Gå til innhold

Omgangssyken, hvor lenge hjemme fra jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kastet opp og hadde diaré i går morges, var løs i magen gjennom hele dagen. En tur på toalettet i natt. Våknet nå og føler meg kvalm, men vet ikke om det er omgangssyken eller bare at jeg er sulten siden jeg virkelig tømte meg igår. Prøve å dra på jobb eller Holde meg hjemme idag og? Jobber kun med voksne, i åpent kontorlandskap og sjefen har klart og tydelig sagt hva hn synes om fravær og det blir 3. Dagen denne mnd. Siden jeg var hjemme med sykt barn en dag tidligere i mnd. Og hjemme igår

Anonymous poster hash: 1fdd8...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg hjemme i dag:)

Anonymous poster hash: 3e505...048

Skrevet

Prøv å gå på jobb

Anonymous poster hash: 42f3a...4ed

Skrevet

Bli hjemme

Anonymous poster hash: cecbb...501
Skrevet

Bli hjemme. (Evt gå på jobb, og hold deg tett på sjefen, i håp om at han også blir syk).

Anonymous poster hash: 649ed...d6b

Skrevet

Bli hjemme! Gi beskjed om at det er omgangssyken, så er du neppe så ønsket på jobb i dag heller. Synes voksne også skal følge "barnehageregelen" om å bli hjemme bortimot to døgn etter oppkast. Det reduserer smittefaren betraktelig.

Anonymous poster hash: 5d1d0...a65

Skrevet

Bli hjemme! Hvis keg forstår deg riktig er det bare noen timer siden sist diare? Det er veldig smittsomt, og du risikerer å smitte alle i landskapet. Dustete sjef du har som ikke kan forholde seg saklig til reell sykdom (noe annet hvis man mistenker skulk)

Skrevet

48 timer etter siste tømming..!

Anonymous poster hash: b2e0c...42a

Skrevet

Når man er voksen og ikke jobbet oppi andre, så syns jeg man bør ha sluttet å kaste opp og ikke har diaré og man bør ha klart å spiser normalt med mat minst et par måltider. I praksis betyr det oftest at man er hjemme en dag etter oppkast. Før man har spist vet man ikke om man virkelig et frisk og man fungerer ikke normalt på helt tom mage.

Anonymous poster hash: 330e3...b83

Skrevet

Prøv å gå på jobb

Anonymous poster hash: 42f3a...4ed

Sånne som deg gjør at omgangssyke blir epidemisk.

Anonymous poster hash: 30ae6...255

Skrevet

hadde gått på jobb. Jobber som deg, altså åpent kontorlandskap. Her har vi de 12 årene jeg har jobbet her gjort det slik alle. Om det er timer eller dager siden vi kastet opp, bare vi føler at nå "sitter maten" og formen er stigende, så drar vi på jobb. Ingen av oss gjør jobben til noen andre, så jo flere dager vekk, jo mer må vi ta igjen. Terskel er lav for og være mer borte enn unødvendig.

Pr i dag har vi aldri hatt "epidemi". Hvert år er det noen som har omgangssyke, men jeg kan med hånden på hjertet ikke huske at flere enn en har hatt det "samtidig". Altså, det har gått minst et par måneder mellom to sykdomstilfeller. Vi er jo voksen folk alle, og de fleste med barn, og vi kan jo våre forhåndsregler, både som syk som ikke vil smitte og som frisk som vil unngå og bli smittet. Man er tross alt mest smittsom i timene FØR man begynner og kaste opp, det er dråpene fra selve oppkastet/diareen som kommer ut som gjør at det lettere sprer seg under selve sykdommen, men mtp drikke av samme glass, forsyne seg av samme fat mm,- så er man mest smittsom før det bryter ut. Så vi er VELDIG flinke om vi har/har hatt syke barn hjemme med omgangen,- og vise hensyn som om vi var smittet selv,- og sier fra om situasjonen hjemme til de andre!

Men altså, man venter til man kjenner at formen er stigende,- og man vet maten sitter,- som vi sier... Det kan jo gå dager før den tid, eller bare rett etter en skikkelig tømming. Det kjenner man..

Anonymous poster hash: e48ee...657
Skrevet

Bli hjemme, om du kommer på jobb og smitter alle andre er det verre enn om du er hjemme noen dager til du er frisk igjen.. Blir betraktelig flere sykedager om halve avdelingen du jobber på blir smittet.

Skrevet

48 timer etter du sist kastet opp eller var på do

Skrevet

Nettopp hatt det i hus her og det var tydelig veldig smittsomt! Jeg var syk lørdag og søndag, dvs jeg begynte å komme meg utover dagen på søndag og fikk spist litt og dusjet på ettermiddagen, men ble hjemme på mandagen både mtp smittefare og fordi jeg trengte en dag til å komme til hektene og vaske bort alle ulumskhetene etter 2 små og en stor unge med omgangssyke. Der var rett og slett katastrofeområde i 2.etg 😨

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...