Gå til innhold

jeg er overnervøs for at noe er galt hele tiden, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Testet positivt for noen dager siden, 3-4 uker på vei Sa testen :-) ifølge kalenderen er jeg 4+6 idag. men jeg har ikke ømme bryster, ikke denne berømte metallsmaken i munnen, ikke kvalm, er akkurat som jeg var før... Er det mulig og dra på ptivatklinikk for og høre hjertelyden? Når er tidligst? Står at man KAN høre hjertelyden i uke 6?

Litt stygt å si, men jeg går rundt å innbiler meg jeg går rundt med en MA, kjemperedd for lille spiren min :(

Anonymous poster hash: 813ac...cae

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Er selv 4+3 i dag, og nesten ingen synptomer :-) trøst deg med at man har synptomer selv om man opplever MA, så at du ikke har symptomer betyr absolutt ikke at det er sjanse for at du har en MA. Det kan skje hvem som helst.

Hjertet begynner å slå i uke 5 - så du kan godt be om en tidlig ultralyd i uke 6 hvis du føler at det er bedre. :-)

Da jeg hadde MA hadde jeg sterke symptomer allerede fra uke 3. Kvalmen og sykt hormonell allerede før jeg testa positivt 3+4. Og symptomene var ekstreme hele veien og ga seg ikke før etter utskrapning i uke 13.

Men nr 2 kom ikke symptomene før uke 7 og jeg var langt i fra like dårlig. Fødte da en velskapt gutt som må er 5 år.

Denne gangen kom de fleste symptomer i uke 6, er 8+6 og ikke i nærheten av like dårlig som første gang. Skal ha ul om 1 uke, men føler at det er greit der inne.

Første gang var jeg overbevist om at noe var galt helt fra hjerte stoppa selv med mye symptomer.

Det jeg vil frem til er at lite symptomer trenger ikke være ett dårlig tegn. I mitt tilfelle har lite symptomer vært positivt.

Anonymous poster hash: 0f697...1ab

Det sies at de som har gutt i magen blir mindre dårlig evt senere dårlig. Det sies også at det er mødrene med gutt i magen som også er mest bekymret. Uansett så er hvert svangerskap forskjellig, jeg ville tatt kontakt med lege om du fortsatt er bekymret!

Annonse

Takk for svar, ble litt roligere nå :) Men - jeg kjenner heller ingen murring i magen, akkurat DET "symptomet" trodde jeg "alle" fikk?:) iallefall hva jeg har lest på nett. For det har jeg heller ikke :/ men ikke blødd eller hatt smerter, da :-)

Takk for svar, ble litt roligere nå :) Men - jeg kjenner heller ingen murring i magen, akkurat DET "symptomet" trodde jeg "alle" fikk?:) iallefall hva jeg har lest på nett. For det har jeg heller ikke :/ men ikke blødd eller hatt smerter, da :-)

Dette er min 3. Graviditet, har hatt murring to ganger før, men ikke denne gangen. Vært på tidlig ultralyd (9+5) og alt stod bra til med den lille. Denne gangen føler jeg veldig for at jeg har gutt. De to andre gangene tenkte jeg at det kanskje var jente. Graviditeten denne gangen er helt annerledes enn de to det aldri ble noe mer av.

Det sies at de som har gutt i magen blir mindre dårlig evt senere dårlig. Det sies også at det er mødrene med gutt i magen som også er mest bekymret. Uansett så er hvert svangerskap forskjellig, jeg ville tatt kontakt med lege om du fortsatt er bekymret!

Jeg var mest dårlig på gutt og minst på jente 😜🙈

Ikke alle har symptomer! Og ikke alle har like symptomer fra svangerskap til svangerskap! Jeg venter nr 4, og har mye mer smerter og murringer denne gangen, men er ikke så kvalm som jeg har vært med de andre 3 (da spydde jeg daglig frem til fødsel og var helt grønn). Denne gangen har jeg nesten ikke ømme bryster heller, noe jeg hadde masse med nr 1 og 3, men ikke nr 2! :) "Alt" er normalt!

Godt å lese! :) dette er mitt 2 svangerskap, forrige hadde jeg hyperemesis, og haugevis av symptomer, derfor jeg føler det er ekstra skumnelt nå.. Men ikke så engstelig nå lenger, så takk :D

Jeg har det akkurat som deg, og dette er min tredje graviditet! Følelsen av at det kan være MA er grusom i første trimester, og blir ikke akkurat bedre i andre trimester nå de typiske graviditetssymptomene forsvinner....

Det som ble redningen for meg de to andre gangene var å bruke doppler de gangene alt føltes svart. Noen sekunder, så fikk jeg bekreftelsen på at det var et lite hjerte som banket der inne. Ser frem til å ta frem Angelsoundsen om et par ukers tid.

Anonymous poster hash: 139ca...573

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...