Gå til innhold

Er det mulig å tjene 100.000 på å lage håndarbeid,brodere bunader i løpet av et år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Jobber 80% fast men ønsker å tjene litt ekstra penger det kommer godt med når man plutselig har 2 unger som trenger tannregulering å dette skal betales.

Anonymous poster hash: 0ec52...32e

Fortsetter under...

Skrevet

Tviler jeg på....

Anonymous poster hash: 4a3a7...f17

Skrevet

Da må du skatte av det

Anonymous poster hash: 23bbf...74f
Skrevet

Håndarbeid tar mye tid om man skal gjøre det ordentlig og pent, og materialene er ofte dyre. Og betalingen er dessverre lav, folk er ikke villig til å gi noe fornuftig timebetaling i hvert fall. Så mest må det være om du har det som hobby og så kan tjene litt attåt på det. Tror jeg ville satset på noe helt annet og heller hatt håndarbeid som hobby.

Skal du tjene noe på det så gå for f.eks. mindre strikkating som krever lite garn og går raskt å strikke, da tror jeg overskuddet du sitter igjen med er bedre ift. tidsbruken. Men igjen så er det trolig begrenset hvor mye du kan selge av småting også. Men du kan jo gjøre førjulen som en prøvetid. Strikk opp sokker og votter og luer så får du garantert solgt en del før jul :)

Anonymous poster hash: 56c72...07c
Skrevet

Du kan nok tjene en del på å lage bunader! Det er dyrt som bare rakkern, men mye billigere om man gjør det selv. Men du må nok lage en del bunader eller bunadstilbehør om du skal komme opp i 100 000. I teorien koster det ca 25 000 for en bunad i butikk. Usikker hvor mye det koster for materialene, men tipper rundt 15000 fort. Så da må du i praksis sy ti fullstendige bunader for å få overskudd på 10 000. Og så må det skattes. Så kanskje du må sy 14 bunader hvor overskuddet og jobben du gjør er verdt 10 000 for hver. Da sitte du igjen med 100 000 ca.? Det er mye sying! Får du private oppdrag av folk du kjenner godt kan du alltids gjøre det svart...

Anonymous poster hash: bcde1...b63

Skrevet

Då skal du jobbe veldig hardt, er ikkje god timesbetaling for handarbeid.  Om du kan sy sjølve bunaden, altså ikkje broderia men monteringa, så har du nok større sjanse vil eg tru.  Det finnes folk som driv med dette på heiltid.  Men handarbeid er ikkje noko å bli rik av.

Annonse

Skrevet

Er det mer lønnsomt å lage deler til bunad, tro? Vesker, skjorter med broderier?

Vil tro du kan få mer penger for et "ferdig" produkt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du er veldig rask og dyktig og kan brodere mange på et år, så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...