Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #26 Skrevet 17. oktober 2015 For noen dømmende og fæle svar... Men jeg er jo ikke overrasket ettersom du ba om det :/ LES DETTE: Jeg velger dog å møte deg med forståelse. Det er ikke like lett for alle å bare slutte... Noen har et mye sterkere avhengighetsforhold enn andre som gjør at man får mye sterkere reaksjoner fra kroppen om man prøver å slutte. Jeg har respekt for at du synes dette er vanskelig. Og det er veldig positivt at du ønsker å slutte! Forsøk å sette deg en dato. Frem til den datoen trapper du ned. Forsøk å gå så lenge som mulig uten snus hver dag. Så tenker du ikke på at du skal slutte, men at du skal holde opp i fire dager fra den valgte datoen. Det er vel overkommelig? Bare fire dager. Hva skal det være godt for? Jo, for da dr nikotinen ute av kroppen og abstinensene vil avta. Etter fire dager tar du et nytt valg. Greier du en dag til? Ofte er svaret ja. Så fortsetter du med å ta det en dag om gangen. For mange er det verste man kan gjøre å tenke at man skal slutte for bestandig. Da går hele hjernen i vranglås. Men å holde opp noen dager, det kan man holde ut Ønsker deg masse lykke til Ps. Husk: bare 4 dager!Anonymous poster hash: 7b44e...7ff Tusen takk for fint svar❤️ 4 dager ja, det skal jeg klare. I dag har jeg ikke tatt en eneste snus. Jeg føler meg helt elendig, men er så stolt over meg selv. Nå ligger jeg å gruer meg til kvelden, jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å sove uten nikotin i kroppen. Jeg har så lyst til å klare det, men det er så innmarri vanskelig Anonymous poster hash: 3770d...827
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #27 Skrevet 17. oktober 2015 Så bra du ikke har snust i dag. Gå og kast resten av snusen du har i søpla - ta dem ut av esken så du ikke faller for fristelsen å plukke dem opp igjen Og så går du ut med søpla med det samme. Da har du ikke snus i hus og da vil terskelen for å skaffe seg ny snus være mye høyere. Anonymous poster hash: 83b41...d66
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #28 Skrevet 17. oktober 2015 Til HI, Ja, du må selvsagt stoppe umiddelbart! Synes dette er en sak for barnevernet. Og noen må jo stoppe deg hvis du fortsetter dette. Du har ett liv i magen! Jeg synes de som røyker, drikker eller snuser under svangerskapet må meldes til barnevernet straks. De kan tydeligvis ikke ta vare på et barn eller seg selv. Synes det er utrolig at dette ikke blir meldt umiddelbart. Men små filleting ofte blir meldt. Synes det du gjør mot barnet er så skrekkelig at her får du ingen gode ord. Stopp umiddelbart! Anonymous poster hash: 97d9a...dee
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #29 Skrevet 17. oktober 2015 Så bra du ikke har snust i dag. Gå og kast resten av snusen du har i søpla - ta dem ut av esken så du ikke faller for fristelsen å plukke dem opp igjen Og så går du ut med søpla med det samme. Da har du ikke snus i hus og da vil terskelen for å skaffe seg ny snus være mye høyere. Anonymous poster hash: 83b41...d66 De er allerede kastet. Jeg ba mannen ta bilen til jobb (vi har bare en bil) så jeg ikke kom meg på butikken. Men jeg har vudert sterkt å hive meg på sykkelen og sykle de kilometerene til nærmeste matbutikk opptil flere ganger i dag Men jeg får bare holde ut, denne gangen skal jeg klare det. Takk for det siste svaret, sånn er god motivasjon for meg. Jeg ønsker jo å være en god mamma for lille, også utsetter jeg h*n for så skadelige ting som snus Anonymous poster hash: 3770d...827
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #30 Skrevet 17. oktober 2015 Så bra du ikke har snust i dag. Gå og kast resten av snusen du har i søpla - ta dem ut av esken så du ikke faller for fristelsen å plukke dem opp igjen Og så går du ut med søpla med det samme. Da har du ikke snus i hus og da vil terskelen for å skaffe seg ny snus være mye høyere. Anonymous poster hash: 83b41...d66 De er allerede kastet. Jeg ba mannen ta bilen til jobb (vi har bare en bil) så jeg ikke kom meg på butikken. Men jeg har vudert sterkt å hive meg på sykkelen og sykle de kilometerene til nærmeste matbutikk opptil flere ganger i dag Men jeg får bare holde ut, denne gangen skal jeg klare det. Takk for det siste svaret, sånn er god motivasjon for meg. Jeg ønsker jo å være en god mamma for lille, også utsetter jeg h*n for så skadelige ting som snus Anonymous poster hash: 3770d...827 Snu tankegangen din nå... du er allerede godt i gang nå. Du har tatt et valg i dag, du har valgt å bli en mamma som tar mer hensyn til barnet, som tar vare på barnet ditt. Det skal du være stolt av! Så tenk positivt nå og ros deg selv. Det du har gjort frem til nå får du ikke endret, men NÅ har du tatt et riktig valg og du kan gjøre det rette fremover. Så slutt med deppa-fjes - vær stolt av deg selv for det du gjør fra og med i dag og fremover! Dette greier du - for ønsket ditt om å gjøre det beste for barnet ditt lyser helt inn i stua mi også Anonymous poster hash: 83b41...d66
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #31 Skrevet 17. oktober 2015 Du må få en ørefik,vi kan ikke gi deg dårlig samvittighet når du har kommet så langt og du vet jo allerede at det du gjør,er feil. Altså,ørefik. Anonymous poster hash: 04c72...785
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #32 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis ikke ditt eget barn sin helse er motivasjon nok, er det noe annet som kan overbevise deg da? Anonymous poster hash: 4ab4d...35c
thirdnipple Skrevet 17. oktober 2015 #33 Skrevet 17. oktober 2015 Nå har du slutta, ferdig med det tullet der- Endelig Det er jo ikke No poeng å ta en snus nå, det er liksom for seint siden du har klart deg et døgn uten. Er det ikke deilig å tenke på at du ikke skal Være avhengig av nikotin igjen? Lykke til, dette klarer du helt fint:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #34 Skrevet 17. oktober 2015 For noen dømmende og fæle svar... Men jeg er jo ikke overrasket ettersom du ba om det :/ LES DETTE: Jeg velger dog å møte deg med forståelse. Det er ikke like lett for alle å bare slutte... Noen har et mye sterkere avhengighetsforhold enn andre som gjør at man får mye sterkere reaksjoner fra kroppen om man prøver å slutte. Jeg har respekt for at du synes dette er vanskelig. Og det er veldig positivt at du ønsker å slutte! Forsøk å sette deg en dato. Frem til den datoen trapper du ned. Forsøk å gå så lenge som mulig uten snus hver dag. Så tenker du ikke på at du skal slutte, men at du skal holde opp i fire dager fra den valgte datoen. Det er vel overkommelig? Bare fire dager. Hva skal det være godt for? Jo, for da dr nikotinen ute av kroppen og abstinensene vil avta. Etter fire dager tar du et nytt valg. Greier du en dag til? Ofte er svaret ja. Så fortsetter du med å ta det en dag om gangen. For mange er det verste man kan gjøre å tenke at man skal slutte for bestandig. Da går hele hjernen i vranglås. Men å holde opp noen dager, det kan man holde ut Ønsker deg masse lykke til Ps. Husk: bare 4 dager!Anonymous poster hash: 7b44e...7ff Tusen takk for fint svar❤️ 4 dager ja, det skal jeg klare. I dag har jeg ikke tatt en eneste snus. Jeg føler meg helt elendig, men er så stolt over meg selv. Nå ligger jeg å gruer meg til kvelden, jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å sove uten nikotin i kroppen. Jeg har så lyst til å klare det, men det er så innmarri vanskelig Anonymous poster hash: 3770d...827 Se der ja Helt supert!! Første dagen er den verste å komme gjennom. Nå vet du at du klarer en dag, så da klarer du en til Mange får bare ennå sterkere sug når de tenker på at de absolutt ikke burde. Tenk ikke så mye på det. Tenk heller at du har lyst til å være nikotinfri. Tenk på fordelene ved å ikke snuse. Du sparer penger, du blir sunnere, du forbedrer forholdene for den lille i magen. Det er jo dette du vil Oppmuntre deg selv og lysten til å la snusen ligge. Ros deg selv når du er flink. Men ikke grav deg ned om du glipper. Bare gi deg selv en ny sjanse til å gjøre det bedre neste gang suget skal overvinnes. Ha tro på deg selv! Ja, det er vanskelig, men ikke umulig Dette greier du, ikke fordi du må, men fordi du vil Anonymous poster hash: 7b44e...7ff
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #35 Skrevet 17. oktober 2015 Åh fytti katta HI, SÅ bra gjort! Du har klart en dag nå, da klarer du en dag til, sant? Man må ta det en dag om gangen! Ble skikkelig glad av å lese at du har klart deg uten idag! Kjempebra jobba! Du viser jo at du har motivasjon! Prøv å holde på med andre ting i mellomtiden! For meg var tyggis utrolig viktig, tygget flere pakker om dagen på mitt verste jeg! Anonymous poster hash: f2c15...bac
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #36 Skrevet 17. oktober 2015 Til HI, Ja, du må selvsagt stoppe umiddelbart! Synes dette er en sak for barnevernet. Og noen må jo stoppe deg hvis du fortsetter dette. Du har ett liv i magen! Jeg synes de som røyker, drikker eller snuser under svangerskapet må meldes til barnevernet straks. De kan tydeligvis ikke ta vare på et barn eller seg selv. Synes det er utrolig at dette ikke blir meldt umiddelbart. Men små filleting ofte blir meldt. Synes det du gjør mot barnet er så skrekkelig at her får du ingen gode ord. Stopp umiddelbart! Anonymous poster hash: 97d9a...dee Bare av nysgjerrighet: hva synes du barnevernet skal gjøre? Hvilke tiltak vil hjelpe et foster? Siden fylkesnemndsak om omsorgsovertakelse kan bli litt... Vel, litt komplisert? Anonymous poster hash: 9f418...c5b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #37 Skrevet 18. oktober 2015 Det er flaut å skrive det, men jeg er 16 uker på vei og snuser enda. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å slutte. Jeg har alltid sagt at jeg skal slutte når jeg blir gravid, men det var ikke så lett som jeg trodde. Når ikke engang babyen min er motivasjon... Jeg vet ikke hva jeg skal si engang, jeg er så skuffet over meg selv. Jeg "slutter" hver dag og klarer å holde meg en stund. Men når jeg ligger hormonell på sofaen og gråter, kjefter på min stakkars mann og er illsint fordi jeg ikke kan snuse så sier jeg til meg selv at det går greit med én snus til. Men det gjør jo ikke det, det er en snus for mye. Mannen min snuser ikke, og har aldri klaget på at jeg gjør det. Når jeg ber han fortelle meg hvor dårlig mamma jeg er bare smiler han og sier at jeg klarer nok å slutte snart. Så nå ber jeg dere- fortell meg helt ærlig hvor dårlig mamma jeg er som utsetter min lille baby for denne dritten. Fortell meg hvor jævlig lille har det hver gang jeg snuser. Gi meg verdens dårligste samvittighet og snakk rett fra levra. Er kanskje lettere å slutte når andre forteller meg hvor slem jeg er mot lille. Jeg har selvfølgelig lest alt jeg kan finne på nettet om snus og graviditet, men jeg klarer likevel ikke å slutte. Så nå må dere sikte mot meg og virkelig kjefte altså. Finnes ikke noen ord som er for stygge nå. Jeg skal rett inn å lese her neste gang jeg ligger å gråter på sofaen og det er like før jeg gir etter. Fyr løs sier jeg bare! Anonymous poster hash: 3770d...827 Det gjorde jeg også.. Fødte et barn med missdannelse, et barn som har mye urolighet. Nå som h*n er eldre tror jeg at H*n har overpriduksjon av dopamine i hjernen som better at h*n bli jo fryktelig glad og gira etterfulgt av et sykt raserianfall... Jeg har brukt 4 år på og prøve og tilgi megselv... Du vil ikke leve med det på samvittigheten... Det kan selvfølgelig gå bra, og det kan gå dårlig (noe det kan uansett) men da letter det litt å tenke at man gjorde alt riktig når man var gravid og ikke tenke hver dag i barnetsliv at du har ødelagt barnet sine forutsetninger pga snus. Det er ikke gøy å sitte på riskshospitalet å vente på at barnet ditt blir operert av spesialister. Akkurat da ville du gjort alt for at de skulle slippe, sikkert kutta av deg arma for at barnet ditt ikke skulle gå igjennom det... Så når barnet vokser seg til og kanskje blir mobbet pga sine feil fordi du ikke klarte å slutte. Eller mår det er voksent of skal ha seg kjæreste og familie at den kommende kjæresten blir skremt bort fra å lage barn PGA missdannelsen... For å si det slik, sette er en gyllen mulighet for å slutte I dag!!!! Du sparer pengene, og du sparer Barnet for økt sjangse for misdannelser, lac fødselsvekt, oksygenmangel under fødsel (cp) konsentrasjonsvansker, søvnmangel, abstinenser, kreft, og utsende trekk i ansiktet med kortere nese og mellomrom mellom øynene Anonymous poster hash: c06ee...b66
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #38 Skrevet 18. oktober 2015 Det er flaut å skrive det, men jeg er 16 uker på vei og snuser enda. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å slutte. Jeg har alltid sagt at jeg skal slutte når jeg blir gravid, men det var ikke så lett som jeg trodde. Når ikke engang babyen min er motivasjon... Jeg vet ikke hva jeg skal si engang, jeg er så skuffet over meg selv. Jeg "slutter" hver dag og klarer å holde meg en stund. Men når jeg ligger hormonell på sofaen og gråter, kjefter på min stakkars mann og er illsint fordi jeg ikke kan snuse så sier jeg til meg selv at det går greit med én snus til. Men det gjør jo ikke det, det er en snus for mye. Mannen min snuser ikke, og har aldri klaget på at jeg gjør det. Når jeg ber han fortelle meg hvor dårlig mamma jeg er bare smiler han og sier at jeg klarer nok å slutte snart. Så nå ber jeg dere- fortell meg helt ærlig hvor dårlig mamma jeg er som utsetter min lille baby for denne dritten. Fortell meg hvor jævlig lille har det hver gang jeg snuser. Gi meg verdens dårligste samvittighet og snakk rett fra levra. Er kanskje lettere å slutte når andre forteller meg hvor slem jeg er mot lille. Jeg har selvfølgelig lest alt jeg kan finne på nettet om snus og graviditet, men jeg klarer likevel ikke å slutte. Så nå må dere sikte mot meg og virkelig kjefte altså. Finnes ikke noen ord som er for stygge nå. Jeg skal rett inn å lese her neste gang jeg ligger å gråter på sofaen og det er like før jeg gir etter. Fyr løs sier jeg bare! Anonymous poster hash: 3770d...827 Det gjorde jeg også.. Fødte et barn med missdannelse, et barn som har mye urolighet. Nå som h*n er eldre tror jeg at H*n har overpriduksjon av dopamine i hjernen som better at h*n bli jo fryktelig glad og gira etterfulgt av et sykt raserianfall... Jeg har brukt 4 år på og prøve og tilgi megselv... Du vil ikke leve med det på samvittigheten... Det kan selvfølgelig gå bra, og det kan gå dårlig (noe det kan uansett) men da letter det litt å tenke at man gjorde alt riktig når man var gravid og ikke tenke hver dag i barnetsliv at du har ødelagt barnet sine forutsetninger pga snus. Det er ikke gøy å sitte på riskshospitalet å vente på at barnet ditt blir operert av spesialister. Akkurat da ville du gjort alt for at de skulle slippe, sikkert kutta av deg arma for at barnet ditt ikke skulle gå igjennom det... Så når barnet vokser seg til og kanskje blir mobbet pga sine feil fordi du ikke klarte å slutte. Eller mår det er voksent of skal ha seg kjæreste og familie at den kommende kjæresten blir skremt bort fra å lage barn PGA missdannelsen... For å si det slik, sette er en gyllen mulighet for å slutte I dag!!!! Du sparer pengene, og du sparer Barnet for økt sjangse for misdannelser, lac fødselsvekt, oksygenmangel under fødsel (cp) konsentrasjonsvansker, søvnmangel, abstinenser, kreft, og utsende trekk i ansiktet med kortere nese og mellomrom mellom øyneneAnonymous poster hash: c06ee...b66 Trist å høre at du fikk et barn med problemer og misdannelser. Men har du fått beskjed av legene at nikotinbruk under svangerskap kan føre til misdannelser? Det du nevner på slutten om mellomrom mellom øya og kort nese er vel heller føtalt alkoholsyndrom? Sier ikke at det er ufarlig å snuse, men faren er vel helst at nikotin fører til at blodårene i navlestrengen osv trekker seg sammen slik at det er fare for at fosteret får for lite næring, med sa, lav fødselsvekt ol som resultat. Anonymous poster hash: da41e...888
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #39 Skrevet 18. oktober 2015 Åh fytti katta HI, SÅ bra gjort! Du har klart en dag nå, da klarer du en dag til, sant? Man må ta det en dag om gangen! Ble skikkelig glad av å lese at du har klart deg uten idag! Kjempebra jobba! Du viser jo at du har motivasjon! Prøv å holde på med andre ting i mellomtiden! For meg var tyggis utrolig viktig, tygget flere pakker om dagen på mitt verste jeg! Anonymous poster hash: f2c15...bac Tusen takk, er veldig stolt selv❤️ Jeg holder ut enda, men det er tøft. Tyggis går unna her også. Putter også papirbiter under leppa, rart med hvordan man blir vant med å ha noe der. Skal få mannen til å kjøpe nikotinfri snus i morgen på butikken. Tør ikke gå selv fordi jeg er redd jeg ikke klarer å stå i mot.. Når suget er som verst hjelper det å tenke på alt dere har skrevet her inne. Tusen takk for all motivasjon alle sammen❤️ Anonymous poster hash: 3770d...827
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #40 Skrevet 19. oktober 2015 Du er en dritt og jeg håper du brenner i helvete. Du klarer å slutte om du vil, ergo velger du å fortsette. Dritt, brenn!Anonymous poster hash: 5eb7b...376 Fy faen for en bitch du er ass! Hjerteløs bitch! Håper du brenner selv. Hi ikke bry deg, men du absolutt slutte å snuse! Hvis barnet ditt for noen skader av det så kommer du til å kaste opp når du ser en snus pakke. Og du kommer aldri til å tilgi deg selv! Vær opptatt med andre ting når suget kommer, kjøp deg alt mulig drops,tyggis og spis heller de når du får lyst på snus! Og seriøst tilbake til denne kjerringa som er så frekk. Jeg skjønner ikke meg slike mennesker som deg! Fy faen du er ond tvers gjennom. Tipper du ikke har fått pikk siden du mistet jomfrudommen!Anonymous poster hash: 6bd9e...f6c Jeg er ingen bitch, jeg motiverer til snusslutt. Så ligg unna metoden min, og skriv kosemoseinnleggene dine uten å blande inn meg. Anonymous poster hash: 5eb7b...376
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #41 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg så ikke på det som å slutte, bare holde opp i en periode. Og ja, kjempe teit å begynne igjen når man har klart seg lenge uten. Men det ble for mye å tenke at jeg aldri skulle snuse mer. Så derfor tenkte jeg bare at jeg hadde et opphold men jeg var gravid, så kunne jeg misbruke kroppen min igjen når jeg var ferdig å amme. Så kan man heller ta kampen om å slutte for alltid når babyen er utenfor kroppen. Anonymous poster hash: 89655...15a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #42 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg snuste hele sv.skapet. Posesnus, greide ikke slutte. Noe nikotinfritt også da...men litt vanlig og. Angrer som en hund idag. Alt gikk bra med babyen som idag er 18 mnd. Hun har vært treg motorisk hele veien og jeg undres nå på om det er snusen sin feil. Slutt IDAG!!! Blir jeg gravid en gang til slutter jeg på dagen. Anonymous poster hash: cc896...bf6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #43 Skrevet 19. oktober 2015 Når jeg leder om slike som deg, har jeg lyst til å spytte på deg og ønske at du har fått tatt over min sorg. Min sorg pga mistet min nyfødte baby. Tenk at du er gravid og utsetter barnet for snus. Du fortjener ikke barnet ditt!!!! Anonymous poster hash: a2f40...9b2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #44 Skrevet 19. oktober 2015 Du er en dritt og jeg håper du brenner i helvete. Du klarer å slutte om du vil, ergo velger du å fortsette. Dritt, brenn!Anonymous poster hash: 5eb7b...376 Fy faen for en bitch du er ass! Hjerteløs bitch! Håper du brenner selv. Hi ikke bry deg, men du absolutt slutte å snuse! Hvis barnet ditt for noen skader av det så kommer du til å kaste opp når du ser en snus pakke. Og du kommer aldri til å tilgi deg selv! Vær opptatt med andre ting når suget kommer, kjøp deg alt mulig drops,tyggis og spis heller de når du får lyst på snus! Og seriøst tilbake til denne kjerringa som er så frekk. Jeg skjønner ikke meg slike mennesker som deg! Fy faen du er ond tvers gjennom. Tipper du ikke har fått pikk siden du mistet jomfrudommen!Anonymous poster hash: 6bd9e...f6c Jeg er ingen bitch, jeg motiverer til snusslutt. Så ligg unna metoden min, og skriv kosemoseinnleggene dine uten å blande inn meg. Anonymous poster hash: 5eb7b...376 Metoden? Håper du ikke motiverer barna dine på samme måte :/ Anonymous poster hash: 7b44e...7ff
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #45 Skrevet 19. oktober 2015 Åh fytti katta HI, SÅ bra gjort! Du har klart en dag nå, da klarer du en dag til, sant? Man må ta det en dag om gangen! Ble skikkelig glad av å lese at du har klart deg uten idag! Kjempebra jobba! Du viser jo at du har motivasjon! Prøv å holde på med andre ting i mellomtiden! For meg var tyggis utrolig viktig, tygget flere pakker om dagen på mitt verste jeg! Anonymous poster hash: f2c15...bac Tusen takk, er veldig stolt selv❤️ Jeg holder ut enda, men det er tøft. Tyggis går unna her også. Putter også papirbiter under leppa, rart med hvordan man blir vant med å ha noe der. Skal få mannen til å kjøpe nikotinfri snus i morgen på butikken. Tør ikke gå selv fordi jeg er redd jeg ikke klarer å stå i mot.. Når suget er som verst hjelper det å tenke på alt dere har skrevet her inne. Tusen takk for all motivasjon alle sammen❤️ Anonymous poster hash: 3770d...827 Håper det fortsatt går bra. Hvis ikke så er det bare å prøve på nytt vet du Sjansen for å lykkes økes med antall forsøk! Du lærer etter hvert dine egne svakheter og finner ut metoder for å overkomme dem. For hvert minutt uten snus vil du være et skritt nærmere målet! Håper du klarer å overse all drittslenging og kun ta til deg det du føler er konstruktivt! Heier på deg! Anonymous poster hash: 7b44e...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #46 Skrevet 23. oktober 2015 En liten oppdatering fra meg. I dag er jeg 6 dager snusfri Det begynner så smått å gå lettere, men tør ikke nærme meg butikken enda, hehe. Jeg får god hjelp av slutta appen, og har hittil spart 475 kroner. På appen kommer det forlag til hva jeg kan bruke pengene på, og et av forslagene var nytt treningstøy. Jeg valgte å bruke pengene på den jeg gjør dette her for, så kjøpte litt tøy til lille i magen❤️ Helt sykt hvor mye penger det går med til snus. Har regnet ut at jeg har brukt 28500 på snus i året Visste jeg snuste altfor mye, men at det var såå mye penger hadde jeg ingen anelse om. Jeg sier til meg selv at jeg skal snuse igjen når jeg er ferdig med graviditet og amming, men jeg håper jeg innen den tid er blitt så fornuftig av meg at jeg ser hvor unødvendig det faktisk er. Vet selvsagt at det er det nå også, men dum som jeg er ser jeg likevel på det som noe som er helt nødvendig. Men jeg håper jeg klarer å holde meg, vil ikke gå gjennom snusslutt i neste graviditet. Så jeg skal være flink å holde meg (det er hvertfall planen ), selvom jeg innimellom lurer meg selv litt med at jeg skal snuse igjen om en stund. Får litt småpanikk av å tenke på at jeg aldri skal snuse igjen. Takk for god motivasjon, uten dere og slutta appen vet jeg jammen ikke om jeg hadde klar det! (Jeg lover dere at jeg ikke skal utsette lille for snus igjen!) :-) Anonymous poster hash: 3770d...827
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #47 Skrevet 23. oktober 2015 Større fare for: Økt risiko for spontanabort. Krybbedød. Pustestopp etter fødsel. Prematur/ lav vekt. Nikotin får blodkarene i kroppen til å trekke seg sammen. Når blodkarene i morkaken trekker seg sammen, minsker blodtilførselen, og barnet får mindre oksygen og næring. Større fare for leppe-gane-spalte hos barnet. Snus kan føre til FLERE typer kreft, når dette gjelder deg kan det muligens gjelde barnet ditt også, ingen forskning på dette enda. Trenger du mer dårlig samvittighet? Anonymous poster hash: 3618d...2dd
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2015 #48 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg skal ikke si noe ang helsemessige aspekter for deg og babyen - for det er så opplagt. Personlig ser jeg ned på kvinner som snuser. Jeg mister respekten for dem. Jeg synes det er sylharry og utrolig "ugrasiøst", utiltrekkende og ekkelt. Det vitner om en dårlig personlighet; man er svak (som klarer å gjøre seg avhengig) eller mindre intelligent (som nekter å ta innover seg hvor helsefarlig det er) - eller begge deler. Jeg gremmes hver gang jeg ser mennesker med snusleppe og tenker at det er helt ufattelig ukult. En av mine største fordommer og "hemmeligheter" at jeg faktisk tenker sånn, har aldri sagt det høyt før. Så da kan du bare tenke deg hva jeg tenker om GRAVIDE som snuser.. At du kunne utsette babyen din for det... Håper du har sluttet for alltid! Anonymous poster hash: 7bc12...3bb
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #49 Skrevet 24. oktober 2015 Du er en dritt og jeg håper du brenner i helvete. Du klarer å slutte om du vil, ergo velger du å fortsette. Dritt, brenn!Anonymous poster hash: 5eb7b...376 Fy faen for en bitch du er ass! Hjerteløs bitch! Håper du brenner selv. Hi ikke bry deg, men du absolutt slutte å snuse! Hvis barnet ditt for noen skader av det så kommer du til å kaste opp når du ser en snus pakke. Og du kommer aldri til å tilgi deg selv! Vær opptatt med andre ting når suget kommer, kjøp deg alt mulig drops,tyggis og spis heller de når du får lyst på snus!Og seriøst tilbake til denne kjerringa som er så frekk. Jeg skjønner ikke meg slike mennesker som deg! Fy faen du er ond tvers gjennom. Tipper du ikke har fått pikk siden du mistet jomfrudommen!Anonymous poster hash: 6bd9e...f6c Jeg er ingen bitch, jeg motiverer til snusslutt. Så ligg unna metoden min, og skriv kosemoseinnleggene dine uten å blande inn meg. Anonymous poster hash: 5eb7b...376 Fy f* du er helt hjerne skada jo... Du mangler 99% av hjernecellene dine. Eller du er bare kanskje tilbake stående? Anonymous poster hash: 6bd9e...f6c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2015 #50 Skrevet 24. oktober 2015 Til HI, Ja, du må selvsagt stoppe umiddelbart! Synes dette er en sak for barnevernet. Og noen må jo stoppe deg hvis du fortsetter dette. Du har ett liv i magen! Jeg synes de som røyker, drikker eller snuser under svangerskapet må meldes til barnevernet straks. De kan tydeligvis ikke ta vare på et barn eller seg selv. Synes det er utrolig at dette ikke blir meldt umiddelbart. Men små filleting ofte blir meldt. Synes det du gjør mot barnet er så skrekkelig at her får du ingen gode ord. Stopp umiddelbart! Anonymous poster hash: 97d9a...dee ... og til deg har jeg dette å si: skaff deg ett liv dame Anonymous poster hash: 6bd9e...f6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå