Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #51 Skrevet 20. oktober 2015 Hun ønsker seg rolig og bedagelig og dere foreslår toller og border collie? Fantastisk. Anonymous poster hash: b7552...fd1 toller`n er altfor psykisk svak for en familie, det er en hund som trenger ro og stabilitet og mye utegang for å bli harmonisk Anonymous poster hash: b01f4...e27 Anonymous poster hash: b01f4...e27
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #52 Skrevet 20. oktober 2015 Har du litt større mosjonskapasitet og liker å trene hunden din de første 3 årene, så er portogisisk vannhund en nydelig familiehund. Anonymous poster hash: b01f4...e27
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #53 Skrevet 20. oktober 2015 labrador?Anonymous poster hash: 4e132...2af Fort mye energi... Men lynnet er jo godt. Tror jeg ville gått for en golden retriever. Litt mindre kaos enn lab er min erfaring. Eller ta den testen Anonymous poster hash: 28848...4ca Den testen likte jeg ikke, fikk for mange alternativer. Jeg er vant til spinnvill hund. Derfor ønsker jeg en rolig, ikke stresset hund etterhvert.Disse har jeg hatt i tankene: Golden retriever Labrador retriever Puddel (mellom/dverg) Men kommer ikke på fler. Liker Japansk spisshund, men ikke spisshunder generelt. De varsler for mye.Anonymous poster hash: 51895...2a6 Vi har en blanding mellom puddel og cocker spaniel, hun er den beste hunden jeg har hatt. Ser du har nevnt puddel og hun har arvet puddelpelsen som ikke røyter av pappaen sin vi er superfornøyd! Anonymous poster hash: cec81...a48 Vi står på venteliste for en sånn. Gleder oss! Hvor kjøpte du din? Anonymous poster hash: 060ff...c8d vær obs på at c.spaniel har flere arvelige adferdutfordringer som har bakgrunn i en meget svak avlslinje som ble benyttet på 90tallet. Den ble svekket pga lady og landstrykeren, dvs at i kombinasjon med puddelen aner man ikke hvordan dette biologiske arven får utrykk. Alltid en risiko med nye blandsingsvariasjoner. Jeg hadde valgt en mer forutsigbar rase i kombinasjon førstegangseier og småbarnsfamilie. En god ren raset puddel er en super hund! Og den kan klippes litt mindre jålete om man liker dette. De kommer i flere str. Til lykke med ny venn uansett rasevalg<3 Anonymous poster hash: b01f4...e27
Zarina Skrevet 20. oktober 2015 #54 Skrevet 20. oktober 2015 Har selv amerikansk cocker spaniel og er også vokst opp med rasen. Veldig fornøyd med rasen, krever lite turer, men holder ut på langtur om man vil. Vår er vant med barn og det funker helt fint. Skikkelig kosen sofahund den vi har, samtidig som hun elsker å leke med ball når noen gidder Er en del energi i rasen i valpetiden, men roer seg når valptiden er over. Har kun kjennskap til tisperfra rasen... Eneste negative jeg har på denne rasen er at de fort kan bråke litt når det ringer på døra o.l.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #55 Skrevet 20. oktober 2015 Har selv amerikansk cocker spaniel og er også vokst opp med rasen. Veldig fornøyd med rasen, krever lite turer, men holder ut på langtur om man vil. Vår er vant med barn og det funker helt fint. Skikkelig kosen sofahund den vi har, samtidig som hun elsker å leke med ball når noen gidder Er en del energi i rasen i valpetiden, men roer seg når valptiden er over. Har kun kjennskap til tisperfra rasen... Eneste negative jeg har på denne rasen er at de fort kan bråke litt når det ringer på døra o.l.Helse? Anonymous poster hash: 51895...2a6
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #56 Skrevet 20. oktober 2015 Vår mops er slik Anonymous poster hash: 51a50...84d
Zarina Skrevet 20. oktober 2015 #57 Skrevet 20. oktober 2015 Har selv amerikansk cocker spaniel og er også vokst opp med rasen. Veldig fornøyd med rasen, krever lite turer, men holder ut på langtur om man vil. Vår er vant med barn og det funker helt fint. Skikkelig kosen sofahund den vi har, samtidig som hun elsker å leke med ball når noen gidder Er en del energi i rasen i valpetiden, men roer seg når valptiden er over. Har kun kjennskap til tisperfra rasen... Eneste negative jeg har på denne rasen er at de fort kan bråke litt når det ringer på døra o.l.Helse?Anonymous poster hash: 51895...2a6 De får til tider problemer med ørene, som de fleste andre hunder med hengeører...Her i huset har vi gjerne et par runder med sopp i ørene i løpet av året (begynte når hun var ca 4 år), men fikses med øredråper fra veterinær og går fort over hvis man tar tak i det med en gang. Ellers har vår litt tannstein som vi fjerner ca 2 ganger i året, men vet ikke om det er typisk rasen da ingen av de andre hundene jeg har hatt opp gjennom årene har hatt problemet...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #58 Skrevet 20. oktober 2015 Har selv amerikansk cocker spaniel og er også vokst opp med rasen. Veldig fornøyd med rasen, krever lite turer, men holder ut på langtur om man vil. Vår er vant med barn og det funker helt fint. Skikkelig kosen sofahund den vi har, samtidig som hun elsker å leke med ball når noen gidder Er en del energi i rasen i valpetiden, men roer seg når valptiden er over. Har kun kjennskap til tisperfra rasen... Eneste negative jeg har på denne rasen er at de fort kan bråke litt når det ringer på døra o.l. de arvlige linjene med" error" gjelder ikke amerikansk cocker<3 Mange søte cocker`re ingen tvil om det. Tenker på bevissthet rundt "nye mixraser" Anonymous poster hash: b01f4...e27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå