalte innlegg

Har et vennepar med 4 barn. De holder på å bygge et hus som de skal flytte inn til jul. Huset er på ca 570kvm og består av 3 etasjer. Jeg lurer på hvor mye det har kostet de. Tør ikke å spørre selv,da jeg synes det kan bli frekt. Men er nysjerrig😜

Anonymous poster hash: 9ca80...0a5

Fortsetter under...

Det vil jo være helt umulig å svare på uten å vite tomtepris og hvilke kvaliteter huset har. Har de bygget et nøkkelferdig kataloghus uten endringer og med de enkleste løsningene vil jo dette være betraktelig billigere enn om det er et arkitekttegnet hus med dyre kvaliteter og spesialløsninger.

Vi bygget hus i fjor og det var et hus med utgangspunkt i kataloghus, men som vi gjorde endel endringer på, bla blåste opp en del + har oppgradert mye ift kjøkken og bad. Dette var ikke et nøkkelferdig hus, så vi styrte prosessen selv, men utgangspunktet fant vi altså i en katalog. Huset er på ca 250 kvm, flatt tak og store åpne løsninger + glassrekkverk. Med tomt kom det på nesten 7 mill. Dette er i et tettsted en halvtimes tid utenfor Bergen.

Anonymous poster hash: 77f44...4a5

Hvor i landet da? Noen antydet for meg at et hus kostet 25.000 pr kvm, uten tomt, men vårt ligger på ca 12.000 inkl tomt....

Anonymous poster hash: de8b7...c3f

I Drammen. Tomten hadde de kjøpt 1 år i forveien.

Annonse

Det vil jo være helt umulig å svare på uten å vite tomtepris og hvilke kvaliteter huset har. Har de bygget et nøkkelferdig kataloghus uten endringer og med de enkleste løsningene vil jo dette være betraktelig billigere enn om det er et arkitekttegnet hus med dyre kvaliteter og spesialløsninger.

Vi bygget hus i fjor og det var et hus med utgangspunkt i kataloghus, men som vi gjorde endel endringer på, bla blåste opp en del + har oppgradert mye ift kjøkken og bad. Dette var ikke et nøkkelferdig hus, så vi styrte prosessen selv, men utgangspunktet fant vi altså i en katalog. Huset er på ca 250 kvm, flatt tak og store åpne løsninger + glassrekkverk. Med tomt kom det på nesten 7 mill. Dette er i et tettsted en halvtimes tid utenfor Bergen.

Anonymous poster hash: 77f44...4a5

Huset ligger i Drammen,er arkitekt tegnet, terassen har glassrekkverk.

Kommer an på hvor i landet. Mitt hus er på 305kvm. Jeg betalte 1,4mill for det. Her i området ville huset du snakker om kanskje kommet opp i litt over 2,5mill.

Anonymous poster hash: bc8a8...f50

Skal godt gjerast å bygge eit nytt hus i den storleiken til 2,5 mill.  I meir grisgrendte strok har husa gått drastisk ned i verdi med ein gang ein stikk nøkkelen i døra, fordi byggekostnadane langt overstig bruktprisen på bustad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...