Gå til innhold

Hjelp meg litt... All inclusive eller halvpensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kostet ca 2300 for halv og 5500 for all inclusive for meg og barnet i 14 dager.

Må jeg da betale for is og brus?

Tenker å velge frokost og middag.Blir uansett ikke å bruke så mye som 2000 ekstra på snacks men veldig lettvint. Har ikke såååå god råd. Er det noe som helst annet som inngår enn maten?

Anonymous poster hash: ffe27...88a

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde nettopp all incluive nå. Dette inngikk:

Frokost,lunsj,middag med juice,brus,te,kaffe,vann,melk,øl og is. Dette var buffeer i restauranten,til fastsatte tider.

I bassengbaren var det kontinuerlig tilgang på øl,drinker,brus,juice,is og frukt,dette mellom kl 10 og 23. I tillegg toast,ost og skinke.

Mellom frokost-lunsj,og lunsj-middag satt de frem mat slik at man kunne lage seg burgere,pølser og pommes frites.

Jeg reiste alene med min 4åring,og synes all inclusive var verdt pengene. Det kostet 26euro pr dag.

Et måltid kom på 16-20 euro for en porsjon og en drikke til hver,så vi sparte fort inn noen kroner der.

Skrevet

Hvis du reiser med barn ville jeg gått for full pensjon

Anonymous poster hash: de3c7...9ac

Skrevet

Jeg har hørt at det er billigere åå bestille all inclusive på hotellet, og da gjerne bare for de dagene dere ønsker det. Ville ringt hotellet og spurt direkte hva de tilbyr, hvor mange dager i strekk man må bestille, hva med de dagene dere ikke øsnker det, og hva prisen er om dere bestiller hos de, og også hva det inbefatter. 

Vet ikke så mye om dette, da jeg ikke er en syden farer, har knapt vært i syden, og aldri hatt all inclusive.

Anonymous poster hash: 63f45...58f
Skrevet

Spørs jo hvor du skal! Skal du til "vanlig" syden som Kanariøyene, Spania, Hellas etc så er det jo ofte mange hyggelige og rimelige restauranter i gangavstand til hotellet som man kan benytte seg av. Også er det jo veldig fint å variere litt fra dag til dag? Jeg har bare hatt all inclusive en gang og det var da vi var på bryllupsreise i Mexico. Da bodde vi på et hotell som var veldig avsidesliggende, og hadde fem forskjellige restauranter på hotellet å velge i. Det var helt supert, da vi ikke hadde så mange alternativ. Det som var inkludert hos oss var frokost, lunsj og middag. Kunne velge mellom all a carte og buffet til alle måltider. I tillegg var det en buffetrestaurant som var åpen fra moren til kveld hvor man alltid kunne hente seg så mye man ville mellom de vanlige måltidene. Det var alltid dessert og frukt tilgjengelig. Vi hadde også 24 timers roomservice som var inkludert og også alt av drikke hele tide. Minibar, drikke til maten og flere hotellbarer. Det eneste vi betalte ekstra for for mens vi var der var eventuelle utflukter, og dersom vi kjøpte noe i kiosken (solkremer o.l.).

Anonymous poster hash: 28b6c...42e
Skrevet

Prisen mp du jo vurdere, men du bør også tenke på om du vil oppholde deg på hotellområdet hele tiden eller om dere har lyst til å gjøre noe annet også. Det er nok av dem som ender opp med å tilbringe ferien ved basengkanten med jevn spising av gratis is for barna og jevn drikking av gratis alkohol for de voksne, slik at de ikke får sett noen ting av stedet de er på.

Ofte blir du ganske lei av å spise på hotellet etter hvert også. Vi blir i hvertfall det. Da må man frigjøre seg fra tanken om at man må utnytte tilbudet til fulle og heller gå ut og spise andre steder selv om dere kunne spist "gratis" på hotellet.

Anonymous poster hash: 1cfe1...1f2

Annonse

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi hadde all inclusive, rett og slett fordi mine unger gjerne ikke spiser så mye og da føles det så håpløst og reise ut på restaurant hele tiden og bestille masse mat som ikke ble spist. Dessuten betalte vi 2500 pr pers og unger under 12 var gratis (ergo spise de gratis). 
Vi fikk øl, brus og mat, samt snacks til fastsatte tider. Kuleis ble servert til gitte tider. Is fra baren måtte betales for. (Sånn vanlig is med papir)

Skrevet

Jeg ville ha gått for all inklusive, uten tvil! Sist vi var på sydenferie hadde vi halvpensjon og selv om det var endel restauranter å velge mellom var det dyrt og generelt dårlig mat, vi hadde spart penger på å kjøpe all inn.

Anonymous poster hash: e2dbb...6fe

Skrevet

Det spørs jo veldig hvor hotellet ligger. Jeg synes det er deilig å komme seg litt ut av bassengområdet, spise ute noen kvelder. De stedene jeg har vært, kan man bytte middag med lunch noen dager når man har halvpensjon. Ligger stedet øde til og du reiser alene med sønnen din, hadde jeg valgt fullpensjon. Er det hyggelige restauranter i området hadde jeg valgt halv.

Vi var nylig på Rhodos og hadde halvpensjon da vi ville se litt mer av stedet. Selv om vi spiste middag ute flere kvelder, og kjøpte rundstykker og litt pålegg til å ha til lunch i leiligheten (de hadde butikk på hotellet), sparte vi ca 1/3 av prisen på fullpensjon. Dessuten er frokosten så lang og mektig (stengte kl 11) at man nesten ikke rekker å bli sulten igjen til middag. Hadde nok valgt halv uansett, når jeg tenker meg om :) du blir ikke bundet til hotellet på samme måte, personlig blir jeg litt smågal av det matjaget med fulle buffeer og sultne svensker ;)

Anonymous poster hash: c9cc3...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...