Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Hva vil konsekvensen være hvis jeg blir tatt? Anonymous poster hash: d9b89...da5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Alt fra bot til fengsel, og selvsagt forbud mot å ta førerkort i en gitt periode. Kommer an på hvordan du blir tatt, i kontroll eller ulykke for eks. Om det er barn i bilen osv. Med det sagt så bryter du loven og jeg håper du blir tatt før noen blir skadet! Anonymous poster hash: 9e46b...2f1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Hvorfor i alle dager gjør du det? Anonymous poster hash: 0449c...685
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg vet om en mann som gjorde det samme. Han kjøre bilen til kona da han ble tatt,med barn I bilen. Hun fikk bot for å være medskyldig. Han fikk bot og fengselsstraff. Barnevernet ble koblet inn. Du er dum som ei nepe som utsetter andre mennesker for din egen dumskap over så lang tid. Du burde også være klar over at forsikringene dine er ugyldige hvis det skulle skje en ulykke. Anonymous poster hash: 69004...a71
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Folk som deg gjør meg forbannet. Jeg er blitt fratatt førerkortet pga sykdom og det er veldig krevende å klare seg uten, men jeg holder meg til regelverket for det. Blir du tatt kommer det an på omstendighetene. Kjører du for fort, med alkohol eller tom havner i en ulykke er det selvfølgelig skjerpende. Tror heller ikke forsikringen kommer til å betale dersom du forårsaker skader, så du kan bli ruinert. Anonymous poster hash: b73b2...a53
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Hvorfor i all verden gjør du dette Hi? Anonymous poster hash: 0a911...af7
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Troll Anonymous poster hash: ebdf9...0b6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 "Hva blir konsekvensen hvis jeg blir tatt"?!!! Gud, nå ble jeg kvalm😱 Anonymous poster hash: aa244...ab6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Du er ikke alene i å gjøre dette, det er ikke et ukjent problem. Du vil få utsettelse på å kunne ta lappen, bot og sannsynligvis ikke fengsel. Når det gjelder forsikring så har en i Norge et system med "forsikrings pool", dvs at den skadelidende vil få dekket sitt tap for all skade gjort av motorvogn, samme om motorvogna er uregistrert, uforsikret, ført av en uten sertifikat eller en som var full. Det at du ikke har førerkort har med regressansvaret å gjøre, at du personlig blir ansvarlig for hele beløpet. Så om du forvolder skade for 1 mill, så vil forsikringen kreve deg for hele beløpet. Om jeg gjør skade for tilsvarende beløp, hel samme hendelsesforløp, bare vært uheldig, uten å ha vært grovt uaktsom så ville forsikringa mi dekket skaden, og jeg kun betalt en mindre egenandel. Alt du måtte forvolde av skade ville blitt sett på som grovt uaktsomt, fordi du ikke har lappen, og ikke kan få lappen. Typisk for de av oss vanlige dødelige som kjører uten lappen er de som har strøket på oppkjøringen, de som har mistet sertifikatet, og alle de som kjører biler de ikke har sertifikat til å kjøre. Tunge SUVer, eller "minibusser", dvs 8 setere. Om du er flink å kjøre er det jo en smal sak å ta oppkjøring. Det finnes lydbøker etc for teori, og munnlig prøve om du har problemer med å lese. Anonymous poster hash: 5c371...17a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #10 Skrevet 17. oktober 2015 Hvorfor kjører du uten førerkort? Har du aldri hatt det eller mistet det for råkjøring, promillekjøring eller kjøring i rus, pga medisinbruk? Hva tenker du når du setter deg bak rattet? Anonymous poster hash: 16ee9...e85
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Beklager det forrige innlegget, tror pc'en lever sitt eget liv Anonymous poster hash: 16ee9...e85
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #12 Skrevet 17. oktober 2015 Det er en grunn til at en må ha sertifikat for å kjøre bil. Nøff said. Du er vel også blant de som varsler andre om politikontroller langs veiene? Anonymous poster hash: e244a...e59
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #13 Skrevet 17. oktober 2015 Kjører du uten selve førerkortet i lommeboka, men har førerkort? Eller har du mistet eller aldri hatt førerkort? I førstnevnte tilfelle er konsekvensen en mindre bot, i sistnevnte en langt større bot eller fengsel, alt etter hvor uaktsom politiet/retten mener at du har vært. Anonymous poster hash: d6220...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå