Gå til innhold

Intense smerter i mage (venstre side) SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei 

Jeg er 24 år og gravid i uke 7. For noen dager siden da jeg var på butikken fikk jeg plutselig intense smerter nede i magen, venstre side. startet med rolige smerter. kunne føles som muskelsmerter til å begynne med. Så ble det bare verre å verre. Endte med at jeg ikke klarte å gå å måtte sette meg på en benk. Føltes ut som noe skulle revne. Kontaktet legevakten å de hentet meg med ambulanse til slutt. På vei til legevakten gikk smertene sakte bort.. og etter at legen hadde trykket på magen litt sa han at jeg ikke skulle tenke på det. fikk aldri noe informasjon om hva dette kunne være. Har ikke hatt noen blødninger til nå. Er 3 dager siden hendelsen.. Smertene varte i ca 30-45 min.  Kan dette være en SA? Er veldig urolig! også siden jeg ikke har noen spesielle symptomer på at jeg er gravid annet enn ømme bryster. Føler til tider at jeg ikke er gravid. 

Håper noen kan hjelpe meg. 

Endret av Tri
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vet ikke om jeg opplevde det samme som deg men det hørtes likt ut. Jeg fikk i begynnelsen av svangerskapet intense mage smerter som gikk over magen og livmoren. Noen ganger på en side og noen ganger overalt. Dette gjorde forferdelig vondt. Jeg følte meg ikke noe gravid i det hele tatt og mamma begynte å bli redd for at det var en sa. Men av en eller annen grunn var jeg ikke så bekymret for dette. Og det viser seg nå at det bare er en ting som jeg har i min graviditet. Jeg får fortsatt kramper innimellom men ikke like lenge og intense. De varte i ca 30 min i begynnelsen med meg og. Nå er jeg 18+1 og skal på oul på mandag. Har ikke snakket med legen min om dette egentlig og jeg er ikke så veldig bekymra. Men om du er bekymra og får dette flere ganger eller får blødning kan du jo spørre om å få tidlig ul. :)

Skrevet

Har nå gått en stund siden hendelsen. Har ikke blødd enda, så antar at ting fungerer som det skal :) Har begynt å bli kvalm om dagene også, så enda et godt tegn. Krysser fingrene på at alt går fint :)

Skrevet

Kjempe bra! Mye rart som skjer med kroppen når man er gravid. Jeg har magekramper innimellom. Og livmor kramper. Var 5 dager lenger på vei så er nå 19+5 uker på vei med en liten gutt 💙

Skrevet

Kanskje det var luftsmerter? Jeg får iallefall helt sinnsykt vondt i venstre side når jeg har luftsmerter. Det er så vondt at jeg klarer ikke stå oppreist. Jeg var plaget mye med luftsmerter i mitt første svangerskap, spesielt i første og begynnelsen av andre trimester. 

Anonymous poster hash: 290b6...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...