Legokloss Skrevet 21. oktober 2015 #1 Del Skrevet 21. oktober 2015 Hei! Her kommer et innlegg fra en gjennomgående sliten mamma. Det blir langt, så beklager det! Har en baby på 8 mnd som helt fra vi startet med fast føde har vært håpløs ifht søvn. Baby er kronisk forstoppet og har masse knipsmerter og luft. Sover dårlig både på dag og natt. Har gått fra å være relativt enkel å legge om kvelden, til å bli helt umulig. Kan fort bruke 3t på leggingen. Når baby endelig har sovnet våkner h*n hvert mellom 20min - 1,5t hele natten. Begynner med kaving, fekting, vri seg fra side til side i søvne, trekke opp bena etc. Deretter begynner h*n å grine og det eskalerer bare til baby får pupp. Noen ganger roer h*n seg med dette, andre ganger er det fortsatt noe som plager selv etter Stryking, massering, trøst, pupp, ligge inntil, kos etc. Har stort sett mellom 8-15 oppvåkninger på en natt. Samsover ved at babyens seng står inntil vår, ellers hadde jeg blitt gal i hodet av å stå opp så mange ganger. På dagtid er baby vanskelig å legge. Umulig å legge inne, så må ut å trille. Kan riktignok sette vognen i ro når baby har sovnet, men baby bruker lang tid på å sovne, opp mot en time, med mye styring, grining etc. Sover aldri lenger enn maks 30 min uansett om jeg triller tur eller vognen står i ro. Våkner med et skrik og er ikke uthvilt. Trøtt, grinete, vil ikke spise fast føde, sitter på fanget og spiser litt pupp, og så er det history repeat med påkledning, trilling. Sånn går dagene og nettene, og det begynner å bli ganske utmattende. På kvelden og natten vil baby bare snurre rundt på magen (lettere å prompe/rape etc da), men baby finner ikke sovestilling på magen, så da blir det skriking igjen. Av legen har vi fått movicol mot forstoppelsen, men denne kaster h*n bare opp av. Laktulose, malt, svisker og aprikos har ikke hatt effekt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242436-s%C3%B8vn-smerter-magevondt-refluks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Legokloss Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #2 Del Skrevet 21. oktober 2015 Snakket med en bekjent som mente h*n kunne ha stille refluks ettersom baby svelger mye gulp, både dag og natt, spiser mindre og mindre fast føde (nå er vi tilsammen på en dag nede i mindre enn et fullt måltid), ikke vil ligge på ryggen, gråter når blir lagt i vogn/seng, sovner bare på siden, vil ha ofte pupp, hikker og nyser mye, hoster litt, men på ingen måte påfallende mye. Mye luft magen, hard avføring og hyppige oppvåkninger ufrivillig. Tok kontakt med legen som anbefalte å gi banan eller gaviscon; - ingen av delene er lett å få i baby, og jeg føler det har liten effekt. Skal nevnes at baby hadde flere pustestopp da h*n var liten uten at dette ble sett på som farlig (var på barneklinikken) Legen ville ikke prøve losec, og vil ikke henvise til ph-måling før om en stund. Legen trodde ikke det var refluks pga høy vekt og lite hoste. Har noen av dere tanker, råd, erfaringer? Får ikke til å pumpe melk så mannen kan dessverre ikke gjøre så mye på natten. Tar på å ikke sove mer enn en time i strekk i så mange måneder. Hilsen frustrert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242436-s%C3%B8vn-smerter-magevondt-refluks/#findComment-147509934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Del Skrevet 21. oktober 2015 Gå til en manuell.terp. å sjekk for låsninger. Min datter har reflux og går på losec, det er natt og dag forskjell på hennes trivsel, så jeg hadde ikke gitt meg på å få han henvist. Gå til en annen lege om så. Min datter nektet å spise noe, og gikk ned i vekt. Jeg fikk skikkelig kjeft senere av en ernærings.fys. Men det var ingen som ville høre på meg heller. Hadde jeg skulle gjort det om igjen hadde jeg sittet på legekontoret til hun var henvist. Anonymous poster hash: 25dcb...807 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242436-s%C3%B8vn-smerter-magevondt-refluks/#findComment-147510093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Legokloss Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 21. oktober 2015 Gå til en manuell.terp. å sjekk for låsninger. Min datter har reflux og går på losec, det er natt og dag forskjell på hennes trivsel Takk for innspill! Jeg glemte å nevne det i innlegget, men vi har hatt h*n til manuellterapeut tidligere. Hun fant ingenting. Slo meg ikke helt til ro med det, så hadde h*n senere til kiropraktor på 3 behandlinger. Kiropraktoren mente h*n var litt stiv i nakken, men mente h*n trengte mange flere behandlinger. Virket litt søkt at det skulle så mye til dersom det bare var litt stivhet. Merket forøvrig ingen forskjell etter tre (dyre) behandlinger, og med manuellterapeutens ord om at h*n var helt fin, kuttet jeg videre behandling. Må også nevne at h*n sover med hodet vridd helt bakover (som en banan). Vet at det ofte indikerer kiss/kidd, men med to fagfolk som ikke mener det er det, så regner jeg ikke med at det er det. Kan jeg spørre hvor fort du merket forskjell på behandling med losec? Og fikk du dette før eller etter ph-måling? Hvordan var det? Ubehagelig/vondt for baby? Godt å høre at jenten din er bedre, - dette unner jeg ingen!:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242436-s%C3%B8vn-smerter-magevondt-refluks/#findComment-147510319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det tok ca en uke før det ble bedre. Vi tok ph-måling først. Det var relativt uproblematisk, hun måtte ha sokker på hendene hele døgnet for å ikke dra ut sonden. Hun var litt brydd og gråt litt når de satt den, men brydde seg ikke etterpå. Anonymous poster hash: 25dcb...807 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144242436-s%C3%B8vn-smerter-magevondt-refluks/#findComment-147510704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå