Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Hadde fast 84% stilling, nå er jeg nede i 81% stilling fordi vi har fått ny turnus Kjenner sterk misnøye med dette og i tillegg får jeg nesten aldri ekstravakter så jeg har vært nødt å sende inn søknader andre steder for å få meg ekstravakter fremover for å spe på økonomien og spesielt nå som vi har et barn som trenger tannregulering. Jeg er mot ufrivillig deltid bare for å ha det sagt Anonymous poster hash: d73dc...a1e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 De kan da ikke bare redusere en fast stillingsprosent, kan de vel? Det høres veldig rart ut. Er det i kommunen? Anonymous poster hash: 49795...346
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Kommunen ja så har gått ned i lønn også pga dette. Anonymous poster hash: d73dc...a1e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Dersom du er fast ansatt i større stilling så kan de ikke gjøre det. Da må de gi deg timer for å fylke hele stillingen. Du kan derimot gå ned i lønn dersom T-trinnene (kvelds og helgetillegget) endres. Feks dersom du nå har 10 aftenvakter på 6 uker i stedet for 14... Men den faste lønnen din kan de ikke røre. Men om du er vikar i en stilling, så kan de endre størrelsen når avtalen går ut. Anonymous poster hash: 3bdaf...b8b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 ta dette med tillitsvalgte... skal ikke gå ned i stilling pga ny turnus, så fremt dette er av fast stilling... har du gått i et vikariat eller er midlertidig ansettelse så kan du gå ned i stilling. Anonymous poster hash: f8f8e...e09
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Har fast stilling, ja det med T- Trinn er jeg fullstendig klar over men ifølge leder må jeg bare akseptere at slik er det. Anonymous poster hash: d73dc...a1e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 Har fast stilling, ja det med T- Trinn er jeg fullstendig klar over men ifølge leder må jeg bare akseptere at slik er det. Anonymous poster hash: d73dc...a1e Nei, det må du ikke. Her har du en leder som enten ikke kan regler eller som er så elendig på turnus at hun ikke får den til å gå opp. Må jo mangle minst ei vakt? Snakk med tillitsvalgte😊 Anonymous poster hash: 3bdaf...b8b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #8 Skrevet 16. oktober 2015 Men gjør du en god jobb? Stusser bare over at lederen gir deg lavere stilling og ikke gir deg ekstravakter... Anonymous poster hash: 3bdaf...b8b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #9 Skrevet 16. oktober 2015 Har du fast 84% stilling og ikke skofter, skal du lønnes ut fra det. Også om du ikke settes opp på nok timer. Anonymous poster hash: 896c6...0ab
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #10 Skrevet 16. oktober 2015 Det ser ut som jeg hadde rett. Konklusjonen er derfor at du skal ha 84% stilling. Om du ikke er flink nok, eller om du skofter som de sier her, da får arbeidsgiver bruke de tiltakene de har for å forbedre dette. De kan ikke kutte stillingsgraden din. De kan heller ikke gå forbi deg systematisk på ekstravakter. Anonymous poster hash: 49795...346
Hjertefru Skrevet 16. oktober 2015 #11 Skrevet 16. oktober 2015 Selvfølgelig kan ikke arbgiver bare gi deg en mindre stillingsprosent fordi det passet bedre med den nye turnusen. Ikke hvis du hadde 84% fast. Ser noen nevner ev skofting og å ikke gjøre en god nok jobb, dette er helt irrelevant i denne saken. Hvis sjefen er misfornøyd med noen må han ta i bruk andre virkemidler enn å uten varsel sparke henne fra en del av stillingen. Dette er ikke lov. Håper du får orden på dette hi, ta kontakt med tillitsvalgt dersom du er organisert.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #12 Skrevet 16. oktober 2015 høres ut som din leder ikke kan arbrett...kjør på m tv Anonymous poster hash: f8f8e...e09
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #13 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis du er fast ansatt i en 84-prosents stilling, kan ikke stillingsprosenten reduseres uten videre. Lønn kan endres med ny turnus fordi man kan få mer eller mindre ulempe, men stillingsprosenten ligger fast. Anonymous poster hash: e40df...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå