Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i gang med første forsøket nå. Mistet 6 hjemmelagde spirer, å ble egentlig glad da vi ble anbefalt prøverør. Endelig skal det lykkes tenkte jeg. Men så begynte jeg Å lese........å jeg må si det ikke er mye oppløftende. Virker som om mange strever enormt, å har det ene negative forsøket etter det andre. Er det så negativt. Eller er det ofte de som ikke lykkes man kan lese om her inne? Trenger håp!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242533-%C3%A5-lykkes%C3%A6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at det er lett å miste motet.. Særlig etter å ha mistet 6 spirer.. Personlig har jeg fulgt dette forumet av og på siden høsten 2013 etter at det ble konkludert at vi måtte ha IVF for å få barn. Mitt inntrykk er at det ordner seg for de aller fleste i løpet av de 3 ferskforsøkene som ligger i "pakka" (inkl frys mellom). Noen få trenger flere forsøk. Og for noen få ordner det seg dessverre ikke.. Men det er mange solskinnshistorier også!! Så start på dine 3 forsøk og tillat deg med å ta sorgene etter det :) Hilsen fra en som selv trodde det værste, men som fikk det beste (og som igjen tror det værste før første søskenforsøk).

Anonymous poster hash: b6cc1...89c

trist å høre at du har mistet så mange :(

alle er forskjellige, for noen tar det mange år og mange forsøk, for andre skjer det med en gang. men her er alle sammen om det både på godt og vondt :)

vi prøvde i 3 1/2 år selv, før vi begynte med IVF. og til oss klaffet det på første forsøk begge gangene - har en sønn, og er gravid med nr.2. vi var veldig heldige :) ble fortalt at vi aldri kunne få barn og hadde lagt fra oss alt håp, før vi flyttet til en ny plass og tilfeldighetene førte oss ned denne veien :)

Jeg tror det ofte er de som prøver veldig

mange ganger som er mest aktive på slike forum som dette. I tillegg er det kanskje de man legger best merke til?

Jeg ble gravid på første IVF forsøket mitt, og bar frem barnet. Trengte to egguttak til for å få nr 2. Så totalt 3 hele forsøk, med helt standard regime. Riktignok har vi hatt noen fryseforsøk i tillegg, men sånn i retrospekt synes jeg ikke veien har vært spesielt tung å gå. Det er mange tilsvarende historier også der ute!

Men det er klart, før man får skikkelig kjennskap til ivf så tror man kanskje at det nesten er garantert å få barn på denne måten? Det er det jo ikke.

Men jeg vil tro at du har gode sjanser når du har blir gravid flere ganger på egenhånd. Vet du hvorfor du mister?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...