Gå til innhold

Har noen erfaring med løpesykkel? Hvor gammel er barnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte når jenta var 2 år, var da skeptisk og ville ikke prøve, hun er nå 2 1/2 år og har begynt å synes det er gøy, hun klarer ikke noe fart da, går bare med sykkelen.

Anonymous poster hash: acc65...58b

Begge mine har brukt det, og overgangen til vanleg trøsykkel gjekk veldig lett.  Dei fekk vel litt fart på løpesykkelen ved 3 - 3,5 års alderen.  Hadde slik sykkel med fotbrett (puky) og etter kvart sette dei beina på det i nedoverbakkane.  Genialt for å lære å sykle!

Min 4-åring har nektet å bruke det, han var veldig bestemt på at hvis han skulle ha sykkel så skulle det være med pedaler. :P Så han har sykkel med støttehjul, men har foretrukket sparkesykkelen hittil, den suser han av gårde på, akkurat som vennene hans gjør på sine løpesykler. Ser at de fleste, både foreldre og barn, er veldig fornøyde med løpesykler. Men altså ikke min gutt. ;)

Anonymous poster hash: 7c4a2...5ed

Annonse

Herr Nurk fikk denne til toårsdagen:

https://www.parkogpudder.no/Avdelinger/Sykkel/L%C3%B8pesykler/L%C3%B8pesykler/Kokua-LIKEaBIKE-Jumper-orange-Springesykkel141658-p0000078299

Han elsker den. Vi er på flere turer i uken og han freser av gårde med oss styrtende etter :)

Han har hatt en svært bratt læringskurve - er nå litt mer enn to år og tre mnd.

Fikk til toårsdagen, fikk det ikke til i det hele tatt den sommeren. Velta hele tida. I sommer var han tre og denne sesongen gikk det bedre, men å kalle det løpesykkel for hans del er å ta veldig hardt i. Han tusler bortover. Ognå er sykkelen egentlig for liten...

Fikk til toårsdagen, men fikk det ikke ordentlig til eller syntes det var gøy før han nærmet seg tre. Da suste han avgårde. Fikk tohjuling uten støttehjul da han var drøyt fire, lærte å sykle på et kvarter...

Mine to yngste brukt begge løpesykkel før de gikk over til vanlig sykkel uten støttehjul. Eldste syklet med støttehjul etter trehjulssykkel, men minste gikk rett fra trehjulssykkel til sykkel uten støttehjul takket være løpesykkelen! :-)

Anonymous poster hash: c28f6...bd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...