Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 http://www.dagens.dk/udland/jeg-var-en-sort-kvinde-men-jeg-døde-lille-dreng-chokerer-med-nøjagtige-detaljer-om-sit Har dere noen slike minner? Anonymous poster hash: fcc67...e4e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, men kun bruddstykker. Så spennende! Det gjør jeg også. Hva husker du? Anonymous poster hash: fcc67...e4e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Nei, men min eldste datter snakket mye om det når hun var 3 til 5 år. Hun sa hun hadde levd tre ganger før og at hun var gammel inni i følelsene sine som hun sa. Hun hadde dødd en gang som gammel, en gang falt hun ned fra et tak og en gang som barn. Da ble hun veldig syk og kald sa hun. Nå er hun 12 og har ikke snakket om det siden. Tror ikke hun husker noe heller. Vi har ikke spurt. Anonymous poster hash: 08fd4...ca8
Pengetreet Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, men kun bruddstykker. Så spennende! Det gjør jeg også. Hva husker du? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Har egentlig ikke så lyst til å legge det ut, det er en privat greie for meg. Men jeg synes at det er interessant å lese om andres opplevelser, så jeg er nok dobbeltmoralsk sånn sett
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, men kun bruddstykker.Så spennende! Det gjør jeg også. Hva husker du? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Har egentlig ikke så lyst til å legge det ut, det er en privat greie for meg. Men jeg synes at det er interessant å lese om andres opplevelser, så jeg er nok dobbeltmoralsk sånn sett Jeg forstår det. Kan jeg bare spørre om hvilken tidsepoke disse minnene er fra? Selv har jeg minner fra barokken og middelalderen. 😊 Anonymous poster hash: fcc67...e4e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Min søster kunne fortelle om slike ting da hun var barn. Men det forsvant gradvis når hun ble eldre. Anonymous poster hash: 56d57...5dd
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Forklar hvordan min 3 år gamle søster kunne fortelle om sitt forrige liv. Hva hun het og hva hun gjorde. Hun fortalte også hvordan hun opplevde å være død og å komme til live igjen... Ingen i familien vår er spirituelle og har påvirket henne på noe vis. Mamma er kristen og vi har aldri snakket om å gjenfødes. Anonymous poster hash: 56d57...5dd
Pengetreet Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, men kun bruddstykker.Så spennende! Det gjør jeg også. Hva husker du? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Har egentlig ikke så lyst til å legge det ut, det er en privat greie for meg.Men jeg synes at det er interessant å lese om andres opplevelser, så jeg er nok dobbeltmoralsk sånn sett Jeg forstår det. Kan jeg bare spørre om hvilken tidsepoke disse minnene er fra? Selv har jeg minner fra barokken og middelalderen. Anonymous poster hash: fcc67...e4e Fra 1700 og 1800 tallet Et tidligere også, men klarer ikke å plassere det tidsmessig.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du det gutten i artikkelen opplever, da? Og hvor kommer personligheten/sjelen fra? Anonymous poster hash: fcc67...e4e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Ja, jeg og min kusine hørte engang på et sånn regressjons-tape, hvor man blir veiledet av en terapeut. Jeg hadde en veldig sterk opplevelse og veldig forskjellig fra hva jeg hadde forestilt meg. Ulempen var at siden dette var på tape kunne ikke jeg styre farten på veiledningen så jeg hoppet fra det ene til det andre, når jeg skulle mye heller konsentrert meg litt mer. Jeg tipper det var engang på 1800-tallet og jeg var en ung adelig kvinne som i det hele tatt levde et veldig bekymringsløst og lykkelig liv. Hun var veldig forskjellig fra meg, det føltes litt rart, jeg tror jeg egentlig forventet akkurat "meg" bare i en annen innpakning! Jeg var ikke sikker på hvilket land det var, men mange år senere kom jeg til et annet europeisk land og det første jeg tenkte var at nå visste jeg hvilket land denne "opplevelsen" hørte til. Ingenting av dette er beviselig, men det gjorde uansett et stort inntrykk. Senere fikk jeg en kollega fra dette landet og hun lærte meg litt av språket og jeg husker at hun skrøt veldig av uttalelsen min og mente at jeg var naturtalent og ved en anledning sa hun, du må ha levd der i et tidligere liv! Jeg hadde aldri nevnt dette for henne, bare sagt at jeg hadde vært på besøk der og likte landet hennes veldig godt. Så det var litt morsomt. Ellers har jeg også ved et par anledninger fått enslags flashbacks eller "glimt" av noe. Anonymous poster hash: 1a3de...f4e
Pengetreet Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Enn så lenge kan vi ikke dokumentere at opplevelsene våre er reelle, men det kan heller ikke tilbakevises. Dette gjelder Guds eksistens også, Han/Hun kan verken bevises eller motbevises.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Forklar hvordan min 3 år gamle søster kunne fortelle om sitt forrige liv. Hva hun het og hva hun gjorde. Hun fortalte også hvordan hun opplevde å være død og å komme til live igjen... Ingen i familien vår er spirituelle og har påvirket henne på noe vis. Mamma er kristen og vi har aldri snakket om å gjenfødes. Anonymous poster hash: 56d57...5dd Forklar hvordan det kan ha seg at 3-åringen min har vært både pirat og sjørøver. Han har også vært død og kommet til live igjen... Anonymous poster hash: fa9d0...55b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Din påstand er ikke noe mer beviselig enn det motsatte og uansett ikke trådens tema. Start din egen tråd hvis du vil diskutere det videre. Anonymous poster hash: 1a3de...f4e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Og det er DIN mening, den skal du få ha.. Jeg så et program for noen år siden der en gutt beskrev sitt tidligere liv så detaljert at foreldrene begynte å forske på det. Han beskrev familien sin, hvor han hadde bodd, hvordan huset så ut etc. De tok turen dit sammen med en slektsforsker (eller noe sånt) og det var skremmende hvor mye som stemte. Var også noe som ikke stemte, men utifra alt han fortalte/husket konkluderte de med at gutten må ha levd dette tidligere livet. Jeg har ingen egne erfaringer, men jeg har evnen til å se/føle ting andre ikke kan. Mange tenker sikkert at jeg er splitter pine gal, men det bryr jeg meg ikke om. Det er så mye mer mellom himmel og jord som det ikke er meningen vi skal forstå. Så jeg velger å tro på andres erfaringer Anonymous poster hash: c770d...5f5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg var "heks" som di sa i gamledager. Hadde på meg lilla flott kjole, sånn med underskjørt og korsett snøring i ryggen. Gikk inn i en låve eller noe lignende. Der ble jeg beskyldt for hekseri. Og dei kuttet strupen på meg. Så har jeg levd i Amerika som dei sa før i tiden. Gikk ombord i en båt med gammel koffert. Det er normalt og ha angst for ting som har skjedd i tidligere liv. Folk som har hatt kreft har som regel angst for det i det nye livet. Anonymous poster hash: 71dd8...5ab
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du det gutten i artikkelen opplever, da? Og hvor kommer personligheten/sjelen fra? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Jeg forklarer det med en blanding av fantasi og gjenfortellinger av ting han har hørt og sett. Angående hvor sjelen kommer fra blir ikke det mysteriet mindre om du tror på sjelevandring og gjennfødelse. Ved år 0 levde det for eksempel ca 2 millioner mennesker på jorden. I dag er vi ca 7.000 millioner. Hvor mener du alle disse har fått sjelene sine fra og hvor fikk menneskene sjelen fra i første omgang? Anonymous poster hash: 61e9d...697
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du det gutten i artikkelen opplever, da? Og hvor kommer personligheten/sjelen fra? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Jeg forklarer det med en blanding av fantasi og gjenfortellinger av ting han har hørt og sett. Angående hvor sjelen kommer fra blir ikke det mysteriet mindre om du tror på sjelevandring og gjennfødelse. Ved år 0 levde det for eksempel ca 2 millioner mennesker på jorden. I dag er vi ca 7.000 millioner. Hvor mener du alle disse har fått sjelene sine fra og hvor fikk menneskene sjelen fra i første omgang? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Fra dyr, kanskje? Anonymous poster hash: fcc67...e4e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg var "heks" som di sa i gamledager. Hadde på meg lilla flott kjole, sånn med underskjørt og korsett snøring i ryggen. Gikk inn i en låve eller noe lignende. Der ble jeg beskyldt for hekseri. Og dei kuttet strupen på meg. Så har jeg levd i Amerika som dei sa før i tiden. Gikk ombord i en båt med gammel koffert. Det er normalt og ha angst for ting som har skjedd i tidligere liv. Folk som har hatt kreft har som regel angst for det i det nye livet. Anonymous poster hash: 71dd8...5ab Så rart at du husker at du har levd akkurat i de skikkelsens. I hele historien har det for eksempel blitt henrettet maksimalt 45.000 hekser i Europa. Sansynligheten for at du hadde vært en vanlig bondekone (hvis sjelen fæøger kjønnet), som døde i barsel eller av sykdom, hadde vært mye større. Likevell er det tilverelsen som heks du "husker". Du tror ikke det kan ha en liten sammenheng med at du har hørt masse historier om hekser fra du var liten, men få historier om vanlige folk. Anonymous poster hash: 61e9d...697
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #21 Skrevet 19. oktober 2015 For de som tror på sånt er det sikkert uhyre spennende. Anonymous poster hash: e8463...611
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #22 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du det gutten i artikkelen opplever, da? Og hvor kommer personligheten/sjelen fra? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Jeg forklarer det med en blanding av fantasi og gjenfortellinger av ting han har hørt og sett. Angående hvor sjelen kommer fra blir ikke det mysteriet mindre om du tror på sjelevandring og gjennfødelse. Ved år 0 levde det for eksempel ca 2 millioner mennesker på jorden. I dag er vi ca 7.000 millioner. Hvor mener du alle disse har fått sjelene sine fra og hvor fikk menneskene sjelen fra i første omgang? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Fra dyr, kanskje? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Men det er det sjeldem jeg hører noen fortelle om. De fleste som "husker" tidligere liv har jeg inntrykk av at var heks, sjørøver, ansatt på slottet og så godt som alle levde i Europa eller USA. Anonymous poster hash: 61e9d...697
Pengetreet Skrevet 19. oktober 2015 #23 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du det gutten i artikkelen opplever, da? Og hvor kommer personligheten/sjelen fra? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Jeg forklarer det med en blanding av fantasi og gjenfortellinger av ting han har hørt og sett. Angående hvor sjelen kommer fra blir ikke det mysteriet mindre om du tror på sjelevandring og gjennfødelse. Ved år 0 levde det for eksempel ca 2 millioner mennesker på jorden. I dag er vi ca 7.000 millioner. Hvor mener du alle disse har fått sjelene sine fra og hvor fikk menneskene sjelen fra i første omgang? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Fra dyr, kanskje? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Men det er det sjeldem jeg hører noen fortelle om. De fleste som "husker" tidligere liv har jeg inntrykk av at var heks, sjørøver, ansatt på slottet og så godt som alle levde i Europa eller USA. Anonymous poster hash: 61e9d...697 Jeg kan ikke gi noe fullgodt svar, men slik forstår jeg det: Antall sjeler er konstante. En sjel er personens "virkelige jeg", personligheten og kroppen er verktøyet som sjelen bruker for å erfare seg selv i ulike situasjoner. Etter flere liv sammen får man venner som man ønsker å inkarnere sammen med. Livet på jorda er vanskelig og man ønsker gjerne å ha noen "kjente" rundt seg. Mange velger også de samme områdene av jorda igjen og igjen, Dette står enhver helt fritt. (Jeg skulle gjerne diskutert dette med en langt kommet buddhist..) Når det gjelder spennende historiske hendelser så kan mange sjeler oppleve disse nettopp pga muligheten til mange liv. De livene man har hatt som bondekone eller mer harmoniske liv vil ikke feste seg like godt. Sterkere og mer dramatiske hendelser vil sette sterkere avtrykk - og derfor lettere for personligheten å hente frem.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #24 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du det gutten i artikkelen opplever, da? Og hvor kommer personligheten/sjelen fra? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Jeg forklarer det med en blanding av fantasi og gjenfortellinger av ting han har hørt og sett. Angående hvor sjelen kommer fra blir ikke det mysteriet mindre om du tror på sjelevandring og gjennfødelse. Ved år 0 levde det for eksempel ca 2 millioner mennesker på jorden. I dag er vi ca 7.000 millioner. Hvor mener du alle disse har fått sjelene sine fra og hvor fikk menneskene sjelen fra i første omgang? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Fra dyr, kanskje? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Men det er det sjeldem jeg hører noen fortelle om. De fleste som "husker" tidligere liv har jeg inntrykk av at var heks, sjørøver, ansatt på slottet og så godt som alle levde i Europa eller USA. Anonymous poster hash: 61e9d...697 Jeg kan ikke gi noe fullgodt svar, men slik forstår jeg det: Antall sjeler er konstante. En sjel er personens "virkelige jeg", personligheten og kroppen er verktøyet som sjelen bruker for å erfare seg selv i ulike situasjoner. Etter flere liv sammen får man venner som man ønsker å inkarnere sammen med. Livet på jorda er vanskelig og man ønsker gjerne å ha noen "kjente" rundt seg. Mange velger også de samme områdene av jorda igjen og igjen, Dette står enhver helt fritt. (Jeg skulle gjerne diskutert dette med en langt kommet buddhist..) Når det gjelder spennende historiske hendelser så kan mange sjeler oppleve disse nettopp pga muligheten til mange liv. De livene man har hatt som bondekone eller mer harmoniske liv vil ikke feste seg like godt. Sterkere og mer dramatiske hendelser vil sette sterkere avtrykk - og derfor lettere for personligheten å hente frem. Hvordan forklarer du befolkningsveksten samtidig som antall sjeler er konstant? Hvis sjelen velger selv hvor den vil bli født, hvorfor velger da noen sjeler å bli født som massedrapsmenn eller i den ytterste fattigdom? Kan et barn bli uten sjel hvis det ikke er flere sjeler igjen eller sjelene ikke har lyst på den kroppen? Anonymous poster hash: 61e9d...697
Pengetreet Skrevet 19. oktober 2015 #25 Skrevet 19. oktober 2015 Dere forstår at dette bare er hjernen som spiller noen et puss, ikke sant? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du det gutten i artikkelen opplever, da? Og hvor kommer personligheten/sjelen fra? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Jeg forklarer det med en blanding av fantasi og gjenfortellinger av ting han har hørt og sett. Angående hvor sjelen kommer fra blir ikke det mysteriet mindre om du tror på sjelevandring og gjennfødelse. Ved år 0 levde det for eksempel ca 2 millioner mennesker på jorden. I dag er vi ca 7.000 millioner. Hvor mener du alle disse har fått sjelene sine fra og hvor fikk menneskene sjelen fra i første omgang? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Fra dyr, kanskje? Anonymous poster hash: fcc67...e4e Men det er det sjeldem jeg hører noen fortelle om. De fleste som "husker" tidligere liv har jeg inntrykk av at var heks, sjørøver, ansatt på slottet og så godt som alle levde i Europa eller USA. Anonymous poster hash: 61e9d...697 Jeg kan ikke gi noe fullgodt svar, men slik forstår jeg det: Antall sjeler er konstante. En sjel er personens "virkelige jeg", personligheten og kroppen er verktøyet som sjelen bruker for å erfare seg selv i ulike situasjoner. Etter flere liv sammen får man venner som man ønsker å inkarnere sammen med. Livet på jorda er vanskelig og man ønsker gjerne å ha noen "kjente" rundt seg. Mange velger også de samme områdene av jorda igjen og igjen, Dette står enhver helt fritt. (Jeg skulle gjerne diskutert dette med en langt kommet buddhist..) Når det gjelder spennende historiske hendelser så kan mange sjeler oppleve disse nettopp pga muligheten til mange liv. De livene man har hatt som bondekone eller mer harmoniske liv vil ikke feste seg like godt. Sterkere og mer dramatiske hendelser vil sette sterkere avtrykk - og derfor lettere for personligheten å hente frem. Hvordan forklarer du befolkningsveksten samtidig som antall sjeler er konstant? Hvis sjelen velger selv hvor den vil bli født, hvorfor velger da noen sjeler å bli født som massedrapsmenn eller i den ytterste fattigdom? Kan et barn bli uten sjel hvis det ikke er flere sjeler igjen eller sjelene ikke har lyst på den kroppen? Anonymous poster hash: 61e9d...697 Hvordan forklarer du befolkningsveksten samtidig som antall sjeler er konstant? Svært mange velger å leve på jorda nå. Hvis sjelen velger selv hvor den vil bli født, hvorfor velger da noen sjeler å bli født som massedrapsmenn eller i den ytterste fattigdom? Fordi man ønsker også denne typen erfaringer. Det er enkelt å være harmonisk og snill når man har et enkelt liv, de virkelige prøvene kommer når man opplever traumer. Kan et barn bli uten sjel hvis det ikke er flere sjeler igjen eller sjelene ikke har lyst på den kroppen? Nei, alle fødte har en sjel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå