Gå til innhold

Hjeeeelp! Babyen min har gnagd av masse maling på senga si

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt seng brukt, vet ikke om de har malt den selv..tror ikke det. Er det farlig? Gnagd seg et stort hull mens jeg var i dusjen og han lå og sov (våknet opp før jeg var ferdig).. off..

Anonymous poster hash: 8cea5...431

Fortsetter under...

Skrevet

Det går nok sikkert bra.

Men kjøp sånn plastskinne til å sette på, så unngår du det heretter.

Anonymous poster hash: 7560a...4f5
Skrevet

Hehe. Kjenner meg igjen. Min gnagde på hjørnet på en list. 😳

Det gikk bra.

Er du usikker så ring giftsentralen. De er utrolig hjelpsomme.

Anonymous poster hash: 7c549...523

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt det?

Bør jeg ringe giftsentralen mener dere? Han er 9,5 mnd

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, han blir ikke forgiftet av tørr maling. Kommer ut i bleia. Ikke noe problem.

Skrevet

Kjøpt seng brukt, vet ikke om de har malt den selv..tror ikke det. Er det farlig? Gnagd seg et stort hull mens jeg var i dusjen og han lå og sov (våknet opp før jeg var ferdig).. off..Anonymous poster hash: 8cea5...431

Er det gammel maling kan den vel inneholde bly. Men er vel neppe så gammel? Optimalt er det vel neppe å spise maling. Vi har plast gnageskinner på vår. Men våre barn har aldri gnagd på senga.

Anonymous poster hash: 230a9...481

Annonse

Skrevet

Snakket med ho jeg har kjøpt senga av nå , ei venninne, den er ikke malt selv så da går det vel bra regner jeg med..

Hvor får jeg kjøpt sånne skinner?

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjøpt seng brukt, vet ikke om de har malt den selv..tror ikke det. Er det farlig? Gnagd seg et stort hull mens jeg var i dusjen og han lå og sov (våknet opp før jeg var ferdig).. off..Anonymous poster hash: 8cea5...431

Er det gammel maling kan den vel inneholde bly. Men er vel neppe så gammel? Optimalt er det vel neppe å spise maling. Vi har plast gnageskinner på vår. Men våre barn har aldri gnagd på senga.

Er uansett grenser for hvor mye bly som kan frigjøres fra bunden form i ferdigstørknet maling.

Skrevet

Er det gammel maling kan den vel inneholde bly. Men er vel neppe så gammel? Optimalt er det vel neppe å spise maling. Vi har plast gnageskinner på vår. Men våre barn har aldri gnagd på senga. Anonymous poster hash: 230a9...481

Er uansett grenser for hvor mye bly som kan frigjøres fra bunden form i ferdigstørknet maling.

Du er kjemiker eller? Er vel en grunn til at bly maling ikke er så bra. Hadde blyet vært fanget i størknet maling hadde det vel vært null problem?

Skrevet

Er det gammel maling kan den vel inneholde bly. Men er vel neppe så gammel? Optimalt er det vel neppe å spise maling. Vi har plast gnageskinner på vår. Men våre barn har aldri gnagd på senga. Anonymous poster hash: 230a9...481
Du er kjemiker eller? Er vel en grunn til at bly maling ikke er så bra. Hadde blyet vært fanget i størknet maling hadde det vel vært null problem?

Jeg er kjemiker. 😊

Man kan få i seg temmelig mye bly fra rett type maling. Men skal ha i seg en del maling til før det gjør noe. Det er ikke akutt farlig, man skal spise mye maling.

Dersom man har fått i seg bly fra maling er det heller ikke noe man kan gjøre. Noe vil gå ut igjen gjennom malingsflaka, resten blir værende.

Men i denne saken er det ikke farlig. Ikke evt bly ihvertfall! 😊

Anonymous poster hash: 8fdd4...77d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...