Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Skrevet 14. oktober 2015 Straffeloven: § 390a om krenkelse av en annens fred ved «skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd» Anonymous poster hash: f884d...b6d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Skrevet 14. oktober 2015 Statistisk Sentralbyrå må gjerne påberope seg retten til å kreve svar på sine undersøkelser, men metoden er faktisk straffbar. Anonymous poster hash: f884d...b6d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Statistisk Sentralbyrå må gjerne påberope seg retten til å kreve svar på sine undersøkelser, men metoden er faktisk straffbar. Anonymous poster hash: f884d...b6d Og hvilken metode er det du snakker om egentlig? Anonymous poster hash: 21b8d...267
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Skrevet 14. oktober 2015 Grunnloven §102: Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Anonymous poster hash: f884d...b6d
sug lut Skrevet 14. oktober 2015 #6 Skrevet 14. oktober 2015 Konspirasjonsteoridagen er neste uke. I dag er det Standardiseringsdagen, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Skrevet 14. oktober 2015 Ta en kikk i statisikkloven... Anonymous poster hash: 04381...9ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #8 Skrevet 14. oktober 2015 Hva er det du snakker om? Har de ringt deg? Er det det du kaller telefonterror? Anonymous poster hash: cb729...e42
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 Ikke HI, men de ringer meg hver dag i 18-tiden for tiden, det er fryktelig irriterende. Anonymous poster hash: 98adf...c07
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 Her ringer Norsk Gallup til alle døgnets tider faktisk og InFact, har blokkert numrene men det hjelper jo ikke nåe det er nytt nummer fra samme selskap neste runde Forbanna dritt. Anonymous poster hash: 09ab9...39a
Himmel og hav Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 Terror? Overdriver du ikke littegrann? Jeg kan være enig i at det av og til er irriterende at de ringer, og at det rett som det er ikke passer å snakke med dem, men det er da ikke terror.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #12 Skrevet 14. oktober 2015 Ikke HI, men de ringer meg hver dag i 18-tiden for tiden, det er fryktelig irriterende. Anonymous poster hash: 98adf...c07 Svarer du da? Akkurat ssb er du pålagt å svare på undersøkelser fra. Anonymous poster hash: cb729...e42
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #13 Skrevet 14. oktober 2015 Her ringer Norsk Gallup til alle døgnets tider faktisk og InFact, har blokkert numrene men det hjelper jo ikke nåe det er nytt nummer fra samme selskap neste runde Forbanna dritt. Anonymous poster hash: 09ab9...39a Men tar du telefonen da? Og sier at du ikke vil de skal ringe deg? Jeg kan ikke svare for In Fact, men jeg jobbet for TNS Gallup for mange år siden. Tar du ikke telefonen, eller bare legger på, registreres det som at du skal bli oppringt senere, helt til du tar telefonen. Sier du nei takk blir du ikke oppringt mer for akkurat den undersøkelsen. Sier du at du vil reservere deg blir nummeret ditt skrevet opp og blokkert slik at datasystemet ikke ringer ditt nr. mer. Anonymous poster hash: 44880...48d
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #14 Skrevet 14. oktober 2015 Grunnloven §102: Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Anonymous poster hash: f884d...b6d Det nytter ikke å bruke den mot dem, da truer de bare med å anmelde deg da de henviser til en annen paragraf om opplysningsplikt eller noe i den duren. Er du trekt ut skal du svare, ferdig med det. De ringer i perioder hver tredje måned, lagre nr å blokk dem for innkommende anrop på telefonen, hvis du er så uheldig å ta telefonen så legger du på fordi det ikke passer og lagrer nr. Hos oss ringte de også til familie når vi ikke svarte og sendte selvfølgelig masse brev med trusler om andmelding. Hvis jeg svarte på telefonen sa jeg at jeg ikke ønsket å delta for noen var det helt greit, mens andre skjelte meg ut på det groveste. Desverre så er du trekt ut for 3 forbanna år(!!!!) Så hver tredje måned kommer de til å terrorisere deg, men de roer seg litt mot slutten. Lykke til!! Anonymous poster hash: 9863c...0aa
sug lut Skrevet 14. oktober 2015 #15 Skrevet 14. oktober 2015 Grunnloven §102: Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Anonymous poster hash: f884d...b6d Det nytter ikke å bruke den mot dem, da truer de bare med å anmelde deg da de henviser til en annen paragraf om opplysningsplikt eller noe i den duren. Er du trekt ut skal du svare, ferdig med det. De ringer i perioder hver tredje måned, lagre nr å blokk dem for innkommende anrop på telefonen, hvis du er så uheldig å ta telefonen så legger du på fordi det ikke passer og lagrer nr. Hos oss ringte de også til familie når vi ikke svarte og sendte selvfølgelig masse brev med trusler om andmelding. Hvis jeg svarte på telefonen sa jeg at jeg ikke ønsket å delta for noen var det helt greit, mens andre skjelte meg ut på det groveste. Desverre så er du trekt ut for 3 forbanna år(!!!!) Så hver tredje måned kommer de til å terrorisere deg, men de roer seg litt mot slutten. Lykke til!! Anonymous poster hash: 9863c...0aa Men kunnskap driter du i?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #16 Skrevet 14. oktober 2015 Grunnloven §102: Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Anonymous poster hash: f884d...b6d Det nytter ikke å bruke den mot dem, da truer de bare med å anmelde deg da de henviser til en annen paragraf om opplysningsplikt eller noe i den duren.Er du trekt ut skal du svare, ferdig med det. De ringer i perioder hver tredje måned, lagre nr å blokk dem for innkommende anrop på telefonen, hvis du er så uheldig å ta telefonen så legger du på fordi det ikke passer og lagrer nr. Hos oss ringte de også til familie når vi ikke svarte og sendte selvfølgelig masse brev med trusler om andmelding. Hvis jeg svarte på telefonen sa jeg at jeg ikke ønsket å delta for noen var det helt greit, mens andre skjelte meg ut på det groveste. Desverre så er du trekt ut for 3 forbanna år(!!!!) Så hver tredje måned kommer de til å terrorisere deg, men de roer seg litt mot slutten. Lykke til!! Anonymous poster hash: 9863c...0aa Men kunnskap driter du i? Kan du utdype litt hva du mener her luten? Dette er bassert på mitt møte med SSB. Anonymous poster hash: 9863c...0aa
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #17 Skrevet 14. oktober 2015 Ikke HI, men de ringer meg hver dag i 18-tiden for tiden, det er fryktelig irriterende. Anonymous poster hash: 98adf...c07 Svarer du da? Akkurat ssb er du pålagt å svare på undersøkelser fra. Anonymous poster hash: cb729...e42 Pålagt faktisk? Nei svarer ikke. Har ikke tid midt i middag, leking, legging, stelling osv.. Men ser nå at det er TNS gallup som forsøker å ringe, ikke SSB, så da er det vel bare en vanlig undersøkelse de skal mase om. Anonymous poster hash: 98adf...c07
sug lut Skrevet 14. oktober 2015 #18 Skrevet 14. oktober 2015 Grunnloven §102: Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Anonymous poster hash: f884d...b6d Det nytter ikke å bruke den mot dem, da truer de bare med å anmelde deg da de henviser til en annen paragraf om opplysningsplikt eller noe i den duren.Er du trekt ut skal du svare, ferdig med det. De ringer i perioder hver tredje måned, lagre nr å blokk dem for innkommende anrop på telefonen, hvis du er så uheldig å ta telefonen så legger du på fordi det ikke passer og lagrer nr. Hos oss ringte de også til familie når vi ikke svarte og sendte selvfølgelig masse brev med trusler om andmelding. Hvis jeg svarte på telefonen sa jeg at jeg ikke ønsket å delta for noen var det helt greit, mens andre skjelte meg ut på det groveste. Desverre så er du trekt ut for 3 forbanna år(!!!!) Så hver tredje måned kommer de til å terrorisere deg, men de roer seg litt mot slutten. Lykke til!! Anonymous poster hash: 9863c...0aa Men kunnskap driter du i? Kan du utdype litt hva du mener her luten? Dette er bassert på mitt møte med SSB. Anonymous poster hash: 9863c...0aa Å ikke ønske å delta på SSBs faktainnsamling er dumt fordi det handler om å bidra til grunnlaget for mange diskusjoner og avgjørelser.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #19 Skrevet 14. oktober 2015 Ikke HI, men de ringer meg hver dag i 18-tiden for tiden, det er fryktelig irriterende. Anonymous poster hash: 98adf...c07 Svarer du da? Akkurat ssb er du pålagt å svare på undersøkelser fra. Anonymous poster hash: cb729...e42 Pålagt faktisk? Nei svarer ikke. Har ikke tid midt i middag, leking, legging, stelling osv.. Men ser nå at det er TNS gallup som forsøker å ringe, ikke SSB, så da er det vel bare en vanlig undersøkelse de skal mase om. Anonymous poster hash: 98adf...c07 Fra statistikkloven: " § 2-2.Plikt til å gi opplysninger. (1) Kongen kan ved forskrift eller enkeltvedtak pålegge enhver å gi de opplysninger som er nødvendige for utarbeidelse av offisiell statistikk, så langt lovbestemt taushetsplikt ikke er til hinder for dette. (2) Det kan settes tidsfrist for å gi opplysninger, og fastsettes i hvilken form opplysningene skal gis. Opplysningsplikten er overtrådt når de pålagte opplysninger ikke er gitt innen utløpet av tidsfristen. Del paragraf § 2-3.Tvangsmulkt.Det organ som har fastsatt opplysningsplikt, kan ilegge tvangsmulkt til staten for den som har overtrådt plikten. Pålegg om tvangsmulkt er tvangsgrunnlag for utlegg. Påløpt tvangsmulkt kan i særlige tilfelle helt eller delvis ettergis. Kongen kan gi nærmere bestemmelser om slik tvangsmulkt." Anonymous poster hash: cb729...e42
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2015 #20 Skrevet 14. oktober 2015 Grunnloven §102: Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Anonymous poster hash: f884d...b6d Det nytter ikke å bruke den mot dem, da truer de bare med å anmelde deg da de henviser til en annen paragraf om opplysningsplikt eller noe i den duren.Er du trekt ut skal du svare, ferdig med det. De ringer i perioder hver tredje måned, lagre nr å blokk dem for innkommende anrop på telefonen, hvis du er så uheldig å ta telefonen så legger du på fordi det ikke passer og lagrer nr. Hos oss ringte de også til familie når vi ikke svarte og sendte selvfølgelig masse brev med trusler om andmelding. Hvis jeg svarte på telefonen sa jeg at jeg ikke ønsket å delta for noen var det helt greit, mens andre skjelte meg ut på det groveste. Desverre så er du trekt ut for 3 forbanna år(!!!!) Så hver tredje måned kommer de til å terrorisere deg, men de roer seg litt mot slutten. Lykke til!! Anonymous poster hash: 9863c...0aa Men kunnskap driter du i?Kan du utdype litt hva du mener her luten?Dette er bassert på mitt møte med SSB. Anonymous poster hash: 9863c...0aa Å ikke ønske å delta på SSBs faktainnsamling er dumt fordi det handler om å bidra til grunnlaget for mange diskusjoner og avgjørelser. Da synes jeg du kan melde deg frivillig til å oppgi informasjon om alt fra utdannelse, sivilstatus, hvor mye du tjener, hvor du jobber, hvor lenge du har vært der hvordan du forvalter pengene, hvor ofte du og mannen din har seksuelt samkvem, hvor ofte du er hos legen, hva slags diagnoser, hva du laget til middag mm over telefonen til et vilt fremmed menneske som påstår at informasjonen vedkommende samler inn skal anonymiseres og lagres av staten. Jeg ønsker ikke å oppgi den type informasjon til ukjente og utenforstående da jeg føler at det krenker mitt privatliv og fordi jeg ikke selv kan kontrollere hvem som har tilgang til den informasjonen ved en senere anledning. Nordmenn er generelt godtroende og slappe med å vokte informasjon om seg og sitt da de vi stoler blindt på det vi blir fortalt. Anonymous poster hash: 9863c...0aa
sug lut Skrevet 14. oktober 2015 #21 Skrevet 14. oktober 2015 Grunnloven §102: Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller. Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet. Anonymous poster hash: f884d...b6d Det nytter ikke å bruke den mot dem, da truer de bare med å anmelde deg da de henviser til en annen paragraf om opplysningsplikt eller noe i den duren.Er du trekt ut skal du svare, ferdig med det. De ringer i perioder hver tredje måned, lagre nr å blokk dem for innkommende anrop på telefonen, hvis du er så uheldig å ta telefonen så legger du på fordi det ikke passer og lagrer nr. Hos oss ringte de også til familie når vi ikke svarte og sendte selvfølgelig masse brev med trusler om andmelding. Hvis jeg svarte på telefonen sa jeg at jeg ikke ønsket å delta for noen var det helt greit, mens andre skjelte meg ut på det groveste. Desverre så er du trekt ut for 3 forbanna år(!!!!) Så hver tredje måned kommer de til å terrorisere deg, men de roer seg litt mot slutten. Lykke til!! Anonymous poster hash: 9863c...0aa Men kunnskap driter du i?Kan du utdype litt hva du mener her luten?Dette er bassert på mitt møte med SSB. Anonymous poster hash: 9863c...0aa Å ikke ønske å delta på SSBs faktainnsamling er dumt fordi det handler om å bidra til grunnlaget for mange diskusjoner og avgjørelser. Da synes jeg du kan melde deg frivillig til å oppgi informasjon om alt fra utdannelse, sivilstatus, hvor mye du tjener, hvor du jobber, hvor lenge du har vært der hvordan du forvalter pengene, hvor ofte du og mannen din har seksuelt samkvem, hvor ofte du er hos legen, hva slags diagnoser, hva du laget til middag mm over telefonen til et vilt fremmed menneske som påstår at informasjonen vedkommende samler inn skal anonymiseres og lagres av staten. Jeg ønsker ikke å oppgi den type informasjon til ukjente og utenforstående da jeg føler at det krenker mitt privatliv og fordi jeg ikke selv kan kontrollere hvem som har tilgang til den informasjonen ved en senere anledning. Nordmenn er generelt godtroende og slappe med å vokte informasjon om seg og sitt da de vi stoler blindt på det vi blir fortalt. Anonymous poster hash: 9863c...0aa Det er ikke noe av dette jeg føler er sensitivt nok til å få angst og uvilje av, og jeg deltar alltid. Hvor hårsår er du egentlig? Det er da ikke akkurat statshemmeligheter, derimot er det med på å forme offentlig ordskifte, opinion og tiltak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå