Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #26 Skrevet 20. oktober 2015 Hvis man ser bortifra individuelle avvik.. sånn generelt sett.. Rolig og ikke nervøs, bedagelig anlagt barnevennlig Lettrent Menneskekjær Ikke voldsomt behov for lange turer (Fysisk helse må være god, lite sykdom på. Rasen) Anonymous poster hash: 3ebd7...535 Høres ut som du snakker om rottweileren min. Han kan fint gå en dag uten tur selv om han helst skal ha hver dag selvfølgelig, og får han sosialisering med mennesker og dyr er han veldig lykkelig. En time tur om dagen er nok selv om han gjerne går i timesvis! Lærer utrolig lett, veldig smart. Men sta, så når han var "tenåring" hadde vi noen slåsskamper! Og en del sykdom... Anonymous poster hash: 52dc3...776
HvittHus Skrevet 20. oktober 2015 #27 Skrevet 20. oktober 2015 Berner Sennen dersom du ønsker å ha en stor hund! Veldig rolige og bedagelige hunder, og passer fint som familiehund. Ikke de smarteste hundene, men det er bare bra, da de smarteste krever mye mer stimuli for å ha det bra. Må regne med en god del pelsdotter, spesielt når de røyter. Ingen av berner'ene jeg har hatt, eller har kjent, har siklet. Middels mosjonsbehov. Det negative er at rasen har relativt kort gjennomsnittlig levetid, men mine ble 11 og 9 år Mange useriøse oppdrettere, så ta i så fall kontakt med raseklubben og få tilsendt liste over seriøse oppdrettere dersom du vurderer en Berner! Har også hatt labrador, og min var veldig rolig, men her er det nok litt mer variasjoner innad i rasen. Krever som oftest en god del mer mosjon og mental stimuli. Ok:) skjønner sennen må sjekkes ut Anonymous poster hash: 51895...2a6 Hvis du skal ha en voksen hund, får du ikke veldig mange år med en sennen. De har lav levealder. Men rolige fine hunder er de.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #28 Skrevet 20. oktober 2015 Når jeg ser på din liste tenker jeg umiddelbart på labrador, rottweiler, Berner sennen og Staffordhire bullterrier. Jeg ville holdt meg langt unna boxer, bordet collie, Jack Russel og andre raser med stort behov for mosjon. Anonymous poster hash: fbc3b...358
HvittHus Skrevet 20. oktober 2015 #29 Skrevet 20. oktober 2015 Hvis man ser bortifra individuelle avvik.. sånn generelt sett.. Rolig og ikke nervøs, bedagelig anlagt barnevennlig Lettrent Menneskekjær Ikke voldsomt behov for lange turer (Fysisk helse må være god, lite sykdom på. Rasen) Anonymous poster hash: 3ebd7...535 Eurasier kan være er en passende rase for dere. Den trenger tur, men det gjør jo alle raser.
sug lut Skrevet 20. oktober 2015 #30 Skrevet 20. oktober 2015 Min hund er sånn. Hun er perfekt på alle måter. HUn er blanding av shih tzu og bichon havanais: Alltid glad Elsker alle mennesker, inkludert barn i alle andre Elsker å kose Liker turer, men klarer seg med korte. Er veldig trygg på seg selv, og tar f. eks nyttårsraketter helt med ro, og liker godt å kjøre bil. Vennlig mot andre hunder Kan fint være alene hjemme en arbeids-/skoledag, men er også rolig nok til at jeg kan ha henne med på jobben iblant. Liker å leke og å få gjøre "oppgaver". Lite syk. Her er rasebeskrivelse: Description: The Havashu is a small cross breed known for being alert, cheerful, intelligent, loving, loyal, playful, responsive, and social. It is the cross of the Havanese and Shih Tzu. The most common colors for Havashus are black, brown, gray, silver, and white. To keep it healthy, it will need to get exercise regularly. The Havashu commonly participates in agility and competitive obedience. Anonymous poster hash: 3cf24...7c4 Det er ingenting som heter Havashu, det er en glorifisert fortausmix. Avl på tvers av raser garanterer ikke noe som helst av hva som nedarves, og er en uting.
Sommerfuggel i magen Skrevet 20. oktober 2015 #31 Skrevet 20. oktober 2015 Var selv ute etter hund med nøyaktig de egenskapene du lister opp. Endte opp med labrador, perfekt match for oss. Rolig når vi er rolig, girer seg opp og leker når vi tar initiativ. Har vært dagmamma og tre klåfingra ettåringer taklet hun bra. Hun røyter noe helt grusomt en mnds periode vår og høst, men ikke så mye ellers. Kjenner veldig mange med hund, så noen raser har jeg litt ekstra innsikt i. Puddel røyter ikke, men de må klippes og det er litt jobb. De er gjerne veldig bjeffete og litt enmannshunder. Boxere kan være småhypre og trenger en dyktig oppdrager for å holde kustus på all energien. Vært nært innpå engelsk-, amerikansk- og fransk bulldog. Disse har ofte flott gemytt, men gjerne mye problemer med øyne, allergi og luftveier. Jack russel er en nydelig rase men såpass intelligent at den må stimuleres mentalt. De rottweilerene jeg har kjent har store personligheter, masse karakter og stahet. Morsom rase, i største laget for min del. Dyrere med stor hund! Det er de opplevelsene jeg har hatt med disse rasene, så svaret er helt subjektivt. Og det finnes en hel masse raser jeg ikke kjenner i det hele tatt. Lykke til!😊
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #32 Skrevet 20. oktober 2015 Min hund er sånn. Hun er perfekt på alle måter. HUn er blanding av shih tzu og bichon havanais: Alltid glad Elsker alle mennesker, inkludert barn i alle andre Elsker å kose Liker turer, men klarer seg med korte. Er veldig trygg på seg selv, og tar f. eks nyttårsraketter helt med ro, og liker godt å kjøre bil. Vennlig mot andre hunder Kan fint være alene hjemme en arbeids-/skoledag, men er også rolig nok til at jeg kan ha henne med på jobben iblant. Liker å leke og å få gjøre "oppgaver". Lite syk. Her er rasebeskrivelse: Description: The Havashu is a small cross breed known for being alert, cheerful, intelligent, loving, loyal, playful, responsive, and social. It is the cross of the Havanese and Shih Tzu. The most common colors for Havashus are black, brown, gray, silver, and white. To keep it healthy, it will need to get exercise regularly. The Havashu commonly participates in agility and competitive obedience. Anonymous poster hash: 3cf24...7c4 Det er ingenting som heter Havashu, det er en glorifisert fortausmix. Avl på tvers av raser garanterer ikke noe som helst av hva som nedarves, og er en uting. Nei, ingen raser heter det, det har du rett i. Det er bare ett (av flere) kallenavn for akkurat den mixen. Kan hende det er en uting, men min hund er i hvert fall ikke noen uting, hun er bare verdens beste hund, og er likeglad med at hun er en bastard. Anonymous poster hash: 3cf24...7c4
3 i april Skrevet 20. oktober 2015 #33 Skrevet 20. oktober 2015 Hva med eurasier ? Eller så bør dere styre unna alt av gjeter og jakt hunder. Dette er hunder med mye instinkter som krever MYE aktivitet og hjernetrim for og trives.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #34 Skrevet 20. oktober 2015 Dere bør absolutt se nærmere på staffordshire bull terrier. Jeg har ingen erfaring med rasen, men det jeg leser virker veldig interessant. http://www.rasehund.no/raser/rase.asp?unit=125 Anonymous poster hash: 347a9...bbb
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 #35 Skrevet 20. oktober 2015 Har blanding av setter og collie. ...Og mer rolig bikkje skal en lete lenge etter.
Huset fullt Skrevet 20. oktober 2015 #36 Skrevet 20. oktober 2015 Men altså hun skriver at hunden ikke må kreve for mye tirtur, å anbefaler boxer, rottweiler, border collie, golden og labrador? Er det rart det finnes haugevis av understimulerte overvektige hunder der ute? At din hund av denne rasen er rolig, burde dere vite at det ikke er typisk rasestandard. Da har dere ikke satt dere inn i hvordan de fleste innen den rasen er. Mange Selskapshunder, de små, krever ikke alltid så mye tur, men gjerne mental stimulering. Vi har stor aktiv hund selv, så skal ikke begi meg ut på å anbefale for mange små, ikke nok kjennskap rett og slett. Men cavalier er rolige, men mye useriøs avl på, og kommet endel flere sykdommer. Så vær kritisk til oppdretter der! Det samme gjelder mops og engelsk bulldog. Useriøs avl kun for å tjene penger. Ikke alle, men mange.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #37 Skrevet 20. oktober 2015 schnauser? Husker ikke hvordan det skrives.... Anonymous poster hash: b90e8...d63
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #38 Skrevet 20. oktober 2015 Bullmastiff! De ser kanskje store og skumle ut, men er barnevennlige og "late" Anonymous poster hash: a3d8c...f9c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #39 Skrevet 20. oktober 2015 labrador?Anonymous poster hash: 4e132...2af Fort mye energi... Men lynnet er jo godt. Tror jeg ville gått for en golden retriever. Litt mindre kaos enn lab er min erfaring. Eller ta den testen Anonymous poster hash: 28848...4ca Den testen likte jeg ikke, fikk for mange alternativer. Jeg er vant til spinnvill hund. Derfor ønsker jeg en rolig, ikke stresset hund etterhvert. Disse har jeg hatt i tankene: Golden retriever Labrador retriever Puddel (mellom/dverg) Men kommer ikke på fler. Liker Japansk spisshund, men ikke spisshunder generelt. De varsler for mye.Anonymous poster hash: 51895...2a6 Vi har en blanding mellom puddel og cocker spaniel, hun er den beste hunden jeg har hatt. Ser du har nevnt puddel og hun har arvet puddelpelsen som ikke røyter av pappaen sin vi er superfornøyd! Anonymous poster hash: cec81...a48
klg,2 boys now:) Skrevet 20. oktober 2015 #40 Skrevet 20. oktober 2015 Berner sennen Leonberger Store herlig rolige kosebamser
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #41 Skrevet 20. oktober 2015 Griffon petit brabancon eller japanese chin Anonymous poster hash: 2d577...7a3
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #42 Skrevet 20. oktober 2015 Styr i hvert fall unna Border Collie. At ett blandingseksemplar er rolig, gjør ikke at gemyttet til vanlig er slik hos den rasen (for det er det absolutt ikke). Jeg tenkte på Berner Sennen. De er veldig hårete da, men veldig gode hunder. De sikler ikke mer enn det store, varme (hårete og tunge) hunder gjør, de har ikke typisk "siklelepper". De er vel middels lettrente. Lettrente hunder har ofte høyere aktivitetsnivå, og trenger endel stimuli, både mentalt og fysisk. Men vet du hva, utifra hva du skriver om hvilken hund du ønsker, så er det ingen som passer alle deres behov. Du ønsker deg en KATT. Anonymous poster hash: 7132a...907 Merkelig at du kan bestemme dt utfra noen få setninger må humre litt Anonymous poster hash: 51895...2a6 Jeg kan ikke akkurat gå utifra noe du ikke har skrevet. Nå kan du humre så mye du vil. Anonymous poster hash: 7132a...907
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #43 Skrevet 20. oktober 2015 Newfoundlandshund Anonymous poster hash: 22adf...7ee
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #44 Skrevet 20. oktober 2015 cavalier king charles Anonymous poster hash: 494e8...f25
Papegøyeblomst Skrevet 20. oktober 2015 #45 Skrevet 20. oktober 2015 Støtter Berner Sennen! Men som tidligere nevnt i tråden, de har kort levealder og er ofte disponerte for HD. Vokste opp med rasen. De er store og masse pels, men er noen rolige kosebamser som gjerne vil sitte på fanget :-) Tenkte også på Lagotto? Italiensk trøffelhund, har 2-3 stk i nærområdet. De er glade, rolige og kosete hunder. Støtter også Eurasier i forhold til lynne, men mosjonsbehov vet jeg ikke nok om til å uttale meg om.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #46 Skrevet 20. oktober 2015 labrador?Anonymous poster hash: 4e132...2af Fort mye energi... Men lynnet er jo godt. Tror jeg ville gått for en golden retriever. Litt mindre kaos enn lab er min erfaring. Eller ta den testen Anonymous poster hash: 28848...4ca Den testen likte jeg ikke, fikk for mange alternativer. Jeg er vant til spinnvill hund. Derfor ønsker jeg en rolig, ikke stresset hund etterhvert. Disse har jeg hatt i tankene: Golden retriever Labrador retriever Puddel (mellom/dverg) Men kommer ikke på fler. Liker Japansk spisshund, men ikke spisshunder generelt. De varsler for mye.Anonymous poster hash: 51895...2a6 Vi har en blanding mellom puddel og cocker spaniel, hun er den beste hunden jeg har hatt. Ser du har nevnt puddel og hun har arvet puddelpelsen som ikke røyter av pappaen sin vi er superfornøyd! Anonymous poster hash: cec81...a48 Vi står på venteliste for en sånn. Gleder oss! Hvor kjøpte du din? Anonymous poster hash: 060ff...c8d
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #47 Skrevet 20. oktober 2015 Hvis man ser bortifra individuelle avvik.. sånn generelt sett.. Rolig og ikke nervøs, bedagelig anlagt barnevennlig Lettrent Menneskekjær Ikke voldsomt behov for lange turer (Fysisk helse må være god, lite sykdom på. Rasen) Anonymous poster hash: 3ebd7...535 du kunne valgt deg en liten Havapoo(blanding av havaness og pomarianian) .. hehe..navnet skjemmer ingen.. Anonymous poster hash: b01f4...e27
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #48 Skrevet 20. oktober 2015 cavalier king charles Anonymous poster hash: 494e8...f25 En meget syk rase dessverre. nevrologisk ustabil og hjertefeil. Anonymous poster hash: b01f4...e27
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #49 Skrevet 20. oktober 2015 Hun ønsker seg rolig og bedagelig og dere foreslår toller og border collie? Fantastisk. Anonymous poster hash: b7552...fd1 toller`n er altfor psykisk svak for en familie, det er en hund som trenger ro og stabilitet og mye utegang for å bli hamromisk Anonymous poster hash: b01f4...e27
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #50 Skrevet 20. oktober 2015 Japansk spisshund❤️ Anonymous poster hash: 37abe...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå