Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Vi lurer på om mannen skal sterilisere seg. Er helt 100% sikker på at vi ikke ønsker flere barn. Vi har 3, en med spesielle behov. Men så sniker en liten tanke inn i hodet mitt, hva om jeg dør og han treffer en ny som ikke har barn. Hva om vi blir skilt og jeg skulle av en eller annen grunn bli gravid med noen andre, hadde han hatet meg da? Jeg skriver ikke hvor gamle vi er med overlegg, men flere har sagt vi er (for) unge til en slik beslutning. Anonymous poster hash: e2143...cef
MarianeA Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Du skriver at dere er 100 prosent sikre på at dere ikke ønsker flere barn. Under skriver du, hva om du dør, treffer en annen osv. Ut i fra dette vil jeg si at dere ikke er klar for sterilisering. Dette er enkelt tenkt ifra min side, og en en sak har jo alltid flere sider. Men, er man det minste i tvil-så gjør man det ikke. Lykke til med valget uansett
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 Den personen som skal sterilisere seg må være 100% sikker Dvs at mannen din må være helt sikker på at dette er det han vil, om han da skulle angre en gang er det seg selv han vil hate og ikke deg. Du kan ikke presse han til å sterilisere seg, er det du som er 100% sikker på at du aldri skal ha flere barn så er det du som må sterilisere deg. Når det kommer til alder så tenker jeg at under 25 er for tidlig, mellom 25 og 30 år er i grenseland, men om dere allerede har 3 barn bør det være greit. Jeg var 35 år og hadde 4 barn da jeg steriliserte meg. Anonymous poster hash: b8f05...90c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #4 Skrevet 20. oktober 2015 Min mann var 30 år da han steriliserte seg, da ventet jeg vårt 3 barn. Vi er nå 40 år, og ingen av oss angrer. Vi var og er begge bestemt på at dersom en av oss hadde blitt alene eller skilt, ønsket vi ikke flere barn. Anonymous poster hash: ef511...62a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #5 Skrevet 20. oktober 2015 Mannen min skal sterilisere seg nå. Han er 30 og bombesikker på at han aldri vil ha flere barn. Jeg tenker at om dere har fått tre og kjenner på at det er det dere ønsker handler det vel mer om situasjon enn alder? Og forøvrig, en vasektomi kan jo faktisk være reversibel... Anonymous poster hash: fcf2c...121
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #6 Skrevet 20. oktober 2015 Den personen som skal sterilisere seg må være 100% sikker Dvs at mannen din må være helt sikker på at dette er det han vil, om han da skulle angre en gang er det seg selv han vil hate og ikke deg. Du kan ikke presse han til å sterilisere seg, er det du som er 100% sikker på at du aldri skal ha flere barn så er det du som må sterilisere deg. Når det kommer til alder så tenker jeg at under 25 er for tidlig, mellom 25 og 30 år er i grenseland, men om dere allerede har 3 barn bør det være greit. Jeg var 35 år og hadde 4 barn da jeg steriliserte meg. Anonymous poster hash: b8f05...90c Enig i alt dette. Dette om hva som skjer hvis du dør eller dere blir skilt er det HAN som må tenke over. HAN må synes at det er greit. En venninne av meg ble sammen med en mann som hadde flere barn fra før med tidligere partner, og hvor han steriliserte seg pga hennes helse (altså burde ikke få flere barn pga hennes helse). Så ble det slutt, og til alt overmål fikk hun flere barn med ny partner senere, mens han var sterilisert. Ikke helt ok for ny partner. Så jeg skjønner hva du tenker, men til syvende og sist er det han som må tenke over disse mulige scenarioene, du har ikke noe ansvar for det så lenge du ikke presser ham. Anonymous poster hash: c4f86...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå