alira Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Noen som har tips for å lære 7 mnd gammel baby å drikke vann fra tutekopp eller flaske? Hun bare tygger på tuten.. har prøvd tre forskjellige tutekopper, samt avent tåteflaske og medela calma flaske uten hell.. Har kun ammet, så har aldri gitt melk fra flaske heller, men ser nå at det kanskje hadde vært lurt å venne henne til med flaske tidligere siden jeg ser for meg at det hadde vært lettere da! Takk for tips
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Tok sin tid her også, men hun lærte seg det etterhvert. Jeg bare fortsatte å gi henne flere ganger om dagen og prøvde å vise henne at hun måtte bikke koppen litt bakover.
alira Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2015 Takk for svar noen andre som har noen lure knep?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Den hvite og grønne tutekoppen fra IKEA! Anonymous poster hash: e9ba5...db7
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg begynte å gi min på 7 mnd vann fra glass jeg. Var enklere det. Og nå er han 8 mnd og drikker fra tutkopp hvis han skal drikke selv. Anonymous poster hash: 47785...d25
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Syns hun høres helt normal ut, jeg. Etterhvert vil hun skjønne poenget, og bikke koppen og drikke. Det kan ta litt tid, men hun forstår det snart. Anonymous poster hash: 5aabd...4e2
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Hat aldri gitt mi flaske, er 11 mnd. Men hun drikker fra aventkoppen selv☺ det blir etterhvert. Her også tygde hun bare først. Anonymous poster hash: e29ee...82b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Min fikk flaske med vann å leke med. Hun tygde lenge på tuten og gurgla og sølte. Etterhvert begynte hun å drikke. Drakk vel ikke før hun ble 10-11 måneder. Anonymous poster hash: e6cc4...842
eplekart11&snørose14 Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Noe barn dropper tuteflaske og går rett på kopp (som foreldrene må holde). Ellers kan du jo gi uttynnet sviskesaft/eplejuice i starten. Det kan jo være vannet som er uvant, morsmelken er jo søt i motsetning. Jeg prøvde mange ulike kopper selv, endte med aventkoppen som favoritt. Det måtte litt øving til, og litt smak i vannet inntil teknikken/vanen var der.
alira Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2015 Takk for at dere svarer Har prøvd aventkopper og mam kopp, og bruker å la henne styre med den selv, selv om det blir litt søl har også prøvd med vann fra jeg kokte epler, og sviskejuice (hun synes det er godt, men skjønner ikke at hun kan suge ut væsken). Men da får jeg vel bare fortsette å la henne øve seg og heller vente til hun skjønner det takk
Iselilja Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Denne er kjempeenkelt å drikke av https://www.sprell.no/produkt/drikkekopp-med-handtak-antidrypp Min datter hadde aldri drukket av annet enn puppen da hun fikk sin flaske (6 mnd gammel), og klarte å drikke av den med én gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå