Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Har kjøpt iPad til guttungen til 2000 kroner (brukt, men i svært god stand). Nå har han klart det kunststykke å taste feil passord for mange ganger, og nu er den blitt deaktivert. Problemet er at iPaden ikke var på internett da den ble deaktivert, og det går ikke an å gjenopprette den verken via iCloud, gjenopprettingsfunksjon på iTunes eller via iTunes direkte. Har prøvd absolutt alt og det fungerer ikke. Må jeg virkelig kjøpe ny iPad og kaste denne i søpla? Argh! Da blir han jo uten data/iPad i flere måneder... Hvorfor må alt som gjelder Apple gå gjennom ræva sånn egentlig? Anonymous poster hash: 31bf2...918
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Du kan ta en tur innom en forhandler og få det fikset der Anonymous poster hash: 59d12...2f9
Mamma_til_2 Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Når jeg gjorde det så slo jeg den av og på så fikk jeg taste igjen. Tviler du må kaste den snakk med en forhandler imorgen eller kundeservice de kan sikkert hjelpe deg om du ikke får det til etter at du har slått den av og på ( mulig du må vente en halv time el)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Det er ikke apple sin feil at dere kludrer slik. Anonymous poster hash: 0e121...efc
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Det er ikke apple sin feil at dere kludrer slik. Anonymous poster hash: 0e121...efc Neida, men man glemmer koder på både data og alt mulig av elektronisk utstyr uten at det er SÅ vanskelig å gjenopprette enheten. Det er snakk om at jeg ikke har råd til å gå ut med 4000 kroner og kaste nesten splitter ny iPad i søpla på grunn av glemt kode. Til og med i banken får du fikset glemt kode ved å ringe/få ny bankbrikke uten tillegg i prisen. Anonymous poster hash: 31bf2...918
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 den er sannsynligvis bare deaktivert en bitteliten stund
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 den er sannsynligvis bare deaktivert en bitteliten stund Den har vært det siden kl 8 imorges. Og på iOS support står det at man må slette og gjenopprette enheten, står ingenting om at den er deaktivert midlertidig. Anonymous poster hash: 31bf2...918
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 den er sannsynligvis bare deaktivert en bitteliten stund Den har vært det siden kl 8 imorges. Og på iOS support står det at man må slette og gjenopprette enheten, står ingenting om at den er deaktivert midlertidig. Anonymous poster hash: 31bf2...918 Au da! Kundesupport i morgen
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 den er sannsynligvis bare deaktivert en bitteliten stund Den har vært det siden kl 8 imorges. Og på iOS support står det at man må slette og gjenopprette enheten, står ingenting om at den er deaktivert midlertidig. Anonymous poster hash: 31bf2...918 Au da! Kundesupport i morgen Skal se om det blir det eller dra i butikken som selger Apple her.... det står at kundestøtte på Apple koster penger Anonymous poster hash: 31bf2...918
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Det har skjedd her også. Koblet den til Mac'en og måtte la alt bli slettet som var på den. Ble konfigurert eller noe sånn. Hadde glemt noen passord, men fikk det til på et vis. Anonymous poster hash: 55670...570
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg slettet all data og gjenopprettet, da blir den jo som om den var helt ny og man må laste ned alle app´ene ned på nytt. Anonymous poster hash: 95e44...98a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Det har skjedd her også. Koblet den til Mac'en og måtte la alt bli slettet som var på den. Ble konfigurert eller noe sånn. Hadde glemt noen passord, men fikk det til på et vis. Anonymous poster hash: 55670...570 Vi har ikke Mac, men vanlig PC. Og for å synkronisere med den eller koble til iTunes må enheten selv være på nett, noe den ikke er, og jeg får heller ikke koble den til nettet siden den er deaktivert. Anonymous poster hash: 31bf2...918
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg slettet all data og gjenopprettet, da blir den jo som om den var helt ny og man må laste ned alle app´ene ned på nytt. Anonymous poster hash: 95e44...98a Jeg får ikke slettet eller gjenopprettet noe som helst fordi enheten er offline, får bare feilmelding om at det er noe feil med nettilkobling. Har prøvd det 8 ganger. Anonymous poster hash: 31bf2...918
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #14 Skrevet 11. oktober 2015 Det går å få liv i de igjen men det er sjanse for at all data er borte, ihvertfall slik det var med et par barn på skolen her har jeg forstått (Barna har fått utdelt hver sin ipad av skolen som del av undervisningsmaterialet.) Så om du tar den med til forhandler kan du få den opp å gående igjen. Dette med tap av info er vel for å beskytte opprinnelig eier om den blir stjålet. Anonymous poster hash: 515c4...379
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #15 Skrevet 11. oktober 2015 Hvorfor ha kode om det er kun han som bruker den uansett? Da skjer slik og det er jo ikke Apple sin feil. La være å ha kode på den så slipper dere det der igjen Anonymous poster hash: 61104...963
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #16 Skrevet 11. oktober 2015 Takk for advarselen. Jeg skal aldri kjøpe et Apple-produkt. Anonymous poster hash: d7005...60e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #17 Skrevet 11. oktober 2015 Hvorfor ha kode om det er kun han som bruker den uansett? Da skjer slik og det er jo ikke Apple sin feil. La være å ha kode på den så slipper dere det der igjen Anonymous poster hash: 61104...963 Fordi hans småsøsken prøver å hacke seg på den, årsaken til at den låste seg er ifølge ham at lillesøster har prøvd å taste inn en kode, så tastet han selv koden feil en gang, så låste den seg. Selvøflgelig er det ikke Apple sin feil, men alle andre tjenester har mye lettere måte å gjenopprette ting på. Uten å måtte bruke penger hos forhandler. Anonymous poster hash: 31bf2...918
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #18 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg hadde samme problem. Googlet litt og fant ut at man kan holde inne noen knapper (eller hva det var), så kunne man gjenopprette enheten. Anonymous poster hash: 585e0...c9c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #19 Skrevet 11. oktober 2015 Skjedde her en gang også, men vi klarte å få liv i den igjen. Googlet til jeg fant ut hvordan man gjør det, måtte koble den til pc og laste ned noe på pc'en også gjenopprette den via pc. Anonymous poster hash: ef652...2c6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #20 Skrevet 11. oktober 2015 Takk for advarselen. Jeg skal aldri kjøpe et Apple-produkt. Anonymous poster hash: d7005...60e Takk for advarselen. Jeg skal aldri kjøpe et Apple-produkt. Anonymous poster hash: d7005...60e Det er jo ikke apple sin feil at de har tastet feil kode så mange ganger da, og det er en grunn til at den går i lås når noen prøver å hacke den... Det skjer ikke tredje gangen du taster feil kode, du må taste feil ganske mange ganger før den låser seg og de to siste gangene du prøver kommer det opp en advarsel om at den låser seg om du prøver flere ganger. Anonymous poster hash: ef652...2c6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #21 Skrevet 11. oktober 2015 Koble den til pc og gjenopprette til fabrikkinnstillinger. Eneste som funker. Alt blir slettet, men kjøpte paper ligger på iTunes, så du slipper å kjøpe de på nytt. Bruke gjenopprettingsmodus Følg denne framgangsmåten hvis du aldri har synkronisert enheten med iTunes, hvis du ikke har konfigurert Finn iPhone eller hvis du ikke får tilgang til din egen datamaskin. Du må sette enheten i gjenopprettingsmodus, noe som vil slette enheten og sikkerhetskoden. Deretter vil du gjenopprette enheten som ny eller fra en sikkerhetskopi. Koble fra alle kabler til enheten. Slå enheten av. Trykk på og hold Hjem-knappen inne. Koble enheten til iTunes mens du holder på Hjem-knappen. Hvis enheten ikke slår seg på automatisk, slår du den på. Fortsett å holde Hjem-knappen nede til du ser skjermbildet Koble til iTunes. iTunes vil varsle om at det er funnet en enhet i gjenopprettingsmodus. Klikk på OK, og gjenopprett deretter enheten. https://support.apple.com/no-no/HT1212 Og du, Apple er ikke skyld i deres mangel på hukommelse eller feilbruk. Anonymous poster hash: 2a295...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå