Gå til innhold

dere som strikker mye, hjelp v bytte av nøste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikker teppe og har alltid strikket med garn som kan deles så jeg kan "tove" de litt sammen. Garnet jeg strikker med nå får jeg ikke delt på samme måte og lurer på hvordan jeg kan gjøre dette på finest mulig måte? Vil det bare være best å strikke litt dobbelt med gammelt og nytt nøste og så sy trådene inn til slutt?

Anonymous poster hash: f1b10...dda

Skrevet

Ingen strikkere her i kveld?

Skrevet

Jeg strikker fire fem masker dobbelt og syr inn endene til slutt 😉

Anonymous poster hash: 9d219...dc6

Skrevet

Syr vel inn trådene til slutt?

Slik jeg beskrev det over? At jeg strikker litt med dobbel tråd og så syr de inn til slutt?

Hi

Skrevet

Jeg trer tråden fra det nye nøstet på en nål og stikker nålen inn i midten i den gamle tråden så langt jeg orker. Så drar jeg nålen ut og drar i hver tråd slik at det de legger seg fint. Da slipper jeg å feste tråder etterpå (ved snakk om samme farge såklart :) ).

Skrevet

Syr vel inn trådene til slutt?

Slik jeg beskrev det over? At jeg strikker litt med dobbel tråd og så syr de inn til slutt?

HiAnonymous poster hash: f1b10...dda

Syr bare inn jeg, litt frem, og så tilbake.
Skrevet

Lager først en knute og strikker som vanlig. Løser opp knuten og syr den nye tråden i samme maskene som den gamle tråden!

Skrevet

Takk for tips damer! Sitter nå å river meg i håret for det ble noe rot når jeg nå prøvde, strikker fiskebens strikk med store pinner, og iom at jeg ikke er så erfaren strikker så blir det mye jobb.

Hi

Skrevet

Jeg strikker bare med dobbel tråd noen masker. Jeg syr ingenting etterpå, strikker inn trådendene.

Ved fargeskifte strikker jeg inn den fargen jeg bytter til, men syr inn den fargen jeg bytter fra...

Anonymous poster hash: 439f4...6ea

Skrevet

Jeg pleier å strikke 2-3 masker med både det nye og gamle nøste for å få en fin "overgang". Plagdes tidligere med små hull der jeg byttet garn, når jeg ikke strikket noen masker sammen med dobbel tråd.

Skrevet

Jeg bruker russian join. Søk på youtube, det er genialt. Enkelt forklart: brett enden av tråden du snart er ferdig med og sy litt tilbake så du får en lite løkke i enden. Smett enden av den nye tråden inn i løkken og sy den også tilbake i tråden. Du har nå to løkker i hverandre. Et lite stykke av strikkingen blir med dobbel tråd, men dette synes ikke. Og du slipper all trådfestingen etterpå. Her er forresten en grei instruksjonsvideo jeg fant:

https://www.youtube.com/watch?v=-O5ZcSVWCMc

Skrevet

Jeg bruker russian join. Søk på youtube, det er genialt. Enkelt forklart: brett enden av tråden du snart er ferdig med og sy litt tilbake så du får en lite løkke i enden. Smett enden av den nye tråden inn i løkken og sy den også tilbake i tråden. Du har nå to løkker i hverandre. Et lite stykke av strikkingen blir med dobbel tråd, men dette synes ikke. Og du slipper all trådfestingen etterpå. Her er forresten en grei instruksjonsvideo jeg fant:

Takk for tipset. Lurer på om dette kanskje vil fungere best med den strikkemåten jeg driver med nå 👍

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...