Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Det har kommet og gått i over et år! Kulen blir borte og kneet normalt! Hver eneste gang det kommer ringer jeg legen, men de har jo aldri time til leg før 3 uker senere og da har den forsvunnet! Akutttime er ikke aktuelt påstår de! Og de kan ikke gjøre noe med det før de får undersøkt det! Håpløst! Noen som vet hva dette kan være? Har en revmatisk diagnose, men har aldri fått sånne harde kuler på før! Det er så stor kul at jeg ser den fra avstand! Anonymous poster hash: 3b43b...a71
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Hvor på kneet er den da? Bak? Foran - i så fall hvor ift. kneskjellet? Er den varm, rød? Anonymous poster hash: 0e304...0c3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Hvor på kneet er den da? Bak? Foran - i så fall hvor ift. kneskjellet? Er den varm, rød? Anonymous poster hash: 0e304...0c3 Midt oppå kneskjellet omtrent! Ikke rød, men varmt! Og knallhardt! Når jeg er hoven andre plasser er det jo mykt, så kan ikke være det? Vann i kneet tenkte jeg også skulle være mykt? Anonymous poster hash: 3b43b...a71
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 Hva med å ta bilde eller filme når du har kulen så legen har mulighet til å se den? Da kan du kanskje få henvisning til røntgen som du kan bruke neste gang den dukker opp? Da trenger du ikke innom legen når den kommer, men reise direkte til sykehuset for å ta bilde av kulen? Finner de noe da så vil jo legen kalle deg inn til time. Anonymous poster hash: d9bca...8b9
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Høres ut som en prepatellar bursitt. Anonymous poster hash: e6bf7...618
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Hvor på kneet er den da? Bak? Foran - i så fall hvor ift. kneskjellet? Er den varm, rød? Anonymous poster hash: 0e304...0c3 Midt oppå kneskjellet omtrent! Ikke rød, men varmt! Og knallhardt! Når jeg er hoven andre plasser er det jo mykt, så kan ikke være det? Vann i kneet tenkte jeg også skulle være mykt? Anonymous poster hash: 3b43b...a71 Hvor på kneet er den da? Bak? Foran - i så fall hvor ift. kneskjellet? Er den varm, rød? Anonymous poster hash: 0e304...0c3 Midt oppå kneskjellet omtrent! Ikke rød, men varmt! Og knallhardt! Når jeg er hoven andre plasser er det jo mykt, så kan ikke være det? Vann i kneet tenkte jeg også skulle være mykt? Anonymous poster hash: 3b43b...a71 Litt uvanlig sted å få det, men kan være en cyste/bursitt likevel. Om den ligger midt oppå kneskjellet vil det være så mye press på den at den nok vil bli hardere enn en cyste andre steder som ligger fritt i bløtere vev. Varmen kan jo tyde på betennelse, må ikke være rødt for å være det. Støtter nr. 4 i å ta bilder av kulen når du har den. Ta bilde av den i ulike vinkler slik at man ser hvor stor den er. Om dere ikke finner ut av det så bør det gjerne tas en biopsi av den når den er der. Hvis det er en bursitt så vil det være viktig å passe på at du ikke har for store spenninger i muskulaturen fremside lår. Så masser på låret ditt og tøy om du greier. Når den har gått ned igjen så passer du på å tøye godt og daglig, da kan du forebygge om det er en bursitt. Viktig også å trene stabilitet ben/mage/rygg slik at du minsker belastningen på knærne dine. Anonymous poster hash: 0e304...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå