Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 `Helst med så mye grønnsaker som mulig. Er det noen grønnsaker som absolutt ikke er godt i juice? Blir ellers glad for alle gode tips i forhold til juicing Er ganske grønn på dette Anonymous poster hash: 4e2e8...b42
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Brokkoli, selleristang, et halvt eple og en kiwi er godt Har gjerne i agurk også i denne i tillegg til de andre ingrediensene. Gulrotjuice synes jeg også er godt. Gulrot og appelsin. Gulrot og rødbet. Nå på høst/vinter kan det være lurt å ha i noe "varmende" som f.eks. litt ingefær. Eller du kan røre i bittelitt chillipulver eller andre varmende urter. Om du har en sånn slowjuicer så åpner jo det for enda flere muligheter, da kan du også ha i spirer, spinatblader, urter m.m. Finnes masse oppskrifter om du googler litt. Ellers har ofte helsekostbutikkene også hefter med gode oppskrifter i. Og ellers er det bare å prøve seg frem Anonymous poster hash: 2253d...0c1
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Brokkoli, selleristang, et halvt eple og en kiwi er godt Har gjerne i agurk også i denne i tillegg til de andre ingrediensene. Gulrotjuice synes jeg også er godt. Gulrot og appelsin. Gulrot og rødbet. Nå på høst/vinter kan det være lurt å ha i noe "varmende" som f.eks. litt ingefær. Eller du kan røre i bittelitt chillipulver eller andre varmende urter. Om du har en sånn slowjuicer så åpner jo det for enda flere muligheter, da kan du også ha i spirer, spinatblader, urter m.m. Finnes masse oppskrifter om du googler litt. Ellers har ofte helsekostbutikkene også hefter med gode oppskrifter i. Og ellers er det bare å prøve seg frem Anonymous poster hash: 2253d...0c1 Kan man lage sånne på sånn smothie maskin? Anonymous poster hash: 03b09...41d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Brokkoli, selleristang, et halvt eple og en kiwi er godt Har gjerne i agurk også i denne i tillegg til de andre ingrediensene. Gulrotjuice synes jeg også er godt. Gulrot og appelsin. Gulrot og rødbet. Nå på høst/vinter kan det være lurt å ha i noe "varmende" som f.eks. litt ingefær. Eller du kan røre i bittelitt chillipulver eller andre varmende urter. Om du har en sånn slowjuicer så åpner jo det for enda flere muligheter, da kan du også ha i spirer, spinatblader, urter m.m. Finnes masse oppskrifter om du googler litt. Ellers har ofte helsekostbutikkene også hefter med gode oppskrifter i. Og ellers er det bare å prøve seg frem Anonymous poster hash: 2253d...0c1 Kan man lage sånne på sånn smothie maskin? Anonymous poster hash: 03b09...41d Nei, du trenger en juicer-maskin, altså en som presser ut saften av grønnsakene/frukten. I en smoothiemaskin beholder du alt, det blir kuttet opp til en flytende masse, men det er jo ikke alt du kan gjøre det med og få det i riktig konsistens. Men har du begge maskinene så kan du f.eks. juice grønnsaker og bruke det som væske i en smoothie. Anonymous poster hash: 2253d...0c1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 Brokkoli, selleristang, et halvt eple og en kiwi er godt Har gjerne i agurk også i denne i tillegg til de andre ingrediensene. Gulrotjuice synes jeg også er godt. Gulrot og appelsin. Gulrot og rødbet. Nå på høst/vinter kan det være lurt å ha i noe "varmende" som f.eks. litt ingefær. Eller du kan røre i bittelitt chillipulver eller andre varmende urter. Om du har en sånn slowjuicer så åpner jo det for enda flere muligheter, da kan du også ha i spirer, spinatblader, urter m.m. Finnes masse oppskrifter om du googler litt. Ellers har ofte helsekostbutikkene også hefter med gode oppskrifter i. Og ellers er det bare å prøve seg frem Anonymous poster hash: 2253d...0c1 Takk for gode tips Hva er en slowjuicer, og hvordan vet jeg om min er det? Anonymous poster hash: 4e2e8...b42
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 Takk for gode tips Hva er en slowjuicer, og hvordan vet jeg om min er det? Anonymous poster hash: 4e2e8...b42 Jeg har ikke det selv - står på ønskelisten Fordelen er at en slowjuicer presser ut enda mer væske ut av grønnsakene, og man kan også juice spirer og annet som man ellers ikke ville juicet fordi man ikke får ut nok juice av dem med en vanlig juicer. Slowjuicerene er som regel ganske mye dyrere, så jeg vil tro du ville visst det om du hadde en. Om det ikke står i pakningsvedlegget så er det nok en vanlige juicer du har. Selv om en slowjuicer står på ønskelisten så greier jeg meg fint med den vanlige jeg har Anonymous poster hash: 2253d...0c1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Du vet at du mister en stor del av det som er sunt når du lager juice av grønnsakene? Veldig mye av det kroppen din trenger blir sittende igjen i avfallstoffene. Utenom C- vitaminene er det ikke så mye du får med. Anonymous poster hash: 7cff6...daa
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Du vet at du mister en stor del av det som er sunt når du lager juice av grønnsakene? Veldig mye av det kroppen din trenger blir sittende igjen i avfallstoffene. Utenom C- vitaminene er det ikke så mye du får med. Anonymous poster hash: 7cff6...daa Nei, det visste jeg ikke, har ikke satt meg noe inn i dette. Har akkurat fått juicemaskinen i gave Anonymous poster hash: 4e2e8...b42
Miss Chocolate Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Du vet at du mister en stor del av det som er sunt når du lager juice av grønnsakene? Veldig mye av det kroppen din trenger blir sittende igjen i avfallstoffene. Utenom C- vitaminene er det ikke så mye du får med. Anonymous poster hash: 7cff6...daa Nei, det stemmer ikke. Drikk med en gang så er det en vitaminbombe. HI: litt søtt (eple, pære, osv) og lit surt (sitron, lime, osv) gjør at man kan ha i det meste av grønnsaker som stangselleri, grønnkål, Rødbete osv og det smaker likevel knallgodt.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #10 Skrevet 17. oktober 2015 Du vet at du mister en stor del av det som er sunt når du lager juice av grønnsakene? Veldig mye av det kroppen din trenger blir sittende igjen i avfallstoffene. Utenom C- vitaminene er det ikke så mye du får med. Anonymous poster hash: 7cff6...daa Dette stemmer ikke! Men selvfølgelig ligger det igjen mye bra i restavfallet etter juicingen, også fiber. Om det passer slik har jeg disse restene i en brøddeig eller blander det i kjøttdeig, da får jeg utnyttet restene også Det beste vil alltid være å spise hele grønnsakene, men ikke alle greier å få i seg nok på den måten, da er juicing et flott alternativ! Fordi man får i seg masse næringsstoffer fra grønnsakene. Jeg sliter med å få i meg nok mat pga. sykdom. Da er juicing et flott alternativ til å få i seg mye mer grønnsaker enn jeg ellers ville greid. De periodene jeg juicer daglig merker jeg det positivt på formen. Anonymous poster hash: 2253d...0c1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Du vet at du mister en stor del av det som er sunt når du lager juice av grønnsakene? Veldig mye av det kroppen din trenger blir sittende igjen i avfallstoffene. Utenom C- vitaminene er det ikke så mye du får med. Anonymous poster hash: 7cff6...daa Dette stemmer ikke! Men selvfølgelig ligger det igjen mye bra i restavfallet etter juicingen, også fiber. Om det passer slik har jeg disse restene i en brøddeig eller blander det i kjøttdeig, da får jeg utnyttet restene også Det beste vil alltid være å spise hele grønnsakene, men ikke alle greier å få i seg nok på den måten, da er juicing et flott alternativ! Fordi man får i seg masse næringsstoffer fra grønnsakene. Jeg sliter med å få i meg nok mat pga. sykdom. Da er juicing et flott alternativ til å få i seg mye mer grønnsaker enn jeg ellers ville greid. De periodene jeg juicer daglig merker jeg det positivt på formen. Anonymous poster hash: 2253d...0c1 Har du noen gode oppskrifter da? Hi Anonymous poster hash: 4e2e8...b42
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 4e2e8...b42
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 http://www.juicydrops.no Her finner du noen. Har bøkene hennes, de har mange gode oppskrifter. Anonymous poster hash: d54f5...5a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå