Gå til innhold

"jeg elsker deg" - hva betyr det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, hva er egentlig ekte kjærlighet, eller kjærlighet i det hele tatt?

Dere som er skilt, er dere glad i den personen dere nå ikke lever med? Er det i det hele tatt mulig å elske noen, eller er det bare oppspinn hele greia?

Anonymous poster hash: 50721...c64

Fortsetter under...

Skrevet

Det er et sterkt uttrykk. Når jeg følte så mye for kjæresten min at det føltes for svakt å si at jeg var glad i ham - da sa jeg "jeg elsker deg" første gang. Det var så sterkt å si at jeg ble helt satt ut av det. Og når han sa det samme noen måneder senere var det et vanvittig øyeblikk. Jeg er glad han ikke sa det da jeg sa det. Da hadde det bare vært fordi jeg sa det.

Anonymous poster hash: 13e15...e9a

Skrevet

Det er et sterkt uttrykk. Når jeg følte så mye for kjæresten min at det føltes for svakt å si at jeg var glad i ham - da sa jeg "jeg elsker deg" første gang. Det var så sterkt å si at jeg ble helt satt ut av det. Og når han sa det samme noen måneder senere var det et vanvittig øyeblikk. Jeg er glad han ikke sa det da jeg sa det. Da hadde det bare vært fordi jeg sa det.

Anonymous poster hash: 13e15...e9a

hmm... men er det ekte da?

Anonymous poster hash: 06610...856

Skrevet

Jeg tenker at det er det som skiller mellom å føle at noe av en selv mangler dersom man ikke er med vedkommende, kontra at man er tilfreds så lenge man bare vet at vedkommende har det greit. Altså å bry seg om noen og være glad i noen betyr ikke at man trenger å ha personen nær seg, men at man ønsker vedkommende gode ting. Å elske noen, som i voksen kjærlighet, er når man føler seg trist og ensom når vedkommende ikke er der, og da tilsvarende "hel" og lykkelig når vedkommende er der.

Anonymous poster hash: 6c66a...5f0
Skrevet

Jeg elsker mannen min, men jeg føler meg ikke trist og ensom om han ikke er hos meg. Ville kanskje blitt det om han var borte over lengre tid da...

Tror man selv mø definere egne følelser. Å elske for meg betyr å bry seg om, ønske å være sammen med, savne, dele glede og sorg med, ta vare på, bli tatt vare på, være trygg på, stole på, osv.

Det kan da være ekte kjærlighet selv om den ikke varer evig også, tenker jeg... Følelsene kan jo endre seg...

Anonymous poster hash: 4cbc1...1b2

Skrevet

"Jeg elsker deg" betyr for meg "jeg er her for deg, uansett". Jeg vet at jeg elsker mannen min. jeg vet at jeg alltid kommer til å elske han, men kan ikke vite om han vil gjøre det samme, bare håpe. Jeg blir mer og mer knyttet til han og forelsket for hver eneste dag, vi har vært sammen i 14 år nå, og kunne aldri byttet han ut. Jeg får fortsatt sommerfugler i magen, elsker å prate med han, være sammen med han- alt. Vet at jeg ville gjort hva som helst for han, til og med dødd for han. Han er mitt livs kjærlighet, og mitt alt.

Anonymous poster hash: df562...a2c

Annonse

Skrevet

For meg betyr det at jeg ikke kan se for meg å leve uten han. Han er min sjelevenn og mine følelser for han ligner ikke på noe jeg har følt før. Jeg føler en ro inni meg som jeg aldri har hatt i voksen alder. Han gjør meg til en bedre utgave av meg selv og jeg bryr meg så utrolig mye om han, hvordan han har det og jeg går i gjennom ild og vann for han. Høres bare klissete ut men endelig var det min tur til å få oppleve ekte kjærlighet. Og det er jeg takknemlig for hver eneste dag for jammen har livet vært tøft.

Skrevet

Når jeg elsker noen ser jeg sårbarheten deres.

Jeg vet jeg elsker en person når jeg vet jeg kan sette deres behov foran mine.

Anonymous poster hash: 8ed3a...d1a

Skrevet

Du elsker noen når hormonmiksen i kroppen din er så sterk at du vil formere deg med et annet menneske. Tilstanden varer opp til ca 18 måneder, det er tiden naturen mener er nok til at formering har skjedd. Da forsvinner hormonene, og du er i grunn klar for å finne neste menneske å formere deg med. Er det ikke gøy!

Hilsen forsker mett av elskov.

...svært fristet til ikke å være anonym, men...:)

Anonymous poster hash: eec58...b5b

Skrevet

Hvis du ikke vet det så har du ikke opplevd ekte kjærlighet

Anonymous poster hash: 64765...887

Skrevet

Hvis du ikke vet det så har du ikke opplevd ekte kjærlighetAnonymous poster hash: 64765...887

Tullprat. Det er ikke din rett å definere andres kjærlighet.

Anonymous poster hash: eec58...b5b

Skrevet

Takk for mange svar her :)

Jeg lurer fordi jeg er så forvirra... Jeg har nemlig en eks. Jeg var med han i nesten ti år - gift og barn og hele pakka. Jeg trodde nok ikke jeg elsket han lenger, og han ikke meg. Men det viser seg etter noen år fra hverandre at jo - jeg elsker han og kommer nok alltid til å gjøre det. Det vonde er jo at han ikke elsker meg tilbake og i en mørk stund kan man da begynne å tvile på hele konseptet "å elske". For når man elsker noen kan det jo ikke bare gå over - da har man kanskje aldri elsket?

Mange rare tanker her - sikkert fordi jeg er såpass ute å kjører med mine følelser om dagen.

hi

Anonymous poster hash: 06610...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...