Gå til innhold

Gallesteinsanfall, noen som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har jeg ca to til tre ganger i året fått veldig vondt i magen på kvelden/natt. Forløp og symptomer stemmer veldig med gallesteinsanfall, bortsett fra hvor i magen jeg har vondt. Jeg får veldig vondt i navleområdet, ikke under ribbebeina høyre side som er det vanlige. Kan det likevel være gallesteinsanfall jeg sliter med? Grunnen til at jeg spør er at jeg i så fall må vurdere operasjon da siste gangen var veldig ille.....

Anonymous poster hash: 459fe...53a

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes du skal ta en tur til legen. Vil ikke tro det er gallestein, rett og slett fordi det er så inni gamperæva vondt at du tror du skal dø der og da. Du har smerter som er verre enn noe annet omtrent, og som du beskriver ditt er du ikke i nærheten engang.

Men det kan jo legen svare på, bedre enn noen på et forum for dilldall.

Anonymous poster hash: d54a9...033
Skrevet

Høres helt likt ut som meg. Dro til legen dagen etter ett anfall og lever og bukspyttkjertelprøvene mine var farlig høye Pga Stein som satt fast så jeg ble sendt på akutten og inn til operasjon. Du bør absolutt ta en Tlf til legen.

Skrevet

Gallesteinsanfall er SINNSSYKT VONDT

Anonymous poster hash: 8f2c8...5ae

Skrevet

Jeg har hatt gallestein, og da er smerten høyt oppe rett under ribbeina. Så høres ikke ut som dette er gallestein. Ta en tur til legen for en sjekk! :)

Skrevet

Takker for svar dere! Skjønner ikke helt hvorfor noen av dere tror det ikke er det pga at disse anfallene er utrolig vonde. Jeg har vel ikke akkurat skrevet noe sted at mine ikke er vonde?......Får ta det opp med legen ja, skjønner bare ikke hva annet det kan være....

Anonymous poster hash: 459fe...53a

Annonse

Skrevet

Jeg synes du skal ta en tur til legen. Vil ikke tro det er gallestein, rett og slett fordi det er så inni gamperæva vondt at du tror du skal dø der og da. Du har smerter som er verre enn noe annet omtrent, og som du beskriver ditt er du ikke i nærheten engang.

Men det kan jo legen svare på, bedre enn noen på et forum for dilldall.

Anonymous poster hash: d54a9...033

Signerer denne. Grusomme smerter, du tror du skal dø. Smertene sammenlignes med hjerteinfarkt. Smerten satt i mellomgulvet, mot høyre side, og spredte seg rundt til ryggen. Kunne ikke stå, sitte, ligge eller noe. Vred meg i smerter en times tid hver gang. Kaldsvettet og kastet opp av og til. Hendte jeg måtte puste i en liten pose, fordi jeg begynte å hyperventilere. Grøss!!

Jeg opererte bort galleblæra grunnet hyppigere anfall, og smertestillende hjalp ikke. Men jeg tok både ultralyd og MR for å konstatere at det var steiner der. Og ja, jeg hadde to store (litt større enn klinkekuler) og mange små. Kom deg til legen for undersøkelse!

Anonymous poster hash: 0818c...fbc

Skrevet

Under svangerskapet hadde jeg flere anfall med magevondt som jeg ikke skjønte hva var. Etter fødselen eskalerte det hele. Anfallene er nå ti ganger sterkere, men av samme smertetype. Nå klarer jeg bare stå på alle 4, naken uten klær som trykker, helst i dusjen med varm stråle på ryggen. Dette er etter å ha tatt smerte. De fleste gangene er det så ille at ambulansen kommer for å gi meg morfin.

Ta deg en tur til legen. Jeg skjønte heller ikke at det var gallesten mens jeg var gravid...

Anonymous poster hash: c11f7...4c2

Skrevet

Huff ikke minn meg på det 😭 har hatt fire stk i løpet av 9 mnd, og venter på operasjon. Håper jeg ikke får noen flere 😫

Anonymous poster hash: 0c094...74f

Skrevet

Oh yes. Har hatt det ja. Var så sinnsykt vondt! Ble hasteoperert da ingen smertelindring hjalp og anfallet ikke ga seg. Gå til legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...