Gå til innhold

Hvordan var de siste dagene før fødsel/ før fødselen satt i gang for deg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du det på følelsen, eller skjedde det fort? Noen tegn? Spesielle ting? Jeg har et par uker igjen enda, men føler noe har forandret seg! Spent på å høre hvordan det var for dere rett før!

Anonymous poster hash: 70c32...773

Skrevet

Jeg fødte på en fredag kl 03:30 på natten. Jeg hadde kynnere og nedpress mandag samme uke det var ikke mye, men jeg på tirsdagen da var det masse kynnere hele dagen nesten og ingen aktivitet i fra magen. Stakk opp på sykehuset og alt var bra med babyen og jeg hadde ikke rier eller noe. onsdagen hadde jeg litt kynnere og orket ingenting så satt til sent og så på film siden det var ennå 2 uker til termin tenkte jeg å sove lenge dagen etterpå.

Kl 13 på torsdag våknet jeg med litt smerter i korsryggen, hodepine og litt kynnere som kom ganske regelmessig. Jeg gikk bare litt inne i huset og tenkte ikke mye over det så jeg gikk på do og der forsvant slimproppen. Vannet tok ca 2-3 timer før det forsvant så den gikk litt etter litt. Vi kjørte opp til sykehuset får en skjekk rundt 16, da hadde vannet gått og jeg hadde ikke rier så jeg ble sendt hjem igjen. rundt 9-10 tiden hadde jeg "rier" så vi kjørte til sykehuset igjen og de sa at nei dette var ikke rier siden de er ikke regelmessige og du har ikke noe åpning enda men du får bare bli her så ser vi hva som skjer.

Riene startet får litt kl 2 og de var regelmessige rundt halv 3, når jordmor skulle skjekke åpning så måtte jeg ha 4 cm får å få epidural så jeg fikk ikke siden jeg hadde 8 cm åpning! det tok ikke lange tiden før han var ute , litt over 1 time med rier og 14 minutters pressetid og der var gutten ute :)

Skrevet

Hadde veldig mye nedpress i tre-fire dager før gutten kom. Kjentes ut som han skulle dette ut ;-)

Anonymous poster hash: bf04e...160

Skrevet

Ved begge fødslene mine har jeg dagen før fått skikkelig hunger på mat - gjerne stort måltid junkfood. Vet ikke om det er tilfeldig, men lurer på om kroppen lagrer opp mat/energi? Hehe kanskje en rar teori. Vannet gikk neste dag ;)

Anonymous poster hash: d65ae...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...