Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Anonymous poster hash: cd6ac...e74
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Det er to måte å gjøre det på. Den enkleste måte er å steke i stekepose. Fremgangsmåte: - Forvarme ovnen i 200 gr - Krydder nakke- eller vanlig koteletter. Med stekepose: - fordel dem i stekepose plassert i en stekebrett. - ha i litt vann slik at det dekker ca 3/4 av kjøttet og krydder vannet med samme krydder som du hadde på kjøttet. - Lukk posen, og klipp et passelig hull på ene enden av posen. Plasser 3-4 tefat slik at åpningen blir en del høyere oppe. Dette er for å unngå at kjøttsafta renner ut under stekingen. - stek i 200 gr i en time I en høy langpanne ( den panna som man lager f.eks sjokoladekake osv i): - Smør hele pannen med smør/ margarin - plasser de krydret koteletter i panna, og stek til smøret/ margarin smelter - hell så vann i slik at det dekkes 2/3 av kjøttet. Krydder så ekstra i væska. - stek videre i 200 gr i en time Nam nam, lover deg at kjøtt stykkene blir saftig og smelter på tunga Når det gjelder steke tida, så varierer det fra ovn til ovn. Har prøvd å lage denne retten flere forskjellige plasser, steketiden kan varierer fra 1t til 1t og 20 min. Hos oss tar det nøyaktig 1t for å få perfekt stekt. Så du får bare prøve deg litt frem. Lykke til Anonymous poster hash: 8526b...ece
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Altså...det spørs hvordan du vil ha dem..jeg liker mine tørre med smeltet fett Anonymous poster hash: cd0fd...970
anonomous Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Legger mine på stekebrett med litt olje under, krydrer kotelettene og legger en klatt med smør på toppen av hver kotelett. Setter i ovnen på svak varme (100 grader) i flere timer (3-4t). Kan spe på med litt vann om det ser ut til å tørke inni der ds blir de Møre og god på smak
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Det er to måte å gjøre det på. Den enkleste måte er å steke i stekepose. Fremgangsmåte: - Forvarme ovnen i 200 gr - Krydder nakke- eller vanlig koteletter. Med stekepose: - fordel dem i stekepose plassert i en stekebrett. - ha i litt vann slik at det dekker ca 3/4 av kjøttet og krydder vannet med samme krydder som du hadde på kjøttet. - Lukk posen, og klipp et passelig hull på ene enden av posen. Plasser 3-4 tefat slik at åpningen blir en del høyere oppe. Dette er for å unngå at kjøttsafta renner ut under stekingen. - stek i 200 gr i en time I en høy langpanne ( den panna som man lager f.eks sjokoladekake osv i): - Smør hele pannen med smør/ margarin - plasser de krydret koteletter i panna, og stek til smøret/ margarin smelter - hell så vann i slik at det dekkes 2/3 av kjøttet. Krydder så ekstra i væska. - stek videre i 200 gr i en time Nam nam, lover deg at kjøtt stykkene blir saftig og smelter på tunga Når det gjelder steke tida, så varierer det fra ovn til ovn. Har prøvd å lage denne retten flere forskjellige plasser, steketiden kan varierer fra 1t til 1t og 20 min. Hos oss tar det nøyaktig 1t for å få perfekt stekt. Så du får bare prøve deg litt frem. Lykke til Anonymous poster hash: 8526b...ece Hjertelig takk for svar Hi Anonymous poster hash: cd6ac...e74
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg gleder meg til koteletter Hi Anonymous poster hash: cd6ac...e74
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 Jeg gleder meg til koteletter Hi Anonymous poster hash: cd6ac...e74 sier du det? Anonymous poster hash: cd0fd...970
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #8 Skrevet 16. oktober 2015 Freser de fort på hver side i stekepanna, legger de i langpanna med litt vann i bunnen og langtidssteker i steikeovnen, 90-100 grader i 3-4 timer. Anonymous poster hash: d5394...d49
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #9 Skrevet 16. oktober 2015 Det er to måte å gjøre det på. Den enkleste måte er å steke i stekepose. Fremgangsmåte: - Forvarme ovnen i 200 gr - Krydder nakke- eller vanlig koteletter. Med stekepose: - fordel dem i stekepose plassert i en stekebrett. - ha i litt vann slik at det dekker ca 3/4 av kjøttet og krydder vannet med samme krydder som du hadde på kjøttet. - Lukk posen, og klipp et passelig hull på ene enden av posen. Plasser 3-4 tefat slik at åpningen blir en del høyere oppe. Dette er for å unngå at kjøttsafta renner ut under stekingen. - stek i 200 gr i en time I en høy langpanne ( den panna som man lager f.eks sjokoladekake osv i): - Smør hele pannen med smør/ margarin - plasser de krydret koteletter i panna, og stek til smøret/ margarin smelter - hell så vann i slik at det dekkes 2/3 av kjøttet. Krydder så ekstra i væska. - stek videre i 200 gr i en time Nam nam, lover deg at kjøtt stykkene blir saftig og smelter på tunga Når det gjelder steke tida, så varierer det fra ovn til ovn. Har prøvd å lage denne retten flere forskjellige plasser, steketiden kan varierer fra 1t til 1t og 20 min. Hos oss tar det nøyaktig 1t for å få perfekt stekt. Så du får bare prøve deg litt frem. Lykke til Anonymous poster hash: 8526b...ece Hjertelig takk for svar Hi Anonymous poster hash: cd6ac...e74 Bare hyggelig du Nå hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 8526b...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå