Gå til innhold

Fargene kalk eller kalgrå i stua?

Anbefalte innlegg

Hvilken ville dere valgt?

Har mørke møbler, men en del pynt i sølv og lysere elementer. Godt med lys.

Vil ha en farge som syntes på også, vil ikke ha kjedelige vegger...

Har nettopp kjøpt et eldre hus hvor stort sett alle flater må males før innflytting og nå har jeg bare 14 dager på meg for å bestemme farge😨

Fortsetter under...

Jeg har akkurat grublet over fargevalg selv i et hus vi pusset opp.

Det er en del hensyn å ta, som man kanskje ikke tenker over med en gang. Før du velger veggfarge bør du vite hvilken farge du skal ha på dører, karmer og lister. Har du ferdig fabrikkmalte dører kommer disse vanligvis i det som Jotun omtaler som fargene bomull eller egghvit. Det er mange farger som ikke går godt sammen med disse. Mange farger får disse hvite fargene til å virke skitne og gule.

Jeg anbefaler deg å sette deg godt inn i disse tingene. For meg gjorde dette at jeg måtte tenke helt nytt, da fargene jeg bare hadde sett meg ut fordi jeg likte de, ikke ville ha blitt fine sammen med dørene og listene som var ferdigmaten fra fabrikk.

Jotun har en flott inspirasjonsblogg hvor du kan stille spm om farger, og få gode råd og konkrete farger som går godt sammen👍🏻

Jeg var ikke klar over at det var så mange ting å tenke over med tanke på fargevalg, men har lært mye av denne oppussingen😉

Anonymous poster hash: 34402...0e4

Jeg har akkurat grublet over fargevalg selv i et hus vi pusset opp.

Det er en del hensyn å ta, som man kanskje ikke tenker over med en gang. Før du velger veggfarge bør du vite hvilken farge du skal ha på dører, karmer og lister. Har du ferdig fabrikkmalte dører kommer disse vanligvis i det som Jotun omtaler som fargene bomull eller egghvit. Det er mange farger som ikke går godt sammen med disse. Mange farger får disse hvite fargene til å virke skitne og gule.

Jeg anbefaler deg å sette deg godt inn i disse tingene. For meg gjorde dette at jeg måtte tenke helt nytt, da fargene jeg bare hadde sett meg ut fordi jeg likte de, ikke ville ha blitt fine sammen med dørene og listene som var ferdigmaten fra fabrikk.

Jotun har en flott inspirasjonsblogg hvor du kan stille spm om farger, og få gode råd og konkrete farger som går godt sammen👍🏻

Jeg var ikke klar over at det var så mange ting å tenke over med tanke på fargevalg, men har lært mye av denne oppussingen😉

Fabrikkmaten= fabrikkmalte😂

Takk for utfyllende svar

Akkurat med lister, dører osv så vet jeg at jeg må ha klassisk hvit intill greige farger for at de ikke skal se møkkete ut jeg har rett og slett lest alle interiørsider jeg kan komme over den siste tiden

Huset vi har kjøpt bærer preg av at det har hatt eldre eiere, men det er velholdt slik at vi slipper mye unna med å bare male på eksiterende vegger, lister og dører

Annonse

Jeg synes personlig kalk er en utrolig kjedelig farge dog :) Jeg liker mørkere mer dype farger, skulle til å si saftige farger, det er vel ikke et uttrykk, saftig farge, men jeg føler det er dét jeg mener. Jeg har fargen Krydder istua, den liker jeg. Skal investere i noen flotte tyrkisk inspirerte gulvmatter nå til vinters, virkelig få den der marakesh-stilen her hjemme. Kjøpte nylig nye lange tunge gardiner i fløyel, ser ut som semsket skinn i fargen taupe, gjorde seg mot veggene!http://4.bp.blogspot.com/_BeDvXeIGFWo/TTSRRuW2fRI/AAAAAAAAGi8/LR7zZPdwKDQ/s1600/st2.JPG

Anonymous poster hash: 94a5d...d98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...