Gå til innhold

hvordan kler du barn som ikke tåler ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker du? Holder barnet varmen? Snakker helst vinter og minusgrader.

Anonymous poster hash: cefeb...43e

Skrevet

Bambus bruker flere barn her i barnehagen

Anonymous poster hash: d1e70...dcb
Skrevet

Superundertøy, fleece, vind- og vanntett dress

Anonymous poster hash: ebf57...9ea
Skrevet

Devold active ull. Den er helt super 👍🏻😊

Anonymous poster hash: 360bb...f05

Skrevet

Devold active ull. Den er helt super 👍🏻😊

Anonymous poster hash: 360bb...f05

Orker ikke prøve mer ull,barnet får store sår :(

Skrevet

Superundertøy er fukttransporterende? :)

Skrevet

Minste tolte dårlig ull som heilt lita. Devold active har superundertøy på innsida og fungerte fint. Ellers brukte vi bomull, utan at det såg ut til at ho fraus av den grunn.

Eg er stor fan av ull innerst, men det er ikkje slik at det er essensielt.

Skrevet

Superundertøy er fukttransporterende? :)

Ja, er som teknisk undertøy til voksne også, så barna ikke blir våte av svette og så kalde.

Veldig greit å bruke superundertøy.

Vi har prøvd devold sitt med superundertøy innerst og ull ytterst, men vår sønn tåler ikke det heller. Det kommer ull mot huden når han legger haka ned mot trøya, gnir armene mot ansiktet o.l. så slikt undertøy gir store plager på hals, ansikt og hender. Vi kan ikke bruke ull som mellomlag heller.

Skrevet

Jeg bruker bomull/ull sett på mine. Cubus og Hust&Claire. Så tar de på ulldress utenpå det under dressen i bhg. Det går bra.

Anonymous poster hash: 4d999...7be

Skrevet

Bomull. Ull er oppskrytt!

Anonymous poster hash: b994d...72b

Skrevet

Bomull. Ull er oppskrytt!

Anonymous poster hash: b994d...72b

Eh....hurra for deg som sto først i køen da kunnskap ble delt ut😦.

At ditt barn kanskje ikke tåler ull er en annen sak.

Anonymous poster hash: 30750...6fd

Skrevet

Har bestilt bambus fra ludostore. Mannen min har noe tøy i bambus via jobben og skryter veldig av det, så håper gutten her godtar det. Han "tåler" vel ull, men nekter å ha det på (hadde atopisk eksem en periode, men ikke nå, men likefullt full nekt!)

Skrevet

Det finnes plagg med bomull på innsiden og ull utenpå :) joha har det.

Anonymous poster hash: c07b7...d16

Skrevet

Vi bruker bomull eller superundertøy innerst og fleece eller ull utenpå, for det går bra. Devoll sitt fungerte ikke for det ble alt for varmt inne i barnehagen.

Dere som bruker bambus burde lese denne artikkelen:

http://www.aftenposten.no/viten/Miljotull-om-bambus-klar-8012085.html

Anonymous poster hash: 112b9...ba6

Vi bruker bambus ikke pga de påståtte helsegenskapene, men fordi det er såpass mykt at det ikke plager huden til mitt sensitive barn. Bambus er mykt og godt, fantastisk for huden til mange eksembarn

Anonymous poster hash: b3622...130

Skrevet

Det finnes plagg med bomull på innsiden og ull utenpå :) joha har det.

Men mange atopikere tåler ikke ull som mellomlag heller, det kommer an på om de er allergisk mot ull eller bare har en hud som blir irritert av ull.

Både jeg og sønnen min blir helt gal av ull også som mellomlag, særlig på halsen og under haka blir huden rød, irritert, klør, svir og blir hoven om vi har ull som mellomlag...

Skrevet

Vi bruker bomull eller superundertøy innerst og fleece eller ull utenpå, for det går bra. Devoll sitt fungerte ikke for det ble alt for varmt inne i barnehagen.

Dere som bruker bambus burde lese denne artikkelen:

http://www.aftenposten.no/viten/Miljotull-om-bambus-klar-8012085.html

Anonymous poster hash: 112b9...ba6

Vi bruker bambus ikke pga de påståtte helsegenskapene, men fordi det er såpass mykt at det ikke plager huden til mitt sensitive barn. Bambus er mykt og godt, fantastisk for huden til mange eksembarn

Anonymous poster hash: b3622...130

Samme her :)

Skrevet

Det finnes plagg med bomull på innsiden og ull utenpå :) joha har det.Anonymous poster hash: c07b7...d16

Men mange atopikere tåler ikke ull som mellomlag heller, det kommer an på om de er allergisk mot ull eller bare har en hud som blir irritert av ull. Både jeg og sønnen min blir helt gal av ull også som mellomlag, særlig på halsen og under haka blir huden rød, irritert, klør, svir og blir hoven om vi har ull som mellomlag... Anonymous poster hash: ebf57...9ea
Ja................. Men hi har ikke prøvd det??

Skrevet

Polarn o Pyret har superundertøy som er bra. Ellers så tenker jeg at bomull er ok. Så sant han ikke går i friluftsbarnehage er de vel ikke ute veldig lenge om gangen når det er skikkelig kaldt.

Skrevet

Vi bruker bambus, silke og alpakka. Men vanskelig å få fatt i klær . Safa har hatt noen klær av ull silkeblanding som merkelig nok har blitt godtatt av veslas hud. Ellers har Europris sitt superundertøy fungert bra faktisk.

Skrevet

Silke og superundertøy, det er varmt nok.

Anonymous poster hash: 155a8...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...