Gå til innhold

Blodårer på 5,5 mnd baby vises godt.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen har sånn uten grunn,men mitt barn hadde det pga Hydrocephalus (vannhode),som ikke ble oppdaget før etter ett år.

Spør lege hvis du bekymrer deg.

Anonymous poster hash: 5bf4e...0f7

Seriøst!? Nå ble jeg piss redd her... Er det farlig? Hvordan sjekker jeg ut om han har det?

Anonymous poster hash: 37b92...bf7

Så ikke at du hadde skrevet spør lege om du er bekyrmet :( men herregud nå er jeg veldig redd! Men er det noen som kan svare om det er farlig hvis han har vannhode? Og hvorfor får man det?

Hvis han er glad og tilfreds er det ingen fare. Mitt barn sov aldri,gråt mye og var utilpass. Ingen leger tok meg seriøst.

Var ikke et alvorlig tilfelle på mitt barn så det gikk fint,ingen operasjon og tett oppfølging av riksen.

Normal utvikling hele veien.

Flott at det gikk bra med barnet ditt, men nå ble jeg veldig bekymret for min. Tror jeg skal kontakte fast legen på mandag. Han er sovet hele natta uten å våkne, og er en glad baby. Men allikveld disse blodårene bekymrer meg! 😟😞

Annonse

Noen barn er litt 'gjennomsiktige'.

Vet om mange friske barndom er slik.

Blir bedre etter hvert som de får litt mer farge i huden.

Min yngste var blek, spe og hadde synlige årer over hele kroppen frem til han var 3 år. Nå er han snart 5 og har gåtur mer normal hudfarge.

Anonymous poster hash: 527fd...934

Flott at det gikk bra med barnet ditt, men nå ble jeg veldig bekymret for min. Tror jeg skal kontakte fast legen på mandag. Han er sovet hele natta uten å våkne, og er en glad baby. Men allikveld disse blodårene bekymrer meg! 😟😞

Vannhode er ikke akutt. Det som eventuelt er farlig, er hvis tilstanden får utvikle seg ubehandlet over år. Og blodårene som synes er ikke i seg selv et symptom; det er målinger av hodets omkrets og ellers vekstkurve som kan si noe om dette. Spør helsesøster på neste spedbarnskontroll, hvis du syns ting er ute av proporsjoner.

Anonymous poster hash: d375c...a7b

Annonse

Flott at det gikk bra med barnet ditt, men nå ble jeg veldig bekymret for min. Tror jeg skal kontakte fast legen på mandag. Han er sovet hele natta uten å våkne, og er en glad baby. Men allikveld disse blodårene bekymrer meg! Anonymous poster hash: 37b92...bf7

Vannhode er ikke akutt. Det som eventuelt er farlig, er hvis tilstanden får utvikle seg ubehandlet over år. Og blodårene som synes er ikke i seg selv et symptom; det er målinger av hodets omkrets og ellers vekstkurve som kan si noe om dette. Spør helsesøster på neste spedbarnskontroll, hvis du syns ting er ute av proporsjoner.Anonymous poster hash: d375c...a7b

Godt synlige blodårer kan veldig gjerne være tegn på hydro. Og hydro kan også komme akutt,dersom man slår hodet f.eks,dette gjelder også voksne.

Minste min ble sjekket ut for hydro nettopp pga godt synlige blodårer,og siden søsteren hadde det.

Alle svangerskapskontroller ble tatt på riksen for sikkerehets skyld,men som de sa så skulle vi følge med på tegnene vi allerede kjente til da han ble født,deriblant godt synlige blodårer.

Flott at det gikk bra med barnet ditt, men nå ble jeg veldig bekymret for min. Tror jeg skal kontakte fast legen på mandag. Han er sovet hele natta uten å våkne, og er en glad baby. Men allikveld disse blodårene bekymrer meg! Anonymous poster hash: 37b92...bf7

Vannhode er ikke akutt. Det som eventuelt er farlig, er hvis tilstanden får utvikle seg ubehandlet over år. Og blodårene som synes er ikke i seg selv et symptom; det er målinger av hodets omkrets og ellers vekstkurve som kan si noe om dette. Spør helsesøster på neste spedbarnskontroll, hvis du syns ting er ute av proporsjoner.Anonymous poster hash: d375c...a7b
Godt synlige blodårer kan veldig gjerne være tegn på hydro. Og hydro kan også komme akutt,dersom man slår hodet f.eks,dette gjelder også voksne.

Minste min ble sjekket ut for hydro nettopp pga godt synlige blodårer,og siden søsteren hadde det.

Alle svangerskapskontroller ble tatt på riksen for sikkerehets skyld,men som de sa så skulle vi følge med på tegnene vi allerede kjente til da han ble født,deriblant godt synlige blodårer.

Så du mener det kan være vannhodet? Hadde barnet ditt det da pga synlige blodårer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...